علی دایی، سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: عسلویه بزرگترین منطقه گازی ماست و خنده‌دار است که تیم پارس جنوبی نمی‌تواند پول‌هایش را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان جم، علی دایی پس از تساوی بدون گل شاگردانش مقابل پارس جنوبی جم گفت: کیفیت نامناسب زمین باعث شد که دو تیم نتوانند خوب بازی کنند و اگر نگاه کنید، در نیمه اول خیلی بدتر از نیمه دوم بود. بهترین موقعیتی که می‌توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم، از دست دادیم. ما نتوانستیم از پنالتی خود استفاده کنیم، اما فرصت چندانی به پارس ندادیم. حریف فقط اوت‌های بلند روی دروازه می‌ریخت، اما در مجموع، کیفیت بد زمین مانع بازی خوب دو تیم شد.

وی درباره قضاوت پیام حیدری در این مسابقه گفت: متأسفانه داور هم به نفع ما اشتباه می‌گرفت و هم به نفع پارس جنوبی. در چند صحنه سوت‌های اشتباهی به سود یکی از دو تیم زده می‌شد و به نظرم داوری به گونه‌ای بود که من و تارتار مجبور بودیم اعتراض کنیم. من نمی‌گویم داوری به نفع پارس جم بود و معتقدم اشتباهاتی به سود دو تیم مرتکب شد. در صحنه پنالتی داور در چهارقدمی صحنه بود، اما نمی‌خواست پنالتی بگیرد و داور پنجم به او کمک کرد. او در دوقدمی صحنه سوت نزد. داور پنجم باید به او کمک کند؟

دایی با گلایه از ناداوری‌ها علیه تیمش تصریح کرد: من واقعاً مانده‌ام. پس از بازی با داماش در جام حذفی و دیدن آن صحنه‌ها، هر صحنه‌ای که در مسابقه می‌بینم نمی‌توانم حرفی بزنم. متأسفانه کسی بازی ما را آنالیز نمی‌کند. نه کمیته داوران و نه جای دیگر. یکی دو برنامه تلویزیونی داریم که صحنه‌ها را نشان می‌دهند. کیفیت فیلمبرداری ما نسبت به اروپا و کشورهای صاحب فوتبال خیلی پایین است و ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. من و تارتار مجبوریم کنار زمین حرص بخوریم. داوری اصلاً مناسب این شرایط بازی نبود.

دایی در مورد اینکه سیستم کمک‌داور ویدیویی (VAR) می‌تواند به فوتبال کشور کمک کند، خاطرنشان کرد: ما باید سخت‌افزارهای خود را درست کنیم. وقتی فیلمبرداری درستی نداریم، هر جور می‌خواهید ویدیوچک بیاورید. گفتند نیم‌فصل دوم تلاش می‌کنیم ویدیوچک را بیاوریم، اما به جای آن به داوران اضافه کردند. ما دو، سه سال از فوتبال روز دنیا عقب هستیم. خدا را شکر این دو داور پشت دروازه می‌توانند به داوران ما کمک کنند.

وی در پاسخ به صحبت خبرنگاری که گفت سایپا نسبت به سال گذشته شادابی کمتری دارد، گفت: این نظر شماست و من آن را قبول ندارم. امروز از چند بازیکن جوان استفاده کردیم و به جوانان‌مان میدان دادیم. در این بازی حساس، سه بازیکن ما به خاطر فشاری که به خاطر تمرین نکردن در بازی مقابل تراکتورسازی به آنها وارد کرد، مصدوم بودند. ما جای این بازیکنان را با بازیکنان جوان پُر کردیم. بازی دادن به جوان تاوان دارد، اما کارخودمان را می‌کنیم.

سرمربی سایپا با تمجید از عملکرد تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر تصریح کرد: خدا را شکر سه بازی کردیم که در دو دیدار بیرون از خانه خود نباختیم. در خانه با تراکتورسازی بازی کردیم. تیمی با این همه امکانات و این همه دبدبه و کبکبه که برای دو بازیکن‌شان به اندازه کل تیم من هزینه کردند. وقتی یک تیم چهار، پنج روز تمرین نکند و فکرش درگیر باشد، این اتفاقات رخ می‌دهد. بازیکنان ما با غیرت بازی می‌کنند و پا پس نگذاشتند. تیم من ۲۰ امتیاز کسب کرده و در رتبه هشتم یا نهم جدول جای دارد. ما یک بازی معوقه هم داریم.

دایی با اشاره به عملکرد بازیکنان جوان تیمش خاطرنشان کرد: سایپا بازیکنان جوان زیادی دارد و مطمئن باشید اگر سایپا بماند و برای سال دیگر عوض نشود، جوانان خیلی خوبی داریم که می‌توانند تا هفت، هشت سال دیگر جایگرین بزرگان تیم شوند.

وی درباره مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی جم خاطرنشان کرد: حیف که آدم سیاسی نیستم وگرنه این مردم لایق بهترین‌ها هستند. به خصوص در این مناطق که روی گنج خوابیده‌اید. یعنی مملکت ما روی گنج خوابیده، اما خنده‌دار است که تیم پارس جنوبی نمی‌تواند پول‌هایش را بگیرد. عسلویه بزرگترین منطقه گازی ماست. مگر می‌شود این اتفاقات رخ دهد؟ این‌ها ناشی از عدم مدیریت درست است.

سرمربی سایپا افزود: آبادان هم، پتروشیمی، نفت و ... دارد، اما متأسفانه عدم مدیریت درست به همه چیز ما ضربه زده است. فوتبال هم بخش کوچکی از آن است که ضربه می‌خورد. اگر فوتبال را از مردم این منطقه دورافتاده بگیرید، چه دلخوشی دارد؟ ما در پایتخت هستیم که آنجا هم خبری نیست. حداقل اینجا را نگاه کنید.

دایی درمورد عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا گفت: مطمئناً تیم ملی از لحاظ آماری نسبت به دو دوره قبل، عملکرد بهتری داشت. حداقل توانستیم به جمع چهار تیم پایانی مسابقات برسیم و اگر رقابت‌ها بازی رده‌بندی داشت، تیم ملی می‌توانست آنجا هم بازی کند، اما انتظارات ما بیشتر بود. ما عاشق تیم ملی و ایران هستیم و دوست داریم تیم ملی نتیجه بگیرد، اما فراموش نکنید کشورهای دیگر هم در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده و زیرساخت درست می‌کنند.

«ببینید قطر چگونه امکانات لازم را برای تیم ملی خود فراهم کردند.» وی ضمن بیان این جمله اظهار داشت: اگر بازی‌های دوستانه ما را با دیدارهای تدارکاتی عربستان و قطر مقایسه کنید، خیلی چیزها می‌فهمید. این مملکت در همه چیز پُر از استعداد است و افراد مستعدی داریم، اما نمی‌توانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم. همین می‌شود که در آسیا اینقدر به تیم ملی امیدوار بودیم،‌ اما باختیم و به فینال نرسیدیم. هجمه‌ای که قبل از مسابقات روی تیم ملی بود، را در دنیا ندیده‌ام.

سرمربی سایپا با بیان اینکه بیشتر از همه چیز به آرامش نیاز داریم، تصریح کرد: مگر می‌شود این همه با سرمربی تیم ملی و کادر فنی او مخالف باشند. در هیچ جای دنیا چنین چیزی نداریم. متأسفانه ما صبر و سکوت نمی‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم دو ماه بگذرد تا اعضای تیم با آرامش کار کنند. همه ما اینگونه هستیم. آرامش چگونه به یک تیم و یک نفر داده می‌شود؟ زمانی که کسی پشت سرش صحبتی نباشد. گزارشگر تلویزیون گریه کرده و مردم را تحریک می‌کند. باید بدانیم ما به تنهایی نمی‌توانیم.

دایی با بیان اینکه هر جا که افراد اعتقاد داشتند و متحد بودند، پیشرفت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در فوتبال ملی پیشرفت کنیم، همه باید عاشقانه دنبال تیم ملی باشیم و از آن حمایت کنیم. نمی‌شود در برنامه تلویزیونی، «شو» اجرا کنیم، گریه کنیم و مردم را علیه تیم ملی تحریک کنیم و بعد انتظار داشته باشیم تیم ملی قهرمان شود. اگر تیم قهرمان آسیا می‌شد چه کاری برای بچه‌های تیم ملی انجام می‌دادند؟

«جام ملت‌های آسیا نشان داد که قطری‌ها برای تیم‌شان ارزش قائل هستند.» وی ضمن بیان این جمله اظهار داشت: آنها به اولین قهرمانی آسیایی خود رسیدند و خیال بازیکنان‌شان تا آخر عمر راحت است. ما چه می‌کنیم؟تنها بد و بیراه می‌شنویم. متأسفانه چهار فحش می‌دهند و می‌گویند فوتبال است دیگر! باید ببینیم چه داده‌ایم و می‌توانیم چه چیزی بگیریم. باید خودمان را با سایر تیم‌ها مقایسه کنیم و ببینیم از ما و بقیه تیم‌ها چگونه حمایت شد. همیشه گفتم نه نان کی‌روش را می‌خورم نه نان برانکو را، اما عاشق تیم ملی هستم. تنها چیزی که مردم را خوشحال می‌کند، پیروزی و موفقیت تیم ملی است. نباید این خوشحالی را به خاطر خودخواهی دریغ کنیم.

سرمربی سایپا در مورد علی دشتی، بازیکن بوشهری تیم خود و در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان چنین استعدادهایی در استان بوشهر کشف کرد، گفت: استان بوشهر همیشه بازیکنان خوبی داشته و الان هم دارد. علی جزو بهترین بازیکنان ماست، همیشه با تمام وجود برای سایپا بازی کرده و به ما کمک کرده است. اینکه چگونه باید این استعدادها پرورش یابند، باید از مسئولان استان بوشهر سوال کنید و ببینید که آنها چگونه می‌خواهند استعدادیابی کنند. من نمی‌توانم نظر دهم.

دایی در مورد کمبود امکانات در تیم‌های شهرستانی چون نساجی قائمشهر، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم تصریح کرد: مردم این شهرستان‌ها عاشق فوتبال هستند و فکر نمی‌کنم دلخوشی دیگری به جز فوتبال داشته باشند. نمی‌دانم این شهر اصلاً سینما دارد یا خیر. تنها چیزی که مردم را دور هم جمع می‌کند، فوتبال است و باید به این تیم‌ها رسیدگی کرد. فوتبال می‌تواند اتحاد مردم را بالا ببرد و به نظرم حیف است که این تیم‌ها مشکل داشته باشند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )