امیرحسین صادقی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال از وزیر ورزش ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال خواست که سوپرجام را برگزار کنند.

امیرحسین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عدم قهرمانی تیم فوتبال استقلال در فصل جاری اظهار داشت: تیمی که اول فصل بسته شد، مشخص بود که قهرمان نمی‌شود. امید ابراهیمی، مامه تیام و سرور جپاروف را از دست دادند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید داشته‌هایش را از دست بدهد. رضا افتخاری مدیرعامل پیشین استقلال در این موضوع بسیار کم‌کار بود و مشاوران خوبی نداشت.

نمی‌دانم چطور سر و کله شفر در استقلال پیدا شد وی در مورد عملکرد وینفرد شفر در استقلال تصریح کرد: قضیه انتخاب شفر مانند خرید کت و شلوار است. وقتی می‌خواهی کت‌وشلوار بخری در نظر می‌گیری برای مراسم عروسی است یا یک میهمانی معمولی. برای استقلال باید شرایط انتخاب مربی لحاظ می‌شد. نمی‌دانم معیار انتخاب شفر چه چیزی بود و چطور سر و کله‌‌اش پیدا شد. دلال‌ها و مدیربرنامه‌های دور و اطراف باشگاه باید قوی باشند اما آدم‌های دور و بر استقلال خیلی ضعیف و زیر خط فقر هستند. برای این آدم‌ها، استقلال مهم نیست. در باشگاه‌های دیگر از ۱۰ نفر آدم‌های دور و اطراف باشگاه، ۵ نفر دل‌شان برای باشگاه می‌سوزد، اما در استقلال همه دل‌شان برای خودشان می‌سوزد.

نتیجه گرفتن شفر صدقه سری منصوریان بود بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من اسم شفر را تنها در العین امارات شنیده بودم. در امارات مربی تأثیرگذار نیست و حضور بازیکنان خارجی تأثیرگذار است. معیار انتخاب شفر را نمی‌دانم و اگر سال گذشته نتیجه گرفت، صدقه سری کارهای علیرضا منصوریان بود. کاری به برخی مشکلات منصوریان ندارم، اما بازیکنانی گرفت که در تیم جا افتادند، ضمن اینکه وقتی تغییراتی در یک تیم ایجاد می‌شود، در چند هفته‌های اول نتیجه مثبتی می‌دهد، اما بعد از مدتی همه چیز به خود مربی بازمی‌گردد. تیمی که فصل گذشته قهرمان جام حذفی شد، تیم علیرضا منصوریان بود.

ملی‌پوشان استقلال به خاطر جام جهانی خوب بازی می‌کردند صادقی ادامه داد: دومین دلیل نتیجه گرفتن استقلال در نیم فصل دوم فصل گذشته، بازیکنان بودند که به خاطر در پیش بودن جام جهانی می‌خواستند عیارشان را بالا نگه دارند تا در جام جهانی بازی کنند. این مسئله هم نقطه قوت و هم ضعف برای استقلال بود. شما عملکرد ملی‌پوشان استقلال پس از جام جهانی را بررسی کنید. به نظرم، باشگاه باید دو مربی داشته باشد، یک نفر به عنوان تمرین دهنده و دیگری که نفر اصلی است به عنوان روانشناس کار کند.

دوره لب خط ایستادن و داد و بیداد کردن تمام شده است وی با بیان اینکه عیار یک مربی خوب در شرایط سخت مشخص می‌شود، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم الکس فرگوسن در تمرینات لخت می‌شده و خودش به بازیکنان می‌گفته سانتر کنید و فلانی ضربه بزن. یک تیم باید روانشناس خوب داشته باشد تا افکار تاکتیکی را طراحی کند. لب خط ایستادن و ادا در آوردن عوام‌فریبی است و دوره این کارها گذشته است. مگر پلی‌استشین است که مدام به بازیکن کنار خط بگوییم برو عقب، برو جلو. یک مربی باید هر چند دقیقه یک‌ بار مسائل تاکتیکی را به بازیکنانش گوشزد کند. وقتی مربی کنار خط گلویش را پاره می‌کند، یعنی با تیم خوب کار نکرده است. این مشکل را همه تیم‌ها دارند. سر و صدا کردن دیگر تمام شده است. وقتی در ورزشگاه آزادی ۱۰۰ هزار نفر حضور دارند، صدا به گوش بازیکنان نمی‌رسد که بخواهند کنار خط داد و بیداد کنند.

مربی باید به حضورش در استقلال افتخار کند بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: دم مدیربرنامه شفر گرم که او را به استقلال آورد! یکی از دلایل دیگر نتیجه گرفتن استقلال حضور سانیاک مربی اهل چک در کادر فنی شفر بود. آنطور که از بازیکنان شنیده بودم، سانیاک باعث پیشرفت تاکتیکی و تکنیکی شده و تیم را خوب تمرین می‌داد. شفر نتوانست مسائل حاشیه‌ای تیم را مدیریت کند. در فوتبال ایران سه، چهار تیم بزرگ هستند و مربی وقتی به این تیم‌ها می‌آید باید جام بگیرد، نه اینکه دنبال پول گرفتن باشد. وقتی مربی به استقلال می‌آید، باید افتخار کند که به بزرگترین تیم ایران آمده است. او باید بداند بزرگترین افتخار فوتبالی‌اش حضور در استقلال بوده است. وقتی یک نفر در استقلال ماساژور هم می‌شود، افتخاراتش بالا می‌رود.

مربی نباید فقط به فکر پولش باشد «درست نیست مربی بیاید پولش را بگیرد و برود.» صادقی با بیان این جمله تأکید کرد: پولی که این مربیان می‌گیرند، پول بیت‌المال است. این پول‌ها حاصل اشک‌ها و حرص و جوش‌های هواداران است، هوادارانی که در سرما و گرما، در شهرستان‌ها و تهران پشت تیم هستند. هوادار است که استقلال را بزرگ کرده است. جام و فقط جام هواداران را آرام می‌کند. نمی‌گویم شفر آدم کوچکی است اما آدم‌هایی که او را به استقلال آوردند، کوچک بودند. بعد از آن هم بازیکنانی به استقلال آمدند که در حد این تیم نبودند. باز دم کسی که پاتوسی و ایسما را آورد، گرم!

مصدومیت آقاخان، بدشانسی بود وی افزود: فارغ از این صحبت‌ها، استقلال در فصل جاری بدشانس هم بود. گذشته از اینکه وزارت ورزش و داوران چه کار کردند، تیم دچار بدشانسی هم شد. یکی از این بدشانسی‌ها مصدومیت مرتضی آقاخان بود. من به این بچه اعتقاد دارم و می‌تواند ۱۰ سال در سطح اول تیم ملی و استقلال مانند علی دایی باشد. من یکی از منتقدان استقلال هستم که می‌گویم این تیم گلزن دارد، اما کسی را ندارد که ضربه آخر را بزند. کسی که بتواند بازی را در بیاورد. مصدومیت و دیگر مسائل باعث شد که استقلال بازیکنی مثل آقاخان را از دست بدهد. اگر استقلال آقاخان را داشت، ۴،۵ هفته دیگر قهرمان می‌شد.

استقلال سالم بازی می‌کند و سالم جام می‌گیرد بازیکن پیشین استقلال در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم در رابطه با اظهارات فرهاد مجیدی که از معاون وزیر امور خارجه انتقاد کرده و مدعی شد که برخی‌ها دنبال قهرمانی پرسپولیس هستند، گفت: حرف‌های مجیدی کاملا درست است. ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که یارانه ۴۵ هزار تومانی می‌گیریم. فرهاد تنهاست و فقط می‌تواند داد بزند. من به مسئولان استقلال نمی‌گویم که در فدراسیون فوتبال یا جای دیگر لابی کنید، چون استقلال عقبه‌اش این نیست. ما سالم بازی می‌کنیم و سالم جام می‌گیریم و دنبال حرف و حدیث نیستیم. مجیدی مگر بد حرفی زده است؟ او می‌گوید هواداران استقلال را خون به جگر کرده‌اید. اگر اشتباه داوری نبود و استقلال برنده بازی با صنعت نفت آبادان می‌شد، شانس زیادی برای قهرمانی داشت، چون بازی آخر استقلال در تهران بود و پرسپولیس در جم.

پیشکسوتان پرسپولیس حرمت مجیدی را حفظ کنند صادقی خاطرنشان کرد: اگر استقلال برنده می‌شد، به دو امتیازی پرسپولیس می‌رسید و باورها و امیدها اینجا مشخص می‌شد. پیشکسوتان پرسپولیس که از مجیدی انتقاد کردند، کمی منطقی فکر کنند. آنها باید احترام پیشکسوتان استقلال و مجیدی را نگه دارند. پسر وزیر ورزش علنی گفته طرفدار چه تیمی است. خود طرفداران پرسپولیس یکسری چیزها را می‌دانند. مجیدی اطلاعات کامل دارد که حرف می‌زند، البته ما باید به استقلال بچسبیم تا از این حواشی بیرون بیاید. استقلال باید بدون دخالت وزارت ورزش تیم ببندد. استقلال اصلا نیازی به وزارت ورزش ندارد. علی فتح‌الله‌زاده مگر چه کار می‌کرد؟ خودم شاهد بودم که وزارتخانه ۷،۸ میلیارد تعهداتش را نمی‌داد اما فتح‌الله‌زاده استقلال را قهرمان می‌کرد.

استقلال در وزارت ورزش برای آقایان محله عبور و مرور شده وی ادامه داد: آقایان در وزارت ورزش وقتی حرف از استقلال می‌زنند، باید سلام و صلوات بفرستند، نه اینکه چهار نفر بچه بایستند و کمیته و هیئت مدیره تشکیل بدهند. مگر می‌شود در طول دو سال ۸ نفر از اعضای هیئت مدیره گرفته تا مدیرعامل باشگاه تغییر کند؟ چرا در پرسپولیس این اتفاقات نمی‌افتد؟ استقلال برای وزارتخانه شده محله عبور و مرور افراد! آقایان حرف از دو شغله بودن افراد می‌زنند، پس چرا اینها انتخاب شدند؟ استقلال نیازی به احدی ندارد و پشتیبانش هواداران هستند. کسی که با مجیدی مخالفت کرده، وجدان داشته باشد. برانکو مشکل خروجی داشت و گفت نمی‌آیم اما خیلی زود مشکل مالیاتی‌اش را حل کردند. این مسائل مشخص است که در آن چه می‌گذرد.

خسروی منطقی صحبت کند بازیکن پیشین استقلال با انتقاد از داوری دیدار استقلال با صنعت نفت آبادان گفت: کاری به مشکلات داوری ندارم، اما آقای علی خسروی چطور گفته توپ روی هوا اوت شده به زمین که برگشته روی خط افتاده است. مگر بازیکن سوباسا بوده که طوری پاس داده که توپش بیرون رفته و به زمین برگشته است. آبادان بود و هوا گرم. لطفا طوری حرف بزنند که با منطق جور در بیاید. آقایان فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند. چطور کمک داور با فاصله ۳۵ متری توپ را دیده، اما داور کنار خط که خم شده و نظاره‌گر است، دیده که توپ اوت نشده است. قبول دارم اینها بهانه است و دو امتیاز پرید و رفت. با بحث کردن امتیاز برنمی‌گردد.

آقای سلطانی‌فر، آقای تاج، سوپرجام را برگزار کنید!

صادقی با انتقاد از عملکرد وزارت ورزش تصریح کرد: وزارت ورزش باید ثابت کند که طرفدار هیچ تیمی نیست. اگر چه نظرم این است که وزارتخانه خدمتی به ورزش نمی‌کند. کسانی آمده‌اند که ورزشی نیستند. آقایان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، آقای تاج و آقایان سازمان لیگ و دپارتمان داوری، اگر می‌گویید مشکلی با استقلال ندارید، لطفا سوپرجام را برگزار کنید. کمی وجود داشته باشید، کمتر حرف بزنید و عمل کنید. قانون من در آوری نداشته باشید و سوپرجام را برگزار کنید. مگر نمی‌گویید پرسپولیسی نیستید و بی طرف هستید، وجود دارید و ادعا دارید، سوپرجام را برگزار کنید. لطفا گند کار را در نیاورید.

فردوسی‌پور را کنار گذاشتید، اما دهان ما را نمی‌توانید ببندید وی خاطرنشان کرد: آقای سلطانی‌فر که نمی‌دانم عقبه‌کاری تان چیست، لطفا عدالت داشته باشید. عادل فردوسی‌پور را کنار گذاشتد تا گند آقایان بالا نیاید. شاید بتوانید فردوسی‌پور را کنار بگذارید، اما نمی‌توانید دهان ما را ببندید، مگر اینکه ما را به زندان اوین ببرید. بهانه‌تراشی نکنید و نگویید فلان مسئول استقلال گفته که در سوپرجام بازی نمی‌کنیم. آقای وزیر ورزش، آقای تاج، لطفا سوپرجام را برگزار کنید تا این مسائل برای همیشه جمع شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )