پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه این تیم بیش از اندازه به «آیاندا پاتوسی» هافبک آفریقایی خود متکی شده است، گفت: فکر می‌کنم دربی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شود.

رضا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: آبی پوشان از لحاظ نتیجه سیر صعودی داشتند و توانستند خود را از رده ششم جدول به دوم برسانند. البته این یک بخش عملکرد استقلال است. استقلال در زیبایی بازی و سرعت انتقال توپ کمرنگ بود و بیشتر در هفته‌های اخیر به دنبال بازی مستقیم بودند.

پیشکسوت استقلال تاکید کرد: متأسفانه یک ایراد بزرگ به استقلال وارد است و آن این است که این تیم به پاتوسی خیلی وابسته شده است. اگر این بازیکن در بازی نباشد، تیم به هم می‌ریزد و ناهماهنگی زیادی در استقلال ایجاد می‌شود. این اتفاق در زمان حضور امید ابراهیمی هم وجود داشت و هربار که این بازیکن در زمین نبود، استقلال نمی‌توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. البته این روزها خارجی‌های استقلال نمایش قابل قبولی از خود ارائه می‌دهند ولی استقلال بیشتر به دنبال این است تا از تک گل‌های زده اش حفاظت کند.

رجبی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دیدار استقلال با پرسپولیس و فاکتورهای موفقیت در دربی، گفت: یکی از دلایل مهم و اساسی برای برد در این بازی تمرینات بانشاط قبل از این دیدار است. این روزها برخی‌ها می‌گویند فشردگی بازی‌ها باعث خستگی بازیکنان شده اما من به این موضوع اعتقاد ندارم و معتقدم دوندگی بی فایده بازیکنان باعث خستگی آنها می‌شود.

رجبی افزود: هم استقلال و هم پرسپولیس زمان کافی برای آمادگی کامل دارند تا بتوانند بدون خستگی و استرس مقابل یکدیگر قرار بگیرند. هر تیمی که بتواند بر حاشیه‌ها غلبه کند، مطمئناً برنده این بازی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دربی حق اشتباه وجود ندارد. باید از فرصت‌های به دست آمده استفاده کرد و هر تیمی که اشتباه کند مطمئن باشید بازی را واگذار خواهد کرد.

پیشکسوت استقلال در ادامه گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند به دو تیم ضربه بزند تعطیلات عید نوروز است چون به طور حتم بازیکنان چند روزی استراحت خواهند کرد و همین مسئله مقداری در روند بدنی آنها تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین کادر فنی باید بسیار هوشیار باشد تا اجازه ندهد بازیکنان از آمادگی کامل به دور شوند.

رجبی مدافع درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی دهم فروردین، یادآور شد: به عنوان یک استقلالی امیدوارم استقلال برنده باشد اما با شرایطی که از دو تیم می‌بینیم فکر می‌کنم بازی با نتیجه یک - یک به پایان خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که در چند دربی حضور داشته است؟ گفت: من تجربه حضور در یازده دربی را دارم و یک بار هم گلزنی کردم که متأسفانه مرحوم محمد صالحی داور آن دیدار به اشتباه گل من را نپذیرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.