افشین قطبی، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با تمجید از شاگردانش گفت که پنالتی سپاهان درست نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، افشین قطبی پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل سپاهان اصفهان گفت: خیلی خوشحال شدم که مردم خوزستان و اهواز، ما را تشویق کردند و هیجان داشتند. از دیدن آنها روی سکوها خیلی خوشحال شدم. تماشاگران جوی بین‌المللی ساختند و بازی بسیار زیبایی دیدیم. خیلی دراماتیک بود و من خیلی به بازیکنانم افتخار می‌کنم.

وی ضمن تمجید از شاگردانش گفت: بازیکنانم در ۳۰ دقیقه اول و در نیمه دوم خیلی خوب بازی کردند. موقعیت‌های خیلی خوبی ساختیم و فکر می‌کنم حق بازیکنان ما کمی خورده شد چون پنالتی سپاهان به نظر من و همه ما درست نبود. با این حال عکس‌العمل بازیکنان ما در ۲۰ دقیقه آخر بی‌نظیر بود.

سرمربی فولاد ادامه داد: شاید بسیاری از بازیکنان و تیم‌ها نمی‌توانستند برگردند، اما بازیکنان ما مثل شیر برگشتند. چقدر به فوتبال ۲۰ دقیقه آخر فولاد افتخار می‌کنم. چه موقعیت‌هایی و چه گلی! بازی بسیار پرامیدی برای فولاد و فوتبال خوزستان دیدیم و فکر می‌کنم کل ایران و آسیا دیدند فولاد زنده است و آینده خیلی روشنی دارد.

قطبی درباره صحبت خبرنگاری که از عملکرد ضعیف رافائل مسی انتقاد کرد و معتقد بود که او باید تعویض شود، تصریح کرد: وقتی شما مربی شدید، تعویض‌هایی را که دوست دارید انجام بدهید. بهتر است پس از این بازی قشنگ، درباره نکات منفی صحبت نکنیم و درباره این بازی خوب و زیبا حرف بزنیم.

وی درخصوص اظهارات قلعه‌نویی که سپاهان را شایسته پیروزی در این مسابقه دانسته بود، خاطرنشان کرد: من برای او احترام زیادی قائلم، اما شاید وقتی شما کنار زمین هستید و تیم‌تان را مدیریت می‌کنید، احساسات‌تان به شما اجازه ندهد که بازی را شفاف ببینید. هر کسی که بازی امروز را دیده باشد، معتقد است که فولاد تیم بهتر و شایسته پیروزی بود.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که آینده تمیش را چطور می‌بیند، گفت: همانطور که همه گروه‌ها سال‌ها قبل کنار هم یکدست شدند و هشت سال با صدام حسین جنگیدند، اگر فولاد می‌خواهد موفق باشد، باید یکدست شود تا مردانی را که جان‌شان را برای این زمین از دست دادند، سربلند کنند. با امیدی که داریم و تلاشی که می‌کنیم، باید یکدست جلو برویم و پیشرفت کنیم.

قطبی افزود: اگر فولاد یکدست شود و همه افراد دیدگاه‌های خود را برای طولانی‌مدت و پیشرفت خوزستان ارائه کنند، شک ندارم که فولاد با استعداد و عشقی که به فوتبال دارد، می‌تواند بهترین تیم ایران و آسیا باشد. این مسابقه برای اولین دیدار ورزشگاه فولاد آرنا، بازی خیلی قشنگی بود و دیدارهای زیباتری هم در آن برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وینگر‌های تیمش را دیر تعویض کرد چرا که آنها کم به حمله اضافه می‌شدند، گفت: برای هر بازی با برنامه مشخص وارد میدان می‌شویم اما اتفاقاتی در زمین رخ می‌دهد که باید بر اساس آن برنامه‌مان را پیاده کنیم. همیشه در فوتبال می‌شود از مربیان سوال کرد که چرا فلان تعویض را یک دقیقه یا چند دقیقه زودتر انجام ندادید. بعضی وقت‌ها هم ممکن است بازیکنی که به زمین می‌آید گل بزند و آن وقت می‌گویند عجب تعویضی بود. مربی بر اساس اطلاعاتی که از تیمش و بازی دارد تعویض می‌کند و خیلی راحت است که بعد از بازی گفت باید تعویض زودتر یا دیرتر انجام می‌شد. فکر می‌کنم تعویض‌هایم به موقع بود.

قطبی درباره حملات در عمقی که سپاهان داشت و نشان می داد فولاد در عمق دفاع مشکل دارد، یادآور شد: این مشکل را در نیمه اول داشتیم که سعی کردیم در نیمه دوم حل کنیم. این مسئله بر می‌گردد به بازیخوانی بازیکنان ما و تجربه جاگیری که در زمین دارند که در این دو زمینه مدافعان ما خوب کار نکردند. شما خبرنگاران این ضعف را خوب دیدید. هماهنگی لازم ببین خطوط ما نبود و سعی کردیم آن را برطرف کنیم. من به شاگردانم حق می‌دهم چرا که آنها اولین بار بود در این استادیم بازی می‌کردند و به نوعی شوکه شده بودند. در حالی که سپاهان تیمی پر مهره بابازیکنانی با تجربه است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )