حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: تیم نساجی با انگیزه‌های خاص خود در دیدار خانگی خود به مصاف ما می‌آید و امیدوارم هر دو تیم، بازی خوب، تماشاگرپسند و باکیفیتی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار شاگردانش برابر تیم فوتبال نساجی مازندران اظهار داشت: خوشحالم که در بازی آخر، توفیق و قسمت شد که در این شهر و مقابل هواداران خونگرم نساجی قرار بگیریم. آنها را از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما دنبال می‌کردم و این اولین بار است که به عنوان مربی در اینجا حضور دارم.

وی ادامه داد: در آخرین بازی فصل، بازی در قائمشهر و ورزشگاه وطنی را تجربه می‌کنیم. عشق مردم قائمشهر به نساجی ریشه‌ای است و من طرفدار حضور چنین تیم‌ها در لیگ برتر هستم.

سرمربی پیکان با بیان اینکه جایگاه این تیم و نساجی در جدول نشان می‌دهد که هر دو تیم شرایط یکسانی در لیگ امسال طی کرده‌اند، گفت: هر دو تیم تغییراتی که در کادر فنی داشته‌اند. جلالی در نیم‌فصل دوم به نساجی آمد و نکونام در نیم‌فصل اول زحمات زیادی کشید. جلالی در نیم‌فصل اول هم در پیکان حضور داشت و شاید قسمت این بود که در روز پایانی و دیدار مقابل نساجی، رودرروی هم قرار بگیریم.

« اولویت من این است که پیکان در بخش فنی، فرهنگی و رفتاری، اثر خوبی از خود به جای بگذارد.»، فرکی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: امیدواریم بازی خوب و قابل قبولی مقابل تیم خوب نساجی ارائه کنیم مقابل تیم خوب نساجی ارائه کنیم. این تیم با انگیزه‌های خاص خود در دیدار خانگی خود به مصاف ما می‌آید و امیدوارم هر دو تیم، بازی خوب، تماشاگرپسند و باکیفیتی ارائه کنند. نساجی با استفاده از شرایط میزبانی تلاش می‌کند به پیروزی برسد و ما هم همین هدف را دنبال می‌کنیم. شاید فقط پیروزی جایگاه ما را تغییر دهد و این اتفاق با تساوی رخ نخواهد داد.

وی درباره حساسیت تقابلش با سرمربی پیشین تیمش یعنی مجید جلالی تصریح کرد: هیج حساسیتی درخصوص هیچ اتفاقی در فوتبال تجربه نمی‌کنم و تمام تمرکزم روی هدایت و پیروزی تیمم خواهد بود تا نتیجه خوبی در کارنامه خودم ثبت شود. من مخالف مطرح شدن بحث‌های این‌چنینی نیستم، اما حساسیتی روی آن ندارم. این اولین بار نیست که من جایگزین جلالی شده‌ام. در تیم‌های پاس، فولاد و سایپا هم این اتفاق رخ داده و امیدوارم فردا شاهد بازی خوبی باشیم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که حضور تماشاگران چه تأثیری در بقای نساجی در لیگ برتر داشته است، اظهار داشت: تماشاگران در همه تیم‌ها و استان‌ها، رُکن اصلی و محرک و انگیزه‌دهنده برای کسب نتیجه است. در کنار این موضوع باید شرایطی فراهم باشد و شاهد مسائل حاشیه‌ای کمتری باشیم تا یک تیم با آرامش کارش را انجام دهد. نقش هواداران در عملکرد نساجی در زمان نکونام و جلالی خیلی مهم بوده است.

فرکی با تمجید از تماشاگران نساجی گفت: به خاطر هوادارانی که نساجی دارد، جای این تیم چندین سال در لیگ برتر خالی بود و بقای این تیم در لیگ برتر جای خوشحالی دارد. زیبایی فوتبال به تماشاگر است. اگر ورزشگاه خالی باشد، دو تیم هرچقدر هم خوب بازی کنند قشنگی ندارد، اما هواداران هر جا که باشند، بازی را گرم می‌کنند.

وی پس از تشکر یکی از خبرنگاران از حضور او در نشست خبری با وجود غیبت زیاد مربیان در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: این کار وظیفه ماست. در این سال‌ها شاید یک یا دو بار در نشست خبری حاضر نشدم و همیشه به احترام جامعه رسانه‌ای و مردم، در این نشست حاضر می‌شوم. امیدورام همکاران ما احساسی برخورد نکنند و وظیفه خود را انجام دهند. ممکن است یک روز تیم ما شکست بخورد، اما دلیلی ندارد که به مردم بی‌احترامی کنیم.

سرمربی پیکان درباره ورود مربیان جوان به تیم‌های لیگ برتری تصریح کرد: زمانی که ما مربیان خواهان داشته باشیم، تلاش می‌کنیم در فوتبال باشیم و تجارب خود را به نسل جدید انتقال دهیم. اگر هم در فوتبال نباشد، شرایط برای ما تغییر نمی‌کند و کارمان را در بخش دیگر فوتبال دنبال می‌کنیم. مربی تا زمانی که توان و نیز خواهان دارد، کار می‌کند. اگر این شرایط فراهم نباشد، جوانان باید جایگزین ما شوند. آنها باید تحمل همه چیز را در مربیگری داشته باشند و نباید تمام فوتبال را با باخت و مساوی تیم‌شان درگیر کنند.

فرکی با گلایه از مصاحبه برخی مربیان اظهار داشت: برخی مدیران تصمیم می‌گیرند که مربیانی را به خاطر مصلحت‌هایی به خدمت بگیرند، اما همین برخی مربیان حرکاتی انجام می‌دهند که نقطه منفی در کارنامه خود ایجاد می‌کنند و فوتبال را به چالش می‌کشند. مربی برای یک فصل است و او باید به گونه‌ای رفتار کند که بتواند در کارش تجربه کسب کند. کسب تجربه فقط به تمرین دادن نیست. بلکه اتفاقاتی می‌افتد و مربیان نباید مسیرشان را تغییر ندهند.

وی درباره حضور در پیکان از آغاز نیم‌فصل دوم گفت: دیدگاه ما این بود که شرایط تیم را نسبت به نیم‌فصل اول تغییر دهیم. ما با یک بازی کمتر نسبت به نیم‌فصل اول، سه امتیاز بیشتر کسب کردیم. این در حالی است که مسابقات همیشه در نیم‌فصل دوم سخت‌تر است. بازی‌های نیم‌فصل اول در هفت ماه و دیدارهای نیم‌فصل دوم در سه ماه برگزار می‌شود. شرایط برای تیم بحران‌زده پیکان که اواخر نیم‌فصل اول نتایج خوبی نگرفت، سخت بود. در آغاز نیم‌فصل دوم، دو شکست به شکست‌های ما اضافه شد.

سرمربی پیکان در ادامه افزود: در نیم‌فصل دوم ار سختی را دنبال کردیم، اما با کمک باشگاه، بازیکنان و اعضای کادر فنی، پیکان را از این شرایط خارج کردیم. انتظارمان برای این فصل همین است که تک رقمی شویم که شاید بازی فردا ما را به این نقطه برساند. شاید هم دورقمی باقی بمانیم، اما در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفتیم و با آسوده بودن خیال‌مان از بقا در لیگ برتر، به هدف‌مان رسیدیم.

فرکی در مورد ادامه همکاری با خودروسازان در لیگ نوزدهم تصریح کرد: باشگاه برای فصل بعد باید سیاست‌ها و نیز بودجه خود را مشخص کند. باید بازیکنانی بیاوریم که برای فصل بعد زنگ تفریح نباشیم. دوست داریم فصل آینده جایگاه بهتری نسبت به امسال داشته باشیم. باید ببینیم بودجه باشگاه و بضاعت ما در نقل و انتقالات چقدر است.

وی درخصوص غایبان تیمش برای بازی فردا خاطرنشان کرد: ماهان رحمانی محروم است. چند بازیکن از جمله سامان نریمان‌جهان و شاهین ثاقبی هم مصدوم هستند و آنها را در اختیار نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.