مصاف دو نماینده ایران و قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با برتری سه بر دو ذوب آهن به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، ذوب آهن ایران از ساعت ۱۸:۳۰ در قطر مقابل الغرافه قرار گرفت. این دیدار از مرحله پایانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که یاران منصوریان بازی دو بر صفر باخته در نیمه نخست را با حساب ۳ بر ۲ در نیمه دوم پیروز شدند و بازگشت خاطره انگیزی به این مسابقات داشتند.

یاران منصوریان با این برد شیرین، راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

در این نیمه تیم الغرافه بازی بهتری را نسبت به ذوب آهن ارائه داد و ابتدا احمد علاء الدین، مهاجم ملی‌پوش قطری در دقیقه ۲۲، توانست با ضربه‌ای زیبا از پشت محوطه جریمه، دروازه رشید مظاهری را باز کند.

در ادامه و روی کار تیمی بازیکنان الغرافه، توپ مقابل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید و با ضربه فنی و دقیق این بازیکن در دقیقه ۳۶، دروازه ذوب آهن برای بار دوم باز شد. او بعد از گل، از هر گونه خوشحالی خودداری کرد.

با شروع نیمه دوم، نخستین حمله ذوب آهن تبدیل به گل شد. ضربه قیچی برگردان هادی محمدی از داخل محوطه جریمه در مقابل محوطه شش قدم روی سر کریستین اوساگونا فرود آمد و او به راحتی دروازه الغرافه را گشود و اختلاف را به حداقل رساند.

ذوب آهن با اداره بازی، جلوی حملات الغرافه را گرفت و مجددا صاحب توپ و میدان شد. پاس حدادی‌فر در سمت راست به محمدرضا حسینی رسید و ارسال خوب این بازیکن از جناح چپ الغرافه در داخل محوطه شش قدم با ضربه سر ارسلان مطهری در دقیقه ۶۲ تبدیل به گل دوم ذوب آهن شد و بازی دو بر دو مساوی شد.

الغرافه بعد از مساوی شدن بازی، فشار حملات خود را زیاد کرد که دروازه‌بان و خط دفاعی ذوب آهن با قدرت و انسجام بالا مقابل حریف قطری ایستادگی کردند.

در دقیقه ۷۷ این دیدار، ذوب آهن با استفاده از یک ضد حمله سریع، توسط ابراهیم‌زاده صاحب موقعیت خطرناکی شد که مطهری و اوساگونا نتوانستند از چند قدمی دروازه الغرافه را باز کنند. در ادامه، روی ارسال کرنر و ضربه سر اوساگونا، محمد نژاد مهدی با ضربه فنی و دقیق گل سوم تیمش را در دقیقه ۷۸ به ثمر رساند و ذوب آهن با حساب ۳ بر ۲ پیش افتاد.

این دیدار در نهایت با پیروزی نماینده اصفهانی ایران به پایان رسید تا ذوب آهن به عنوان سومین نماینده ایران در کنار استقلال و پرسپولیس در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

ذوب آهن در مرحله گروهی با تیم‌های الوصل امارات، الزورا عراق و النصر عربستان به میدان خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، سایر نتایج مرحله پلی آف به شرح زیر است:

النصر عربستان ۴ -متالوژیا ازبکستان ۰

النصر امارات ۱- پاختاکور ازبکستان ۲

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.