سرمربی سایپا می‌گوید این بازی از لحاظ جدولی نمی‌تواند کمکی به دو تیم انجام دهد.

به گزارش ایسنا، علی دایی سرمربی سایپا در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر ماشین‌سازی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر اظهار کرد: بازی فردا از نظر جدولی نه برای ما و نه برای تیم حریف می‌تواند کاری انجام دهد. ما همیشه بازی‌های سختی برابر ماشین‌سازی داشته‌ایم و فردا هم بازی سختی در پیش داریم. ماشین‌سازی از نظر کادر فنی و مالکیت افراد توانمندی دارد. ما با تمام بضاعت‌مان وارد این بازی می‌شویم و امیدوارم سه امتیاز این بازی را کسب کنیم.

او ادامه داد: سه امتیاز بازی فردا می‌تواند ما را به بالای جدول نزدیک کند. امیدوارم که در پایان فصل جزو تیم‌های بالای جدول باشیم.

دایی تاکید کرد: نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی فردا داریم و این بازی برای ما نسبت به تیم ماشین‌سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. یک امتیاز برای کافی نیست و می‌خواهیم دست پر از ورزشگاه خارج شویم. بازی‌های پایانی برای تیم‌هایی مثل ما خیلی سخت است و باید از نظر انگیزشی کار بیشتری روی بازیکنان انجام دهیم. در این گونه بازی‌ها شاید برد و باخت برای بازیکن زیاد مهم نباشد اما کار بسیار سخت انگیزه است و تیم‌هایی که مثل ما نه پول و نه طرفدار دارند کار کردن در هفته‌های پایانی بسیار سخت‌تر است.

او درباره کار نکردن با بازیکنان نامدار خاطر نشان کرد: کار کردن با بازیکن اسمی یا غیر اسمی فرقی نمی‌کند. زمانی که در پرسپولیس بودم، در نیم فصل دوم حتی یک ریال هم به تیم واریز نشد و آقای رویانیان ماشینش فروخت و به بازیکنان پول تزریق کرد. فوتبال فقط مربی‌گری نیست. کادر پشتیبانی مثل مدیریت بسیار مهم است و می‌تواند تیم را حمایت کند اما متأسفانه در چند سال اخیر به غیر از سال گذشته که آقای درویش تا حدودی پا به پای ما آمد، از نظر مدیریتی مشکل داشتیم. سال گذشته اگر پنالتی ما برابر همین ماشین‌سازی گرفته می‌شد شاید وضعیت ما فرق می‌کرد. در تیم صبای قم و نفت تهران چنین مشکلاتی بود اما با همین تیم‌ها توانستیم نتایج خوبی بگیریم و قهرمانی جام حذفی را با نفت تهران بگیریم.

دایی افزود: امسال از هر نظر چه زمین تمرین و مالی مشکل داشتیم و باید پول داشته باشیم تا بتوانیم بازیکن نامی بگیریم. من در این سال‌ها با جوانان کار کردم و توانستیم نفرات خوبی را به فوتبال ایران معرفی کنم. نباید از داشته‌های دیگران استفاده کنی و قهرمان شوی. این جوانانی که به فوتبال کشور تحویل می‌دهیم دست کمی از قهرمانی ندارد. سال که در پرسپولیس بودم به من خورده می‌گرفتند که بازیکنانی مثل طارمی، نورالله‌ی اسم و رسم ندارند اما همین بازیکنان جزو برترین‌های ایران هستند. بازیکنی مثل عالیشاه و خیلی دیگر بازیکنان دیگری بودند که به فوتبال ایران معرفی کردیم و جوانانی که اکنون با آن‌ها کار می‌کنیم و می‌توانند در آینده عملکرد بهتری داشته باشند و در آینده از آن‌ها بیشتر بشنویم.

سرمربی سایپا گفت: آرزوی ما همیشه این بوده که تیمی از آذربایجان بتواند به قهرمانی برسد و در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد اما متأسفانه تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده اما از این به بعد با سرمایه گذاری آقای زنوزی می‌تواند چنین تیمی ایجاد شود. در دو بازی آخر تراکتور شانس کمتری پیدا کرد. البته کار درستی نیست درباره تراکتور صحبت کنم چون از مسائل آن باشگاه با خبر نیستم اما بزرگ‌ترین سرمایه فوتبال طرفداران آن هستند که خوشبختانه تراکتور این ویژگی را دارد. همانطور که دیدید در ورزشگاه شهر قدس که تراکتور مهمان ما بود و ورزشگاه پر از هوادار تبریزی بود. امیدوارم این تیم شایستگی خود را نشان دهد و در سال‌های آینده مقام بهتری را کسب کند.

علی دایی خاطر نشان کرد: ما از ابتدای فصل ۵ مصدوم داریم که خیلی وقت است بدون آن‌ها بازی می‌کنیم و فردا هم یکی از بازیکنان را به علت محرومیت در اختیار نداریم. من می‌توانم در خصوص تیم خودم صحبت می‌کنم. اینکه در کل فوتبال تیم‌ها بد گل می‌خورند مثل گلی که دخیا در باشگاه منچستر خورد، آیا باید بگوییم که او تبانی کرده است؟ ما باید به دنبال ساخت استادیوم خوب در کشور باشیم. آیا کسی سراغ این مساله رفته که چرا زمین چمن طبیعی در مازندارن و گیلان وجود ندارد. در کدام لیگ معتبر روی چمن مصنوعی کار می‌شود؟ این مسائل همیشه موضوعات واهی بوده و از دلایل شکست محسوب می‌شود. من اگر مربی هستم و وقتی دروازه‌بان در دقایق ابتدایی گل بد می‌خورد چرا او را تعویض نمی‌کنم؟ از شما خواهش می‌کنم از روی شنیده‌ها کسی را قضاوت نکنید. ما همیشه وقتی با تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی داریم، هم از طرفداران دو تیم فحش می‌خوریم.

سرمربی سایپا گفت: ما از نظر امکانات، به هیچ وجه با تیم‌های استقلال و پرسپولیس و سپاهان قابل مقایسه نیستیم. وقتی بازیکنی بد بازی کند، آیا طرفداری داریم که به او خرده بگیرد؟ ما مقابل هر تیمی با تمام توان بازی کردیم و خود ماشین‌سازی هم از این قائده خارج نیست. رضا مهاجری از دوستان قدیمی من است و او را خوب می‌شناسم. مطرح کردن بحث تبانی اصلاً به ما نمی‌خورد. متأسفانه خیلی‌ها در فضای مجازی عقده‌های خود را خالی می‌کنند. باید به مدارک استناد کرد نه گفته‌ها. ما سال‌هاست که آرزوی قهرمانی در آسیا را داریم، شاید من آنقدر من بچه بودم که یادم نمی‌آید آخرین بار کی قهرمان شدیم. باید به چنین مسائلی رسیدگی کرد.

او افزود: چرا خیلی از تیم‌های ما زمینی برای خودش ندارد و زمین آن‌ها برای دولت است. باید استادیوم‌ها را به مالک باشگاه تحویل دهیم تا بتوانند از آن طریق درآمدزایی کنند. در آن صورت مالک تصمیم می‌گیرد که بازی‌هایش پخش مستقیم شود یا خیر. اگر تلویزیون پول می‌داد اجازه پخش بازی را به آن‌ها می‌داد. شنیده‌ام که حتی برخی پول می‌دهند تا بازی‌هایشان از تلویزیون پخش شود.

سرمربی سایپا گفت: من در ابتدای صحبت‌هایم گفتم که در خصوص تیم خودم حرف زدم و درباره اینکه در سایر تیم‌های تبانی می‌شود را نمی‌دانم. فساد در کل کشور رخنه کرده است و فقط مختص فوتبال نیست. در کدام ادارات می‌توانیم به راحتی کارمان را انجام دهیم؟ از کجا معلوم که بازیکنان ما هم به این فساد دچار نشده باشند؟ صحبت من این است که در رسم مسلمانی این است که نباید بدون مدرک درباره کسی نظر بدهیم. دین ما چیزهای اساسی گفته و ما از آن‌ها فاصله گرفتیم. من وقتی چیزی ندیده‌ام و دلیل و مدرکی ندارم نمی‌توانم تهمت بزنم چرا که یک درصد این تهمت درست نباشد نمی‌توانم خودم را ببخشم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )