مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه میزبانی این تیم از النصر عربستان در کربلا قطعی و تایید شده است، گفت: اگر کمک نکنند و مشکلات مالی حل نشود مطمئن باشید از ذوب آهن می‌روم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ذوب آهن سه شنبه گذشته توانست در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تیم الغرافه قطر را شکست بدهد و به مرحله گروهی این مسابقات برسد. سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن با تشریح شرایط این تیم بعد از برد دلچسب، به مشکلات پیش روی ذوب آهن اشاره و تاکید کرد در صورت حل نشدن این مشکلات، از ذوب آهن می رود. وی همچنین از میزبانی قطعی ذوب آهن مقابل النصر عربستان در شهر کربلا خبر داد.

مشروح گفتگوی سعید آذری با خبرنگار مهر در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر- برد دلچسبی مقابل الغرافه قطر به دست آوردید. ارزیابی شما درباره این مسابقه و حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

- سعید آذری: پیش بینی من از این بازی درست بود. تصور یک بازی سخت و سنگین را داشتیم. نیمه اول تحت فشار روانی و بدنی خاصی قرار گرفتیم و بازی را واگذار کردیم اما در نیمه دوم با صحبت ها و راهکارهای علیرضا منصوریان و اعضای کادر فنی، تیممان متحول شد. جنگ نابرابری با الغرافه داشتیم و به لطف خدا، غیرت بچه ها و تلاش کادر فنی توانستیم به آنچه که شایسته اش بودیم برسیم. ۱۱ ماه برای این شرایط جنگیدیم و خدا را شکر برد خوبی به دست آوردیم.

* شاید بعد از آنکه دو گل خوردید همه از برد و صعود ذوب آهن ناامید بودند. آیا شما همین احساس را داشتید؟

- اصلا. خیلی هم به برد امیدوار بودیم. در نیمه اول یک مقدار تمرکز بچه ها در خط دفاعی به هم خورد. چیزی از الغرافه کمتر نداشتیم. آنها موقعیت داشتند و ما هم فرصت هایی برای گلزنی داشتیم. در فوتبال تیمی که تا آخر می جنگد و تلاش می کند نتیجه می گیرد. صحبت های علی آقا (منصوریان) و نوع برخورد او با بازیکنان بین دو نیمه آنها را متحول و از استرس دور کرد.

جا دارد از امید نمازی، مک آلن، مهدی رجب زاده و وحید رضایی که در نیم فصل اول برای تیم زحمت کشیدند تشکر کنم. همچنین از امیر قلعه نویی، جلال امیدیان، تکسیرا، روی تاوارس، الهویی، پورممی، قلیچ خانی و تمام اعضای کادر ذوب آهن که فصل گذشته تیم را نایب قهرمان لیگ کردند و نقش اساسی در آسیایی شدن تیم داشتند تشکر می کنم. هرچند حقمان بود که سهمیه مستقیم بگیریم ولی مشیت خدا این بود که با حلاوت بیشتری وارد لیگ قهرمانان شویم. همه در این برد سهم داشتند به جز بنده که سرباز کوچک ذوب آهن هستم.

* بازی شما با نماینده عربستان در مرحله گروهی در ورزشگاه کربلای عراق قطعی است؟

- بله. روز گذشته هم فدراسیون فوتبال ایران تایید کرد که درخواست ما برای میزبانی در این شهر قطعی است. این اتفاق خوبی است که می توانیم در کنار فوتبال، یک تور گردشگری و زیارتی هم برای هوادارانمان بگذاریم. ضمن اینکه بانوان هم می توانند در ورزشگاه کربلا حاضر شوند.

* آیا دیدار رفت با تیم النصر عربستان در امارات برگزار می شود؟

- جالب است که هنوز عربستانی ها کشور میزبان خود را برای بازی با ذوب آهن اعلام نکرده اند. در این یکی دو روز پیگیر بودیم تا کار روادید را انجام بدهیم اما عربستانی ها هنوز جایی را به صورت رسمی معرفی نکرده اند.

* مشکلات مالی این روزها تقریبا برای هر تیمی مشکل ساز شده است. روز گذشته هم بازیکنان سایپا اعتصاب کردند. آیا ممکن است در ذوب آهن هم شاهد این اتفاق باشیم؟

- مشکلات مالی ما حل نشده است. هرچند که مصوباتش را گرفته اند. امروز هم قرار است آقای یزدی زاده مدیرعامل کارخانه سر تمرین حاضر شود. تا وقتی من مدیرعامل باشگاه باشم اجازه نمی دهم اعتصابی صورت بگیرد. خوشبختانه بازیکنان به سیستم باشگاه اعتماد دارند. دو چک دست بازیکنان داریم. اگر قرار است در آسیا موفق باشیم باید نگاه ویژه ای به این مسابقات شود. اگر ذوب آهن دوست دارد در آسیا بالا برود باید معادل آن سرمایه گذاری شود. من قبل از بازی با الغرافه هم گفتم روی دو فاکتور هوش سرمربی و غیرت بازیکنان به میدان می رویم ولی تا چه زمانی می خواهیم روی این دو فاکتور کلیشه ای تمرکز کنیم.

سال گذشته تیم نایب قهرمان لیگ آسیا نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان گرفت و درآمدزایی کرد یعنی معادل بوجه یکسال باشگاه. اگر فقط از نظر اقتصادی هم به این بازی ها نگاه شود، باید بودجه آسیایی را جدا بدهند. اگر مشکلات حل شد که هیچ وگرنه ما آنرا حل می کنیم. اگر کمک نکنند دیگر در باشگاه نمی مانم. هرکسی برای خودش شأن و منزلت دارد. اگر مطمئن باشم به خاطر ماندن من است که کانال های مالی بسته است، از تیم می روم. اگر مطمئن باشم با رفتنم پول می دهند این کار را می کنم. من با مدیرانی که در خانه می نشینند و نمی دانند تیمشان چه زمانی و چطور سفر می کند، فرق می کنم. ۴۰ سال است در ورزش هستم. با غیرت و تعصب قهرمان شده ام و با همین سبک مدیریت می کنم.

* زمانی که تیم شما در قطر بود، امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال درباره درخواست ذوب آهن و ماشین سازی برای گرفتن پول انتقال مرتضی تبریزی و داریوش شجاعیان و تلاش برای جلوگیری از بازی کردن این دو بازیکن گفته بود این شیطنت دوستانی است که استقلال را دوست ندارند.

- آقای فتحی کاش به جای صحبت درباره بقیه، در خصوص عملکرد خودش در استقلال توضیح بدهد. کسی که زیر قولش می زند بهتر است حرف نزند. در فوتبال رزومه ها زیر بغل افراد است. همه در مورد ما قضاوت می کنند. به قول معروف «شب دراز است و قلندر بیدار». فتحی به جای حرف زدن دنبال پاس کردن چک تبریزی باشد.

* اوساگوآنا بازیکن جدید ذوب آهن هم عملکرد خوبی در این تیم داشته است. چقدر احتمال دارد این بازیکن هم به سرنوشت کی روش استنلی دچار شود و در پایان فصل با پیشنهادات خوب از ذوب آهن برود؟

- علیرضا منصوریان شاید از بین ۱۰۰ بازیکن اوساگوانا را انتخاب کرد. او و دستیارانش برای انتخاب بازیکن واقعا وقت گذاشتند. آنها وقتی یک نفر را به من معرفی می کنند با خیال راحت دنبال تامین منابع مالی اش می روم. گفته بودم دنبال بازیکن «ارزان، لرزان و غلتان» هستیم و اوساگوانا هم مصداق این جمله است. اوساگوانا نشان داد می تواند تاثیرگذار باشد. او قبلا در تیم ام صلال قطر بازی کرده بود ولی نشان می دهد ذوب آهن چطور به او کمک کرده است تا از نظر کیفی متحول شود. ما دنبال بازیکن بی کیفیت نبودیم و اینکه بخواهیم از طریق جذب بازیکن، پولی در جیبمان بگذاریم. حفظ این بازیکنان هم به سرمایه و بودجه نیاز دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.