کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ایران که با این تیم دو عنوان قهرمانی در قاره کهن را نصیب کشورمان کرده امیدوار است در سال جدید بتواند به همراه سایر ملی پوشان این عنوان را تکرار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان برای دومین بار موفق شد در سال ۹۷ جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد اما حتی این قهرمانی‌ها هم تأثیری در وضعیت قراردادهای لیگ برتر در سال گذشته نداشت. او که کاپیتان تیم ملی است قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون تومان با تیم پویندگان بست که ۳۰ درصد این مبلغ به دلیل عدم راهیابی تیم به مرحله پلی آف کسر شد.

مشروح گفتگوی نسیمه غلامی با خبرنگار مهر را می‌خوانید:

* تیم باشگاهی در سال ۹۷ چگونه بود؟

امسال به همراه تیم پویندگان فجر شیراز در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال حضور داشتم. متأسفانه با بدشانسی نتوانستیم به مرحله پلی آف مسابقات راه پیدا کنیم. در این تیم تنها بوده‌ام، تمام سعی خود را کردم اما نشد که بشود.

* تیم ملی در سال ۹۷ چگونه بود؟

اردیبهشت ماه سال ۹۷ برای دومین بار قهرمان فوتسال آسیا شدیم و یک افتخار دیگر برای کشور بدست آوردیم. واقعاً افتخار می‌کنم که به عنوان کاپیتان برای دومین بار جام قهرمانی را بالای سر بردم.

* تلخ‌ترین خاطره ورزشی؟

تلخ‌ترین و بدترین خاطره ورزشی ام امسال در تیم پویندگان رخ داد که نتوانستیم به مرحله پلی آف راه پیدا کنیم.

* شیرین‌ترین خاطره ورزشی؟

قهرمانی برای دومین بار در جام ملت‌های آسیا شیرین‌ترین خاطره ورزشی ام بود.

* رقابت‌های لیگ چطور بود؟

رقابت‌های لیگ امسال بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و تا آخرین لحظه نمی‌توانستیم پیش بینی کنیم که چه تیمی قهرمان خواهد شد. ملی پوشان در اکثر تیم‌ها تقسیم شده بودند و همین باعث افزایش سطح کیفی مسابقات شده بود.

* وضعیت قراردادها چگونه بود؟

وضعیت قراردادها اصلاً خوب نیست. من ۵۰ میلیون تومان قرارداد بستم که ۳۰ درصد از این مبلغ به دلیل اینکه نتوانستیم به مرحله پلی آف راه پیدا کنیم کسر شد. مگر ما چقدر قرارداد می بی ندیم که نصف آن نیز به دلیل عدم کسب نتیجه پرداخت نشود و برای آن جریمه پرداخت کنیم. متأسفانه در حق بانوان ظلم می‌شود.

* نگاه مردم به فوتسال بانوان چطور است؟

نگاه مردم بسیار متفاوت‌تر شده است. مخصوصاً از زمانی که موفق شدیم قهرمان آسیا شویم و حال دیگر از ما توقع دارند و همه جور دیگری به فوتسال بانوان نگاه می‌کنند.

* چه چیزی در ورزش باعث ناراحتی ات می‌شود؟

در ورزش چیزی باعث ناراحتی ام نمی‌شود. عاشق تیم فوتسال و تمرین کردم هستم اما خوب گاهی نیز ناعدالتی هایی صورت می‌گیرد که باعث ناراحتی می‌شود. در کل زمانی که ناراحت هستم با خرید کردن، خودم را آرام می‌کنم. اگر به عقب بازگردم. صد درصد باز هم فوتسال را انتخاب می‌کنم و اصلاً دوست نداشتم پسر باشم.

* نظرت درباره تماشای دیدارهای فوتبال در ورزشگاه آزادی؟

هر کسی دوست دارد که تیم محبوب خود را از نزدیک تماشا و او را تشویق کند. امیدواریم روزی فرا برسد که بانوان ایرانی یک روز در ورزشگاه حاضر و تیم محبوب خود را از نزدیک تشویق کنند.

* الگوی ورزشی؟

فالکائو در فوتسال، مسی در فوتبال الگوهای ورزشی من هستند. تنیس را بسیار دوست دارم و پرسپولیسی هستم.

* آینده فوتسال زنان را چگونه می‌بینید؟

آینده روشنی را برای فوتسال زنان می بینم چرا که نگاه‌ها به این رشته تغییر کرده و اهمیت ویژه‌تری به فوتسال می‌دهند. امیدوارم همین روند ادامه یابد تا تیم ملی فوتسال زنان ایران جزو سه تیم برتر جهان قرار گیرد.

* مهمترین هدفت در سال جدید؟

‌مهمترین هدفم در سال جدید که سال بسیار سختی را پیش رو داریم تمرین بسیار است تا برای سومین بار بتوانیم عنوان قهرمانی آسیا را در سال ۲۰۲۰ بدست آوریم و از عنوان قهرمانی مان دفاع کنیم.

* صحبت پایانی؟

‌از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که همیشه از من حمایت کرده‌اند. همینطور از فدراسیون فوتبال که نگاه ویژه ای به فوتسال بانوان داشته‌اند. در پایان آرزوی ورزشی ام این است که تیم ملی فوتسال زنان ایران در بین سه تیم برتر جهان قرار گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.