در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا چهار تیم برای کسب دو سهمیه باقی‌مانده لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نتایج هفته سی‌و‌هفتم سری A به شیوه‌ای رقم خورد که هنوز چهار تیم آتالانتا، اینتر، میلان و رم برای کسب دو سهمیه باقی‌مانده کالچو در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده شانس دارند. یوونتوس قهرمان زودهنگام و ناپولی که نایب قهرمانی‌اش قطعی شده، دو سهمیه از ۴ سهمیه ایتالیا را گرفته‌اند و اکنون دو سهمیه دیگر باقیست که با توجه به شرایط فعلی جدول، شانس تیم‌های آتالانتا و اینتر برای کسب این دو سهمیه بیش از دو تیم دیگر است اما رم و میلان هم هنوز ناامید نیستند.

آتالانتا و اینتر هر دو ۶۶ امتیازی هستند اما آتالانتا به لطف کسب نتایج بهتر در بازی‌های رو در رو مقابل نراتزوری، در رده سوم و اینتر در رده چهارم است. میلان با ۶۵ امتیاز در رده پنجم و رم ۶۳ امتیازی هم ششم است که با این جایگاه‌ها، هر دو تیم باید به لیگ اروپا بروند. اما در شرایطی هم آنها می‌توانند به لیگ قهرمانان اروپا برگردند.

در ادامه شرایطی که هر یک از این ۴ تیم مدعی، موفق به کسب سهم لیگ قهرمانان خواهند شد را بررسی می‌کنیم:

آتالانتا سهمیه لیگ قهرمانان را کسب می‌کند اگر...

۱- در بازی هفته آخرش (در خانه) ساسولو را شکست دهد.

۲- در بازی هفته آخرش مقابل ساسولو مساوی کند و اینتر یا میلان پیروز نشوند. ۳- در بازی هفته آخرش مقابل ساسولو ببازد و میلان برنده نشود (مگر اینکه رم هم بازی‌اش را ببرد).

اینتر سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرد اگر...

۱- در بازی هفته آخرش امپولی را (در خانه) شکست دهد. ۲- در بازی هفته آخرش مقابل امپولی حداقل همان نتیجه‌ای را بگیرد که میلان (در خانه اسپال) می‌گیرد. ۳- در بازی هفته آخرش مقابل امپولی ببازد اما میلان هم پیروز نشود. ۴- در بازی هفته آخرش با یک گل به امپولی ببازد، میلان هم ببازد و رم هم در خانه مقابل پارما با کمتر از ۴ گل اختلاف برنده شود.

میلان سهمیه لیگ قهرمانان می‌گیرد اگر...

۱- در بازی هفته آخرش در خانه اسپال پیروز شود و از میان دو تیم آتالانتا و اینتر هم یکی بازی هفته آخرش را نبرد. ۲- در بازی هفته آخرش در خانه اسپال مساوی کند و هر دو تیم اینتر و آتالانتا بازنده شوند. ۳- در بازی هفته آخرش در خانه اسپال مساوی کند، اینتر نبازد اما آتالانتا مغلوب شود.

رم سهمیه لیگ قهرمانان می‌گیرد اگر...

۱- در بازی هفته آخرش در خانه مقابل پارما با حداقل ۵ گل اختلاف پیروز شود، اینتر یک بر صفر به امپولی ببازد، آتالانتا در خانه از پس ساسولو برنیاید و میلان شکست بخورد.

۲- در بازی هفته آخرش پارما را شکست دهد در حالی که آتالانتا، اینتر و میلان همگی بازنده شوند.

دیدارهای هفته آخر سری A یکشنبه هفته آینده به صورت همزمان از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.