مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: از آنجا که تیم امید در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک شرکت می‌کند و احتمال کسب سهمیه هم دارد اقدام به ارائه طرح بافت فرش ویژه المپیک توکیو کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح اولیه برای فرش ویژه المپیک توکیو که در آن از نماد پنج حلقه المپیک و لوگوی این دوره از بازی‌ها استفاده شده، آماده شده است.

به گفته غلامحسین زمان آبادی با استفاده از این طرح، چهار تخته فرش بافته می‌شود.

وی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که تیم امید در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک شرکت می‌کند و احتمال کسب سهمیه هم دارد و در راستای اقدامات فرهنگی، اقدام به ارائه این طرح کردیم.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یکی از تخته فرش‌ها به فدراسیون فوتبال ژاپن که میزبان المپیک است، اهدا می‌شود و یک تخته فرش هم به کمیته بین المللی المپیک اهدا می‌شود و همچنین یک تخته به موزه اهدا می‌شود و تخته دیگر هم در اختیار بافنده می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه یک تخته فرش از این طرح نیز به موزه ملی ورزش اهدا خواهد شد، تصریح کرد: بافت این تخته فرش آغاز شده اما امروز معاون اول رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی المپیک نیز در جریان افتتاح موزه ملی ورزش، یک گره بر آن می‌زنند.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال که در محل کمیته ملی المپیک و موزه ملی ورزش با خبرنگار مهر صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: برای طراحی این فرش از نشانه‌های المپیک بهره گرفته ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.