وزیر ورزش و جوانان گفت: صعود به جام جهانی بر اساس آیین‌نامه پاداشی ندارد ولی وزارت ورزش در حد توان از تیم ملی بسکتبال تقدیر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز با حضور در سالن فدراسیون بسکتبال از تمرینات تیم ملی ایران پیش از پنجره پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ دیدن کرد.

وی در ابتدای سخنانش گفت: صدای من بلند است و مشکلی از این بابت نیست. به بازیکنان تیم ملی بسکتبال و کادر فنی که باعث ایجاد شور، نشاط و شعف در جامعه می‌شوند خسته‌ نباشید می‌گویم. انتظار ما این بود که تیم ملی در بازی‌های آسیایی قهرمان شود و این موضوع دور از دسترس نبود ولی این اتفاق نیفتاد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تیم ایران جزو تیم‌های برتر آسیا بوده و هست. باور ما این است که بسکتبال بعد از والیبال، می‌تواند در آسیا بدرخشد و مرزهای آسیا را پشت سر بگذارد. بسکتبال می‌تواند نگاه‌ها را متوجه خود کند و بازیکنان و کادر فنی ظرفیت این کار را دارند.

سلطانی‌فر افزود: بسکتبال همچنین می‌تواند مثل والیبال لژیونرهای متعددی در اروپا داشته باشد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم تیم ملی بسکتبال در دیدار نخستین مقابل ژاپن به پیروزی برسد. البته می‌دانیم که دیدار با استرالیا دشوارتر خواهد بود با این حال ظرفیت و توانمندی بسکتبال ما به حدی است که می‌تواند در جام جهانی هم نتیجه بگیرد. وزارت ورزش تلاش می‌کند تا پشتیبانی و حمایت لازم را از تیم ملی به عمل آورد و شرایط بهتری را برای این تیم مهیا کند. وزارت ورزش بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی تمام تلاش خود را برای در نظر گرفتن پاداشی مناسب برای آنها به کار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اهمیت ورزش بسکتبال برای این وزارتخانه گفت: بسکتبال از چند جهت برای وزارت ورزش مهم است. در مجموع رویدادهایی که تیم ملی را به مسابقات مهمتر برساند برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و ما از تیم‌های ملی در این رویدادها حمایت می‌کنیم. بسکتبال در آخرین پنجره انتخابی جام جهانی دو دیدار مهم با استرالیا و ژاپن در پیش دارد که جزو تیم‌های خوب آسیا هستند. تیم ملی در صورتی که یک پیروزی دیگر در مسابقات به دست بیاورد حضور خود را در جام جهانی به طور رسمی مسجل خواهد کرد و پس از آن می‌تواند روی کسب نتایج آبرومند در جام جهانی چین تمرکز کند. بسکتبال می‌تواند مثل والیبال در بین تیم‌های برتر جهان جای بگیرد.

سلطانی‌فر ادامه داد: تیم ملی در حال جوانگرایی است و نسل جدیدی در حال فعالیت در این ورزش هستند. تیم ملی با همت این بازیکنان جوان نتایج خوبی خواهد گرفت.

وی در مورد تخصیص پاداش به تیم ملی پس از صعود به جام جهانی تصریح کرد: صعود به جام جهانی بر اساس آیین‌نامه هیچ پاداشی ندارد ولی شرایط بازیکنان بسیار حساس است و در حال رقم زدن فصل جدیدی برای بسکتبال هستند. وزارت ورزش در حد توان و بضاعت خود از تیم ملی بسکتبال حمایت خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: ما اسامی اعضای هیئت مدیره را به مجمع پیشنهاد دادیم و این مجمع هفته آینده تشکیل خواهد شد تا انتخاب اعضا را به تصویب نهایی برساند.

سلطانی‌فر در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نیز گفت: انتخاب سرمربی از وظایف و مسئولیت‌های فدراسیون است و من در جریان اقدامات و فعالیت‌های فدراسیون فوتبال هستم. آنها در حال حاضر مشغول بررسی گزینه‌های مختلف هستند.

وی درباره احتمال افزایش بودجه فدراسیون بسکتبال گفت: هنوز از جزئیات لایحه بودجه اطلاعی ندارم و هر موقع این بودجه تصویب و به ما ابلاغ شد در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان به ورزش جودو نیز اشاره کرد و گفت: حضور ناظر فدراسیون جهانی در تهران در حوزه اختیارات فدراسیون است و آنها در این مورد تصمیم‌گیری خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.