وزیر ورزش و جوانان گفت: در افتتاح موزه جمع زیادی با عشق زحمت کشیدند و همه دوست داشتند این مطالبه ۴۰ ساله عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم افتتاحیه موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اظهار داشت: خدمت دکتر جهانگیری و مهمانان عزیز خیر مقدم عرض می‌کنم. مایلم بگویم از زمان آمدن صالحی‌امیری به کمیته یک وحدت، هماهنگی و وحدت بسیار بالا و عمیقی در مجوعه ورزش کشور ایجاد شده و این را در این جمع شهادت می‌دهم. در افتتاح موزه جمع زیادی با عشق زحمت کشیدند و همه دوست داشتند این مطالبه ۴۰ ساله عملیاتی شود. این ساختمان به عنوان موزه ورزش افتتاح شد اما کاربرد اداری داشت.

وی افزود: اگر انگیزه و همت صالحی امیری به عنوان محور اصلی کار وجود نداشت شاهد افتتاح موزه نبودیم. ورزش کشور در سال ۹۷ سال خوبی را پشت سر گذاشت. ما در ابتدای سال حضور فوتبال در جام جهانی را برای پنجمین بار داشتیم. در گروه مرگ قرار داشتیم و همه صاحب نظران فکر می‌کردند زنگ تفریح هستیم اما با عزم و اراده فدراسیون و وزارت ورزش و غیرت خود ورزشکاران موفق ترین کارنامه فوتبال در ۵ دوره گذشته رقم خورد.

سلطانی‌فر ادامه داد: در جاکارتا بیشترین مدال تاریخ بازی‌های آسیایی پس از انقلاب را کسب کردیم. ورزشکاران ما در ووشو، کاراته، تکواندو، کشتی،کبدی و .. خوش درخشیدند. در المپیک جوانان نیز ۱۷ پله صعود کردند. سایر ورزش‌ها نیز در میادین درخشیدند. استقلال و پرسپولیس هم برای اولین بار همزمان به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و پرسپولیس به فینال رسید و اگر درگیر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نبود قهرمان می‌شد. در جام ملت‌ها هم اگر اشتباهات فردی چند بازیکن نبود قطعا فینالیست می‌شدیم.

وی تاکید کرد: برای کسب سهمیه المپیک امسال باید تلاش کنیم و این بحث پیچیدگی خودش را دارد و تحریم‌های ناعادلانه به ملت هم کار را سخت کرده اما باز هم مثل همیشه پیروزی با ملت ایران خواهد بود و جوانان ما خواهند درخشید.

وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ ما در ورزش قهرمانی در یکی از مهم‌ترین آوردگاه جهانی یعنی ۱۶ دوره المپیک شرکت کردیم و ۱۹ طلا کسب کرده‌ایم که از این مدال ها ۴ مدال برای قبل از انقلاب و مابقی برای پس از پیروزی انقلاب است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.