سرمربی فصل جاری تیم فوتبال آرسنال در ۵۰ مسابقه‌ای که هدایت توپچی‌ها را برعهده داشته، کارنامه بهتری نسبت به سرمربی فرانسوی پیشین این تیم به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان انگلیس، اونای امری سرانجام دارد لیاقت خود برای جانشینی آرسن ونگر سرمربی سابق توپچی‌ها نشان می‌دهد.

پیروزی یک بر صفر آرسنال در خانه ناپولی در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا نه تنها باعث شد این تیم به جمع ۴ تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کند بلکه آماری تحسین‌برانگیز را در کارنامه کاری سرمربی اسپانیایی این تیم به ثبت رساند، رکوردی که هیچ یک از سرمربیان پیشین آرسنال موفق به ثبت آن نشده است.

این سی‌و‌دومین پیروزی آرسنال در ۵۰ بازی‌اش تحت هدایت اونای امری بود. این آمار در حالی در کارنامه توپچی‌ها به ثبت رسید که سرمربی سابق توپچی‌ها آرسن ونگر در همین تعداد بازی ۹ پیروزی کمتر کسب کرد، البته امری هنوز فاصله زیادی تا ۱۰ جامی که ونگر با آرسنال برد فاصله دارد. لیگ اروپا، در دسترس‌ترین جامی است که امری با کسب آن می‌تواند اولین قهرمانی‌اش را در آرسنال جشن بگیرد.

امری در ۵۰ بازی‌اش به عنوان سرمربی آرسنال ۲۰ برد در لیگ برتر، ۹ برد در لیگ اروپا و سه برد در جام‌‌های حذفی داخلی داشته است.

موفق‌ترین مربیان تاریخ آرسنال در کسب بیشترین پیروزی در ۵۰ بازی نخست:

۱- اونای امری ۳۲ برد ۲- جورج آلیسون ۲۸ برد ۳- جورج گراهام ۲۷ برد ۴- هربرت چاپمن ۲۷ برد ۵- جک کرایستون ۲۵ برد ۶- تام ویتاکر ۲۴ برد ۷- جورج سویندین ۲۴ برد ۸- آرسن ونگر ۲۳ برد ۹- دان هو ۲۳ برد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.