صحبت‌های متواضعانه برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به نظرات جعفر کاشانی به نوعی پاسخی است بر صحبت‌های شعارگونه و «فرهنگی» رئیس هیات مدیره باشگاه.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر کاشانی روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر نقش برانکو ایوانکوویچ در قهرمانی‌های پرسپولیس را نادیده گرفت و کسب دو عنوان قهرمانی در سال‌های اخیر را حاصل تلاش مدیران باشگاه دانست!

کاشانی این صحبت‌ها را در واکنش به حرف‌های برانکو که یک روز قبل از بازی با سایپا درباره زمان باقی مانده قراردادش با پرسپولیس مطرح شده بود، عنوان کرد.

برانکو که به نظر می‌رسید به خاطر عقب افتادن مطالباتش از باشگاه پرسپولیس ناراحت است، در نشست خبری پیش از بازی با سایپا گفته بود: «هنوز یک سال دیگر قرارداد دارم ولی در فوتبال قرارداد معنای خاصی ندارد! هیچ وقت نمی‌دانید قرار است چه اتفاقی رخ بدهد. مهمترین مسئله برایم این است که از کار کردن با بازیکنانم لذت می برم. اینکه یک، دو و یا ۶ ماه دیگر چه اتفاقی می‌افتد را نمی دانم. در فوتبال همه چیز سریع اتفاق می‌افتد.»

حرف‌های کاشانی علیه برانکو بازتاب گسترده ای در میان هواداران داشت و انتقادات زیادی را نثار رئیس هیأت مدیره این باشگاه کرد؛ تا جایی که حتی کاشانی مجبور شد از موضع خود عقب نشینی کند و بگوید از حرف‌هایش سو برداشت شده است.

این حرف‌ها حتی باعث انتقاد بازیکنان پرسپولیس از جمله سیدجلال حسینی شد. کاپیتان پرسپولیس بعد از دیدار با سایپا در این ارتباط گفت: «آقای کاشانی با صحبت‌هایش تیم ما را در روز بازی به هم ریخت و از کار او تعجب می‌کنم.»

یک روز بعد از بازی پرسپولیس و سایپا در شرایطی که برانکو از برد مقابل حریف و افزایش اختلاف امتیاز سرخپوشان با حریفانشان در صدر جدول مسرور بود، به صحبت‌های روز گذشته کاشانی عکس العمل نشان داد.

در شرایطی که انتظار می‌رفت برانکو نسبت به «منتقد همیشگی» خود در باشگاه جواب قاطعی بدهد، وی در نهایت تواضع پاسخ خبرنگاران را داد و گفت: «بله همینطور است من نقشی در قهرمانی پرسپولیس نداشتم. بازیکنان نقش داشتند و آنها سزاوارتر بودند. بازیکنان در کنار هواداران بیشترین نقش را داشتند.»

وی حتی به جای حمله به رئیس هیأت مدیره پرسپولیس، با احترام از این پیشکسوت یاد کرد و گفت: «آقای کاشانی در دوران آقای طاهری و گرشاسبی کمک زیادی کرده اند. اکنون هم به آقای عرب کمک می‌کنند. ایشان بازیکن و پیشکسوت بزرگ پرسپولیس است. مهم نیست ایشان از من خوشش می‌آید یا نه؛ باید به او احترام گذاشت چون برای پرسپولیس زحمت کشیده است.»

شاید بتوان گفت این سبک صحبت برانکو در ارتباط با رئیس هیأت مدیره باشگاه یک کلاس فرهنگی باشد با دنیایی از حرف‌های ناگفته؛ آن هم برای پیشکسوتی که همواره بر دو کلمه «باشگاه» و «فرهنگ» در صحبت‌هایش تاکید دارد و از بازیکنان جوان می‌خواهد مراقب رفتار و گفتار خود باشند!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )