تلاش بانوی پیر برای پس گرفتن یکی از دو قهرمانی که در ماجرای کالچوپولی از این باشگاه گرفته شد به جایی نرسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرجام خواهی باشگاه یوونتوس برای پس گرفته شدن اسکودتوی این تیم در فصل ۰۶-۲۰۰۵ از اینتر توسط کمیته ملی المپیک ایتالیا رد شد.

دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا سال ۲۰۰۶ در پی افشاگری‌‌‌های صورت گرفته در مورد پرونده فساد تبانی با کمیته داوران برای انتخاب داوران دلخواه (موسوم به کالچوپولی) که یوونتوس متهم ردیف اول آن بود و تیم‌های دیگر مانند میلان و فیورنتینا هم مجرم شناخته و مجازات شدند، دو اسکودتوی متوالی بانوی پیر در فصل ۰۵-۲۰۰۴ و ۰۶-۲۰۰۵ را از یووه گرفت. اسکودتوی اول به هیچ تیمی تعلق نگرفت اما اسکودتوی دوم به اینتری رسید که آن فصل پس از یوونتوس و میلان سوم شد.

یوونتوسی‌ها نسبت به این تصمیم دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا اعتراض کردند و دلیلش هم انتشار مدارک جدیدی در خصوص پرونده کالچوپولی بود که اثبات می‌کرد اینتر هم در زمره تیم‌های متخلفی بوده که با کمیته داوران تماس‌های غیرقانونی داشته است. چند سال بعد از ماجرای کالچوپولی، مدارک و مستندات جدیدی حاوی شنودهای صورت گرفته از مکالمات رئیس وقت باشگاه اینتر (جاجینتو فاکتی) با رئیس کمیته داوران فوتبال ایتالیا منتشر شد که نشان می‌داد که اینتر هم تماس‌های مشابه با آنچه دیگر مجرمان پرونده داشتند،‌ انجام داده است.

با توجه به «قانون مرور زمان» (قانونی که تغییر احکام صادر شده برای یک پرونده قضایی بعد از گذشت مدت زمان مشخص را محدود می‌کند) و سپری شدن مدت زمان لازم برای بازبینی پرونده، صدور احکام جدید غیرمحتمل بود با این حال یوونتوسی‌ها با ارائه مدارک و مستندات جدید، سال ۲۰۱۱ شانس خود را برای صدور حکمی جدید امتحان کردند که در نهایت کمیته ملی المپیک اعتراض آنها را رد کرد. به این ترتیب درخواست یووه برای پس گرفته شدن قهرمانی‌اش در سال ۲۰۰۶ و اعطای مجدد آن به این تیم یا حداقل اعطا نشدن آن به اینتر پذیرفته نشد.

با وجود ابطال دو قهرمانی متوالی یوونتوس تحت هدایت فابیو کاپلو، بانوی پیر هنوز هم آن دو اسکودتو را در تعداد قهرمانی‌هایش در سری A محاسبه و روی تمام محصولاتش و حتی دیوارهای ورزشگاه یوونتوس هم عدد اسکودتوهایش را با احتساب آن دو قهرمانی درج می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.