وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من به تیمم ایمان دارم و این عشق به استقلال است، هواداران پشت تیم هستند و حمایت‌مان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز (پنجشنبه) تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: در نیمه اول خوب بازی با الهلال عربستان خوب نبودیم، اما نیمه دوم با صحبت‌هایی که انجام دادیم شرایط بهتر شد.

وی افزود: وقتی حریف ۱۰ نفره شد، باید بیشتر کار می‌کردیم، اما عصبی بودیم. بازی بین تیم‌های ایرانی و عربستانی یک دیدار عادی نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: قبل از شروع فصل هیچ کسی شانسی برای استقلال قائل نبود، اما الان اگر ۴ بازی آینده را ببریم شانس قهرمانی داریم. در لیگ قهرمانان هم این شانس را داریم که صعود کنیم. ما دو فینال برابر الدحیل قطر و العین امارات داریم. من به تیمم ایمان دارم و این عشق به استقلال است. هواداران پشت تیم هستند و حمایت‌مان می‌کنند. بابت هواداران‌مان خوشحال هستم.

شفر در خصوص اینکه با وجود شکست استقلال برابر الهلال، از تیمش انتقاد نشد، اما نگاه هواداران به بازی با پدیده و قهرمانی در لیگ است، گفت: این حرف درست است و به بازیکنانم گفتم که تمرکزشان را برای بازی با پدیده بگذارند. پدیده فوتبال خوبی بازی می‌کند و این برای فوتبال ایران بسیار خوب است. در بازی رفت، مارکوس نیومایر دو شانس گلزنی داشت. امروز ما انرژی زیادی نیاز دارم. ما صبح روز گذشته از ابوظبی راهی تهران شدیم و ما فرصت ریکاوری نداشتیم. دکتر نوروزی و کادرش ریکاوری را می‌دانند. ما باید بدانیم چه کسانی می‌توانند بازی کننند. مهم‌ترین بازیکن ما اللهیار صیادمنش است که امیدوارم به بازی شنبه برسد. البته به این بازیکن برای فصل آینده نیاز داریم. شما می‌دانید که ارزش او شاید در بازار یک میلیون دلار باشد. عمر عبدالرحمان بازیکنی بود که من به تیم ملی معرفی کردم و صیادمنش اولین بازیکنی نیست که من در مورد آن صحبت می‌کنم، اما شاید در آینده ارزش او به دو سه میلیون دلار برسد.

وی با بیان اینکه برای فصل آینده به اللهیار صیادمنش نیاز داریم، تصریح کرد: او نسبت به سن و سالش کیفیت بالایی دارد. همانطور که گفتم مهمت شول، عمر عبدالرحمان بازیکنانی بودند که من آنها را معرفی کردم. صیادمنش فکر خوبی دارد و با توجه به سنش می‌تواند گرانقیمت‌ترین بازیکن ایران شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به پیوستن صیادمنش به یک تیم ترکیه‌ای عنوان کرد: من این موضوع را نمی‌دانم. شایعات همیشه هست. به باشگاه گفته‌ام و نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه دادم و گفتم این بازیکن باید بماند. چند سال دیگر قیمت صیادمنش ۱۰ میلیون دلار می‌شود. در جلسه هیئت مدیره گفتم که بازیکنی مثل او باید بماند.

شفر در رابطه با اینکه آیا استقلال شانس قهرمانی خواهد داشت، گفت: امیدوارم. از الان نمی‌توانم بگویم می‌توانیم پدیده را ببریم. همه باید با نظم و قدرت بازی کنیم. پدیده یکی از تیم‌های قدرتمند ایران است. آماده‌سازی ما برای بازی بعدی از ساعت ۱۲ امروز شروع شده و باید بدانیم چه بازیکنانی خسته هستند و چه بازیکنانی بازی خواهند کرد. این سؤال را بعد بازی از من بپرسید، اما من امیدوارم. باید ذهنیت خود را به بازی بیاوریم، نه اینکه حواس‌مان به پشت سر باشد.

وی درخصوص حرف و حدیث‌های بوجود آمده در مورد عدم سفر بیژن طاهری به امارات و اینکه آیا قرار است فرهاد مجیدی برای دیدار بعدی در تهران بماند، تصریح کرد: این تصمیم من نیست که یک مربی بماند، اما تصمیم من است که کدام مربی بماند. ما در گروه خودمان در این باره صحبت می‌کنیم. به من گفته شد که او باید بماند و با بازیکنانی که در تهران مانده‌اند، تمرین کنند. من الان فرصتی برای این مسائل ندارم. الان باید برای استقلال تمرکز کرده‌ام، استقلال عشق من است، اما پس از فصل در مصاحبه‌ای درباره همه مشکلات صحبت می‌کنم. این هواداران باید بدانند چرا قهرمان می‌شویم، چرا نمی‌شویم یا چرا دوم سوم می‌شویم. الان در تمرین خوشحال هستم وقتی می‌بینم بازیکنانم تلاش می‌کنند. با مربیان ما از جمله، فرهاد مجیدی، بیژن طاهری که شخص خوبی است و همچنین کولی صحبت می‌کنم و مطمئن باشید استقلال قدرتمند برای آینده می‌سازیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من درباره شایعات گفته‌ام که خاویار و فرش در ایران هست. من علاقه‌ای به شایعات ندارم و تمرکزم را روی استقلال گذاشتم.

شفر در واکنش به انتقادهایی که از سیستم او در بازی با الهلال شد، گفت: شاید کسانی که این حرف‌ها را زده‌اند، از روی مبل منزل‌شان بازی را دیدند. ما همه چیز را می‌دانستیم و همه چیز را دیده بودیم. همه می‌دانند ما باید سیستم خوب را درست می‌کردیم. ما دو جلسه تمرین در ابوظبی تمرین داشته و نمی‌توانستیم به یک‌باره سیستم را تغییر بدهم. من در قبال این حرف‌ها می‌توانم لبخند بزنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.