با وجود گذشت بیش از ۱۰ روز کاری از پایان مهلت ثبت نام انتخابات هیات فوتبال تهران تاکنون برای اعلام اسامی واجدین شرایط اقدامی صورت نگرفته که این مهم خلاف اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌ها است.

به گزارش ایسنا، برابر بند ۲ ماده ۲۱ اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌ها کمیته بررسی مدارک و تطبیق شرایط نامزدها باید حداکثر ظرف ۱۰ روز کاری پس از انقضای مهلت ثبت نام، نسبت به اعلام واجدین شرایط از طریق دبیر هیأت فوتبال تهران اقدام می‌کرد، اتفاقی که تاکنون رخ نداده است و اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌ها در این مورد نقض شده است.

اگر قرار است انتخابات هیأت فوتبال تهران به هر دلیل به تأخیر بیفتد و در زمانی، انتخابات برگزار شود که وجوه حاصل از ثبت نام باشگاه‌ها و شرکت کنندگان در لیگ‌ها حاصل شود و تحت مدیریت رئیس کنونی هیأت قرار گیرد و یا مسابقات و رویدادهای فوتبالی به زمان برگزاری خود نزدیک شود این مسأله می‌تواند زمینه و زمان رقابت انتخاباتی را علیه نامزدهای دیگر از حالت معمولی خود خارج کند و بر وضعیت رقابت انتخاباتی، تأثیر منفی و غیرمنصفانه بگذارد.

زمان انتخابات باید به گونه‌ای باشد که اعضای مجمع، مواجه با شرایط ناگزیری و اضطراری برای اعطای رأی قرار نگیرند و بتوانند بدون دغدغه از آسیب به مسابقات یا تأثیرات مثبت و منفی مالی، با فراغ بال، فرصت و زمینه کافی جهت دریافت و بررسی سوابق و برنامه‌های نامزدها را داشته باشند و مبتنی بر آن اقدام به انتخاب فرد شایسته کنند.

صادق رئیسی کیا، حقوقدان و مدیر عامل سابق باشگاه راه آهن با خلاف قانون خواندن این تأخیر در اعلام نامزدها در این باره به ایسنا گفت: این اتفاق خلاف اساسنامه هیأت‌های فوتبال است معتقدم هر تأخیری در روند انتخابات زنجیره وار در همه گام‌های بعدی انتخابات نیز تأثیرگذار می‌شود و در نهایت، باعث می‌شود در زمان برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران، آنقدر تأخیر شود که به لحاظ حرفه‌ای، شرایط منصفانه و جوانمردانه رقابت، دور از دسترس به نظر برسد.

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً هم خطاب به دوستان مسئول در فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تاکید کردم تعیین زمان صحیح و جوانمردانه برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران، بخشی از روند سلامت و شفافیت انتخابات هیأت فوتبال تهران است. در فوتبال، همانطور که رقابت در زمین، دارای نظام شفافیت است و جلو دوربین و چشمان هزاران تماشاگر، برگزار می‌شود رقابت‌های انتخاباتی نیز باید حداکثر شفافیت را داشته باشد.

رئیسی کیا با بیان اینکه "امیدوارم فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به این مسائل مهم توجه کنند"، افزود: رعایت مقررات و رقابت منصفانه و جوانمردانه در همه ابعاد، بخشی از اقتضائات و موازین فوتبال حرفه‌ای است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.