تیم ملی ایران امروز نخستین دیدار خود را در راه صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو برابر ترکمنستان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، دور اول مقدماتی فوتبال المپیک ۲۰۲۰ از دوم فروردین در ۱۱ گروه آغاز می‌شود که تیم ملی امید فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۴۵ روز جمعه به مصاف نخستین حریف خود خواهد رفت.

تاریخ‌سازی امیدهای فوتبال ایران از امروز (جمعه) با نبرد برابر ترکمنستان آغاز می‌شود تا رقیب ناشناخته شاگردان کرانچار نخستین مانع برای المپیکی شدن تیم فوتبال ایران پس از ۴۰ سال باشد. زلاتکو کرانچار سرمربی تیم ملی امید در اظهار نظری اعلام کرد که شناخت کافی نسبت به حریف تیم ملی ندارد و تنها نکته مهم برای تیم ایران پیروزی در هر ۳ مسابقه است. ایران در حالی فرصت برای صعود به تایلند را دارد که در هر ۳ بازی ابتدایی خود میزبان است و کار سختی برای صدرنشینی ندارد.

دور اول انتخابی مسابقاتی که فوتبال ایران سال‌ها حسرت آن را می‌خورد با سه دیدار تیم ملی برابر ترکمنستان، یمن و عراق همراه است و ایران می‌تواند در صورت صدرنشینی در گروه خود راهی دور دوم که قرار است در نیمه دوم سال و در کشور تایلند برگزار شود، راه‌یابد.

سال‌های گذشته دلایل مختلفی از جمله مسائل فنی، اشتباه بچه‌گانه در بازی دادن به بازیکنی که محروم بود، حاشیه در اردوی تیم ملی قبل از بازی‌های مهم و اشتباهات فردی بازیکنان تمام عواملی بودند که مانع از حضور فوتبال ایران در المپیک شدند. حالا دوباره یک تیم با یک هدف و ضربان قلب و با حمایت ۸۰ میلیون قرار است دوباره باعث دیده شدن استعدادهایی شود که در خاک ایران رشد کرده‌اند و لایق حضور در یکی از بالاترین سطوح فوتبال دنیا باشند.

برنامه بازی‌های تیم ملی امید برای انتخابی المپیک ۲۰۲۰:

جمعه، ۲ فروردین ۹۸

ایران – ترکمنستان، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه آزادی

یک‌شنبه، ۴ فروردین ۹۸

ایران – یمن، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه آزادی

سه شنبه، ۶ فروردین ۹۸

ایران – عراق، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه آزادی

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )