داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال از احتمال آزمایش آنلاین سیستم VAR در دربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی ابتدا پیرامون قضاوت اشکان خورشیدی در مسابقه تیم‌های پرسپولیس و پدیده گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده بود از آقای خورشیدی که از داوران توانمند و باتجربه ماست برای قضاوت این مسابقه حساس استفاده شد که عملکرد بسیار خوبی هم داشت و شاهد قضاوتی مطلوب بودیم. همچنین باید به این مسئله اشاره کنم که در این مسابقه سامانه VAR را با روش پخش تلویزیونی به صورت آفلاین مورد آزمایش قرار دادیم که خوشبختانه نتیجه خوبی داشت.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اضافه کرد: باید به این موضوع اشاره کنم که سامانه کمک داور ویدئویی به دو صورت نرم‌افزاری و پخش تلویزیونی استفاده می‌شود. در برخی از کشورها مثل برزیل و اسپانیا این سامانه به شکل پخش تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی دیگر از کشورها با استفاده از نرم‌افزارهای خاص شناخته شده. پیش از این سامانه را با روش نرم‌افزاری مورد آزمایش قرار دادیم که باید بگویم نتیجه آن چندان رضایتبخش نبود. در واقع نیاز به تجهیزات و نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری در این بخش داریم که طبیعتاً در مدت کوتاه این امکانات فراهم نخواهد شد، اما می‌توانیم مثل الگوی برخی از کشورها از روش پخش تلویزیونی استفاده کنیم که به نظرم کاملاً موفق خواهد بود.

رفعتی همچنین تصریح کرد: این سامانه با روش پخش تلویزیونی در مسابقه تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت مجدداً به شکل آفلاین مورد آزمایش قرار می‌گیرد که در این آزمایش از دوربین‌های پخش صداوسیما همچنین سایر دوربین‌های لازم برای پوشش کامل صحنه‌ها استفاده می‌کنیم. مطمئنا اگر این تجربه موفق باشد برای اولین بار در ایران و در دربی دو تیم پرسپولیس و استقلال به صورت آنلاین می‌توانیم VAR را مورد آزمایش قرار بدهیم.

رفعتی: آخرین شرایط برای استفاده از VAR بررسی شد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.