زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم فوتبال امید گفت: با احترام به تمام رقبای خود میل بزرگی برای راهیابی و صعود به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی المپیک داریم و امیدوار هستیم از این مرحله به عنوان تیم نخست صعود کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید فوتبال ایران در نشست خبری سرمربیان تیم‌های حاضر در مرحله نخست مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: میل بزرگی برای راهیابی به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ که در تایلند برگزار خواهد شد را داریم و ضمن احترام به تیم‌های یمن و ترکمنستان اعتقاد دارم عراق قوی‌ترین حریف‌مان در این مسابقات است. در گذشته دو دیدار با تیم عراق برگزار کردیم و شناخت خوبی از این تیم داریم. امیدوارم بتوانیم تیمی که نوید صعود از این مرحله از مسابقات را دارد آماده کرده باشیم و از گروه خود صعود کنیم.

سرمربی تیم امید در خصوص لیست بازیکنان این تیم عنوان کرد: باید لیست بازیکنان تیم امید را تا ساعت یک و در جلسه هماهنگی تیم‌ها آماده می‌کردیم که من و همکارانم نهایتا لیست ۲۳ نفره تیم را تنظیم کردیم. لیست بازیکنان ما لیست واقع‌بینانه‌ای است که نوید این را می‌دهد تا با موفقیت این مرحله از مسابقات را پشت سربگذاریم. تمام تلاش ما این بود که در مدت آماده‌سازی تیم امید اردوهای خود را به خوبی پشت سربگذاریم و تلاش کردیم استفاده بهینه‌ای را از اردوها داشته باشیم. تنها مشکل ما در این اواخر عدم همکاری برخی از باشگاه‌ها و سرباز زدن آنها از دادن بازیکن به تیم امید بود و غیر از این موضوع مسئله دیگری نداشتیم. مصدومان تیم ما نیز تا حدود زیادی بهبود پیدا کردند و آماده حضور در مسابقات هستند.

کرانچار در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد او برخلاف کارلوس کی‌روش نگاه ویژه‌تری نسبت به بازیکنان داخلی دارد و آنها را به بازیکنان لژیونر ترجیح می‌دهد گفت: من و همکارانم نیز به بازیکنان خارجی و شاغل در اروپا نگاه داشتیم و در چند نوبت نیز لژیونرهایی که در تیم‌های خود به صورت ثابت و یا حتی ذخیره بازی می‌کردند را به تیم امید دعوت کردیم اما در حال حاضر از نظر ما بازیکنان داخلی تواناتر از برخی لژیونرها بودند و اولویت بیشتری به لحاظ کیفیت نسبت به آنها داشتند. اولویت ما در کادر فنی تیم امید استفاده از بازیکنانی بود که در جام‌های جهانی ۱۷ سال و زیر ۲۱ سال حضور داشتند و سعی کردیم د رکنار آنها برخی پست‌ها و نواقص خود را با استفاده از بازیکنان داخلی ترمیم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته لژیونرهایی مانند یونس دلفی نیز داشتیم که بیشتر از اینکه در باشگاه خود حضور داشته باشند در اردوهای تیم امید بودند. دلفی تنها در یک ماه اخیر به بلژیک رفت و در این مدت در کنار ما بود. ما به صورت تعمدی در مسابقات بازی‌های آسیایی از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کردیم تا موفقیت خود را در مسابقات مقدماتی المپیک تضمین کنیم. در حال حاضر نیز رضا شکاری بازیکن تیم رستوف در کنار تیم امید حضور دارد و او آماده و سرحال برای بازی کردن است. یونس دلفی نیز دیگر لژیونر ما بود که به دیل مصدومیت این مرحله از مسابقات را از دست داد.

سرمربی تیم فوتبال امید در پایان گفت: با شروع مسابقات کیفیت بازیکنان ما مشخص خواهد شد و با توجه به تورنمنت‌ها و مسابقات دوستانه‌ای که پشت سرگذاستیم در مسیر خوبی برای صعود به دور بعد مسابقات قرار داریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.