رضا مهاجری، سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی ضمن حمایت از تغییر نسل داوری در فوتبال ایران از روند قضاوت‌ها در بازی‌های تیمش انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از تبریز، رضا مهاجری در نشست پیش از بازی خانگی تیمش مقابل ساپیا در حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: لیگ در حال پایان است و چهار بازی دیگر داریم. در این فصل فراز و فرودهای زیادی داشتیم که انتظار آن را نداشتیم.

وی افزود: چیزی که مرا راضی می‌کند، این است که بازیکنانم همه تلاش خود را به خرج می‌دهند تا بازی خوبی ارائه کنند. ما هفته گذشته در شرایط برابری به استقلال باختیم و این شکست چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند. ما داوران خوبی داریم اما برخی جاها اشتباهات عجیبی رخ می‌دهد. من از صحنه گل استقلال به عنوان یک شاهکار یاد کردم اما داور اشتباه فاحشی در ثانیه ۳۰ بازی داشت. همچنین وقتی که گل خوردیم احساس کردم که آفساید بود اما در تصاویر دیدم که بسیار میلی‌متری بود. این فقط یک نمونه است و از این نمونه‌ها زیاد داریم. من هیچوقت اهل توجیه نیستم و اشتباهات و ضعف‌ها را قبول می‌کنم اما باید بگویم که اشتباهات داوری یک ترمز محسوب می‌شود. تنها دیداری که مشکلی نداشت بازی با نفت مسجد سلیمان بود چون داور باتجربه‌ای سوت می‌زد. من هم به جوانان میدان می‌دهم اما نه از دقیقه یک. بر همین اساس از داوران حمایت می‌کنم اما اشتباهات متوالی کمر تیم‌ها را می‌شکند. بارها گفته‌ام که باید تاوان تغییر نسل داوری را بدهیم اما نه اینکه در ۴ بازی ۳ اشتباه رخ بدهد. در بازی با فولاد و نساجی پنالتی گرفته نشد و صحنه ابتدای بازی با استقلال را هم که همه دیدید. در حال حاضر تعداد داوران در هر بازی به ۵ نفر افزایش پیدا کرده اما باید ببینیم این موضوع چقدر کمک کرده است. با توجه به این که در هفته‌های پایانی لیگ هستیم امیدوارم مثل لیگ دسته اول در لیگ برتر هم با حساسیت داوران را بچینند تا حق به حقدار برسد.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در پاسخ به این سوال که تیمش جسارت و شهامت لازم را ندارد، مگر این که یک گل دریافت کند و آیا یان عقب‌نشینی یک تاکتیک است، یا در ذهن بازیکنان وجود دارد؟ گفت: با توجه به بضاعتی که تیم داشت، فیروز کریمی تاکتیک خاصی را انتخاب کرد که شاید یکی از دلایل آن نداشتن زمان مناسب برای بستن تیم بود. حالا شاید اگر ما هم آن تاکتیک را انتخاب کنیم می‌توانستیم نتایج خوبی بگیریم. شاید به همین دلیل است که موضوع عقب‌بازی کردن تیم در ذهن بازیکنان نهادینه شده، اما تلاش داریم که این شرایط را تغییر بدهیم. ما در خیلی از زمینه‌ها پیشرفت داشته‌ایم که قابل توجه هستند. ما تمرینات را عوض کردیم و شرایط سخت‌تری را به وجود آوریدم و تلاش کردیم که فوتبال مالکانه‌ای ارائه بدهیم. در نیمه دوم بازی با استقلال هم این شرایط وجود داشت و چند فرصت خوب نیز به دست آمد. با این وجود هنوز ضعف‌هایی داریم و از کمبود بازیکن رنج می‌بریم، به نظرم اگر تیم را تقویت کنیم می‌توانیم فوتبال زیبا و نتایج خوبی داشته باشیم.

مهاجری درباره شرایطی که به نفع پرسپولیس و استقلال در لیگ با توجه به رویارویی با پیکان و سایپا وجود دارد و در پاسخ به این سوال که نظرش درباره واگذاری این دو باشگاه کم‌طرفدار چیست؟ اظهار داشت: پیکان و سایپا همیشه تیم‌های متوسط هستند که اول فصل در نهایت برای کسب سهمیه بسته می‌شوند. آنها در این شرایط باید برابر پرسپولیس و استقلالی قرار بگیرند که ابزار لازم را دارند و از هواداران نیز بهره می‌برند. شما ببینید که پرسپولیس و استقلال چند بار از تهران خارج می‌شوند، قطعاً اگر تراکتورسازی، ماشین‌سازی و شهرداری تبریز به طور همزمان در لیگ حضور داشته باشند این وضعیت به نفع تراکتورسازی است. پرسپولیس و استقلال کمتر از تهران خارج می‌شوند، قطعاً بازی کردن در خارج از تهران شرایط سخت‌تری دارد و آنها عملاً در بازی با پیکان و سایپا میزبان هستند. درباره واگذاری این دو باشگاه نیز نمی‌توانم نظری بدهم اما به نظرم اگر فوتبال را به شهرهای پرطرفدار تعمیم بدهیم، قطعا نتایج بهتری دارد.

وی درباره استراحت دادن به برخی از بازیکنان تیمش در بازی فردا، عنوان کرد: ما ترجیح دادیم که این اتفاق بیفتد و به بازیکنان جوان میدان بدهیم، که امیدواریم نتایج بهتری بگیریم. همچنین امیدوارم آنهایی که فردا به میدان می‌روند انگیزه مضاعفی داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا ماشین‌سازی فردا با تیم دومش به میدان می‌رود؟ تصریح کرد: ما تیم دوم نداریم و ماشین‌سازی هستیم اما به ۴، ۵ بازیکن استراحت می‌دهیم تا نفرات جوان‌تر بازی کنند.

مهاجری در پاسخ به این سوال که چقدر از برنامه‌های مد نظرش جلو یا عقب است؟ عنوان کرد: ما در نیم فصل دوم تلاش زیادی کردیم تا جزو تیم‌های خوب لیگ باشیم و این درست همان چیزی است که در ابتدای نیم‌فصل اول به دنبالش بودیم. با این وجود از دست دادن بازیکنان و کمبود بازیکن کار را سخت کرد. همچنین نفراتی که به تیم اضافه شدند نیاز به زمان داشتند، به هر حال انتظار داشتیم که از شرایط فعلی ۴، ۵ امتیاز بیشتر داشته باشیم. همچنین در بازی‌های آینده نیز تلاش می‌کنیم که دست پر از میدان بیرون برویم.

وی در پایان در خصوص شرایط دیدار فردا گفت: تفکرات دایی را می‌شناسم و رفاقت دیرینه‌ای با او دارم و می‌دانم که دایی با همه وجودش برد را فریاد می‌زند. در واقع او به دنبال پیروزی است و این کارمان را سخت‌تر می‌کند، اما به نظرم بازی فردا از جدال با پرسپولیس، سپاهان و پدیده سخت‌تر است. امیدوارم فردا پیروز شویم تا با خیال راحت‌تری به کار ادامه بدهیم و رتبه تک رقمی داشته باشیم. من امیدوارم بتوانیم یک برد خوب را به مردم تبریز هدیه کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )