سرمربیان حریف تیم امید ایران در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ به اظهار نظر در مورد آخرین وضعیت تیم‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سرمربیان تیم‌های امید حریف کشورمان در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ امروز (پنجشنبه) در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

در ابتدا بایرام دوردیف سرمربی امید ترکمنستان در خصوص مسابقات مقدماتی المپیک اظهار داشت: به‌خاطر حضور چندساله در فوتبال ایران تقریباً شناخت خوبی از تیم امید ایران دارم. فوتبال ایران دارای تاریخ بسیار قوی و خوبی‌ست و در ایران فوتبالیست‌های مطرح و باکیفیتی همچون علی پروین، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا حضور داشتند. تیم امید ایران تیم بسیار قوی و پرقدرتی است و تلاش می‌کنیم بازی‌های خوبی را در مرحله نخست مقدماتی المپیک ارائه بدهیم.

وی تأکید کرد: ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های این گروه است و می‌دانیم که تیم بابرنامه‌ای است. تیم المپیک ایران از خط حمله و خط دفاع بسیار خوبی برخوردار است و قطعاً این موضوع کار را برای ما سخت خواهد کرد.

سرمربی تیم امید ترکمنستان خاطرنشان کرد: در گروه سختی قرار داریم و مسلماً ایران و عراق از قوی‌ترین‌ تیم‌های گروه ما هستند. تلاش کردیم راجع به این دو تیم اطلاعاتی به دست بیاوریم و در زمین فوتبال عملکرد خوبی را ارائه بدهیم.

در ادامه عبدالغنی شهد سرمربی تیم فوتبال امید عراق عنوان کرد: رؤیاها و آرزوهای بزرگی برای صعود از این مرحله از مسابقات داریم، در دوره گذشته مسابقات المپیک تیم فوتبال المپیک عراق نتایج خوبی را کسب کرد و به المپیک راه یافت و در آنجا نیز عملکرد بسیار خوبی را ارائه داد که برای فوتبال عراق افتخار بزرگی بود. ما در تلاش هستیم این افتخار بزرگ را در این دوره نیز تکرار کنیم و عملکردی مانند دوره گذشته ارائه بدهیم.

وی تصریح کرد: برای حریفان خود احترام بسیار زیادی قائل هستیم اما امید زیادی برای صعود از این گروه داریم.

سرمربی تیم فوتبال امید عراق با اشاره به شانس بالای صعود ایران و عراق از این گروه گفت: به‌خلاف برخی پیش‌داوری‌ها که اعتقاد دارند تیم‌های عراق و ایران مدعیان اصلی این گروه هستند و در روز پایانی فینال این گروه را برگزار می‌کنند، من معتقدم فاصله تیم‌های گروه بسیار نزدیک است. گروه ما یکی از سخت‌ترین گروه‌های مرحله نخست مقدماتی المپیک است و تیم‌ها از قدرت نزدیکی برخوردار هستند، ضمن اینکه نباید فراموش کنیم همه تیم‌های گروه ما به این موضوع فکر می‌کنند که حتی در صورت قرار گرفتن به‌عنوان تیم دوم به‌گونه‌ای عمل کرده باشند که به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم گروه‌های مقدماتی به مرحله نهایی صعود کنند.

عبدالغنی شهد با انتقاد از برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: برنامه عجیب AFC را در هیچ جایی از جهان و در هیچ تورنمنتی مشاهده نمی‌کنیم در حالی که AFC با برنامه‌های علمی به‌دنبال حفظ سلامت بازیکنان است اما ما شاهد هستیم در این مرحله از مسابقات تیم‌ها یک روز در میان به میدان می‌روند و هیچ فرصتی برای ریکاوری و استراحت ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از برخی از بازیکنان بزرگسال عراق که شرایط سنی امید را داشتند استفاده نکرده است عنوان کرد: آن بازیکنان در حال حاضر جزو بازیکنان تیم بزرگسالان عراق هستند و ما در این مرحله تلاش کردیم از بازیکنان رده سنی امید استفاده کنیم.

در پایان سامی نعاش، سرمربی تیم فوتبال امید یمن اظهار داشت: به‌نظر من تیم یمن در گروه بسیار قوی و سختی قرار گرفته است و همه تیم‌های این گروه علی‌الخصوص ایران و عراق قدرتمند هستند. این گروه یکی از قوی‌ترین گروه‌های مرحله نخست مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ است و تیم‌ها کار سختی برای صعود دارند.

سرمربی تیم فوتبال امید یمن با تأیید انتقادات عبدالغنی شهد درخصوص برنامه‌ریزی ضعیف کنفدراسیون فوتبال آسیا، عنوان کرد: من نیز مانند سرمربی تیم فوتبال امید عراق، اعتقاد دارم شاهد برنامه‌ریزی مطلوبی از سوی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نبودیم. ما در مسابقات این مرحله فرصت آن‌چنانی نداریم و برنامه‌ مسابقات بسیار فشرده است و تیم‌ها باید تنها در فاصله یک روز مجدداً به میدان روند.

وی با اشاره به مشکلات این تیم در راه آماده‌سازی خاطرنشان کرد: ما آماده‌سازی خود را دیر شروع کردیم و از برنامه‌های خود عقب بودیم. در روند آماده‌سازی نیز با مشکلاتی مواجه شدیم و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم. تمام تلاش ما عملکرد خوب و آبرومندانه در این گروه از مسابقات است و امیدواریم در این راه امتیازاتی را کسب کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.