علی دایی، سرمربی تیم فوتبال سایپا موضوع تبانی را فرع دانست و بر پرداختن به اصل فوتبال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی تیمش با ماشین‌ سازی در جمع خبرنگاران گفت: ما فردا یک بازی داریم که مطمئناً برای هر دو تیم اهمیت چندانی ندارد اما از نظر حیثیتی مهم است.

وی افزود: با تیمی بازی داریم که از نظر مالی به خاطر داشتن مالکی قوی شرایط خیلی خوبی دارد و روی سه امتیاز این بازی حساب کرده است. از طرفی ما با سه امتیاز این بازی می‌توانیم خود را به جمع ۶ تیم بالای جدول برسانیم تا فصل را به خوبی تمام کنیم.

دایی درباره این که تیمش در چه شرایطی قرار دارد، عنوان کرد: همانطور که گفتم ما می‌توانیم با یک برد به جمع ۶ تیم اول برسیم. فکر کنم از این لحاظ این بازی برای ما مهمتر است.در این بازی به هیچ عنوان به دنبال تک امتیاز نخواهیم بود و فقط برای برد به تبریز آمده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره این که گفته می‌شود تیم‌های میانه جدولی انگیزه‌ای برای ادامه لیگ ندارند، اضافه کرد: بله همینطور است و این مسئله کار تیم‌هایی مثل ما را سخت می‌کند. ما مربیان باید به هر شکلی شده انگیزه را در بین بازیکنان تیم‌مان ایجاد کنیم. الان شرایطی داریم که نه با برد می‌توانیم به جایگاه بالای جدول برسیم و نه خطر سقوط تهدید‌مان می‌کند، همین مسئله باعث می‌شود کارمان سخت‌تر شود. برای تیمی مثل سایپا که نه پول دارد و نه طرفدار شرایط به مراتب سخت‌تر است.

وی در واکنش به این سوال که آیا دوست دارد زمانی سرمربیگری تیم تراکتورسازی را بر عهده بگیرد، در حالی که او علاقه چندانی به کار کردن با بازیکنان اسمی ندارد، گفت: زمانی که در پرسپولیس بودم شرایط بسیار سخت بود. برای من بازیکن اسمی و یا غیر اسمی فرقی نمی‌کند. متاسفانه در هر تیمی مربیگری کرده‌ام شرایط مالی خوبی نداشته است. در پرسپولیس شرایط آنقدر سخت بود که تا شروع نیم فصل دوم یک ریال هم پول به تیم تزریق نشد. اگرچه من اعتقاد دارم فوتبال فقط این نیست که شما مربیگری کنید، بلکه مدیریت باید تلاش کند تا شرایط را برای باشگاه مهیا سازد. شاید فقط پارسال بود که آقای درویش در سایپا شرایط نسبتاً خوبی در تیم ایجاد کرد و ما نتیجه‌اش را با کسب سهمیه دیدیم و در عین شایستگی در جمع ۴ تیم بالای جدول قرار گرفتیم و چه بسا می‌توانستیم دوم هم بشویم. در بقیه تیم‌هایی که مربیگری کردم اصلاً شرایط مالی خوبی نداشتند.

دایی در این باره خاطرنشان کرد: هر تیمی که می‌خواهد موفق باشد باید پول داشته باشد تا بتواند بازیکن اسمی هم جذب کند، البته من افتخار می‌کنم که در این چند سال جوانان خوبی را به فوتبال معرفی کردم. از این به بعد هم همین کار را خواهم کرد. در فوتبال نباید فقط با سرمایه‌گذاری به جایی رسید، بلکه به نظر من وظیفه مربی معرفی کردن جوانان به فوتبال کشور است، همین مهدی طارمی که الان در قطر بازی می‌کند و احمدنوراللهی که یکی از ارکان اصلی پرسپولیس است را من به این تیم آوردم و همان موقع پیشکسوتان و هواداران این تیم می‌گفتند که این چه بازیکنی است که جذب می‌کنید. هم اکنون نیز جوانان امید و زیر ۲۳ سال خوبی را در سایپا داریم که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. در مورد این که حالا چرا قسمت نشد به تبریز بیایم. این یکی از آرزوهای من است که بتوانم اینجا کار کنم. تیم‌های آذربایجانی شایستگی زیادی دارند و امیدوارم فوتبال آذربایجان قهرمان لیگ شود. فوتبال این استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تراکتورسازی نیز فصل خوبی را پشت سر گذاشت و غیر از دو بازی آخر که متاسفانه باعث شد شرایطش در جدول آنطور که باید نباشد اما امیدوارم در آخر موفق باشد. همانطور که گفتم پتانسیل این تیم بالاست و مطمئنم در سال‌های بعد نتایج بسیار خوبی را کسب خواهد کرد و می‌تواند سال‌های سال برای استان آذربایجان موفقیت کسب کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با اشاره به مصدومان تیمش عنوان کرد: ما از ابتدای فصل بازیکن مصدوم زیاد داشتیم. هم اکنون هم ۵ نفر غایب داریم که خیلی وقت است که نمی‌توانند برای ما بازی کند.

وی درباره صحبت‌هایی که در مورد تبانی در لیگ برتر می‌شود، گفت: من فقط در مورد تیم خودمان صحبت می‌کنم. شما فکر می‌کنید کسی جرات دارد با من تماس گرفته و چیزی بخواهد؟ ما همیشه با شرف زندگی کردیم، همینطور رضا مهاجری که من سال‌های سال او را می‌شناسم و جزو اولین دوستان فوتبالی من به حساب می‌آید. ببخشید، تیم آژاکس در زمین یونتوس پیروز می‌شود، آیا این تبانی بود؟ منچستر به آن شکل به بارسلونا می‌بازد و دخه‌آ آنطور گل می‌خورد، آیا آنها هم تبانی کرده بودند؟ متاسفانه پرداختن به حواشی باعث می‌شود که شما اصل را فراموش کنید. در فوتبال ما باید دنبال زیرساخت‌ها بود و مسئولان باید شرایطی فراهم کنند که باشگاه‌ها از وضعی که دارند، خلاصی پیدا کنند. چرا در استان‌های شمالی‌مان که پرآب‌ترین منطقه کشورمان هستند نباید یک چمن طبیعی وجود داشته باشد و بازی‌ها روی چمن مصنوعی انجام شود؟ کجای دنیا بازی‌های لیگ را روی چمن مصنوعی برگزار می‌کنند؟

دایی خاطر نشان کرد: وقتی صحبت از یک دروازه‌بان می‌شود، چرا وقتی او همان موقع که اشتباه می‌کند، تعویضش نمی‌کنند؟ نباید برای یکسری اتفاقات دنبال مقصر گشت. شرایط مالی تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به شکلی است که واقعاً با تیم‌هایی مثل ما قابل مقایسه نیستند. حداقل آنها طرفدار دارند اما ما همین را هم نداریم. وقتی تیمی طرفدار نداشته باشد بازیکن دلش نخواهد بازی کند، بازی نخواهد کرد و هیچکس نیست به او گیر بدهد. قطعاً فردا هم تیم ما و هم تراکتورسازی با تمام توان بازی خواهند کرد. پرداختن به یکسری مسائل حاشیه‌ای به فوتبال ما ضربه زده و باعث می‌شود تماشاچی از فوتبال دور شود. شما بروید ببینید چرا ما چند سال است در آسیا موفقیتی نداشته‌ایم. آخرین باری که تیم ملی قهرمان آسیا شد، ۲۰ سال بعد از حضور من در تیم ملی بود. باید ببینیم مشکل اصلی کجاست.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به سوال خبرنگار دیگری در ارتباط با بحث تبانی و این که اگر تیمش در دقیقه ۴ بازی روی اشتباه دروازه‌بان گل بخورد، او را تعویض خواهد کرد یا این که چاره‌ای جز بازی دادن به او را نخواهد داشت، گفت: همانطور که گفتم من فقط در مورد تیم خودم حرف می‌زنم و صحبت‌هایی که انجام دادیم راجع به تیم خودم بود. خاطرتان باشد آن زمان که گفتم داور ما در اصفهان به سود تیم حریف غش کرده است، برای حرف‌هایم مدرک داشتم و آن را اثبات کردم. ببخشید، کجای جامعه ما درست و سالم کار می‌شود که در فوتبال ما این اتفاق بیفتد؟ مطمئن باشید اداره‌ها اگر کارشان را سالم انجام دهند، فوتبال ما هم همینطور خواهد بود. در فوتبال ما همینطور کار می‌شود که در اداره‌ها مدیریت می‌شود. مگر می‌شود فساد نباشد، الان فساد در همه جا وجود دارد. شاید در تیم ما هم فساد باشد و من خبر نداشته باشم، چرا که نمی‌دانم بازیکن من شب کجا می‌رود و با چه کسانی در ارتباط است. تاکید می‌کنم من فقط در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم. من هیچ وقت دنبال برخی مسائل نمی‌روم و تا زمانی که مطمئن نشدم، موضوع را رسانه‌ای نمی‌کنم. خیلی چیزها برحسب شنیده‌ها مطرح می‌شود اما تا زمانی که دلیل و مدرک نباشد، نمی‌شود کسی را خراب کرد. مسلمانی یعنی چه؟ ما از اسلام چه چیزی یاد گرفته‌ایم؟ حضرت علی(ع) به جایی دعوت می‌شود و می‌فهمد که آنجا قرار است مسکرات مصرف کنند اما قبل از این که در مراسم حضور پیدا کند با قاطعیت صحبت می‌کند که بساط‌شان را جمع کنند، اما ما متاسفانه قبل از اینکه چیزی را ببینیم، هزار وصله به آن می‌چسبانیم. همین مسائل باعث می‌شود که متاسفانه فاصله بین آنچه که دین گفته و آنچه که صحبت می‌شود، بیفتد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ببخشید ما در همین رانندگی هم مشکل داریم. طوری رانندگی می‌کنیم که به همدیگر رحم نمی‌کنیم. در خیلی از مسائل خودمان ایراد داریم و باید آنها را اصلاح کنیم.

دایی در پایان در خصوص این که در روز ملی رادیو قصد ندارد با صدا و سیما آشتی کند، تصریح کرد: من با رادیو و تلویزیون هیچ مشکلی ندارم، بلکه آنها با من مشکل دارند. این روز را به آنهایی که در رادیو و تلویزیون هستند، تبریک می‌گویم در این سال‌ها همیشه از آنها حمایت کرده‌ام و هر روز در اتومبیلم رادیو ورزش گوش می‌دهم اما در رادیو خیلی مواقع علیه من صحبت شده است. به عقیده من بهتر است افرادی که در رادیو و تلویزیون هستند اگر از کسی خوش‌شان نمی‌آید علیه او صحبت نکنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )