مدافع سابق پرسپولیس می‌گوید برانکو برخلاف لیگ‌برتر نتوانسته در جام حذفی با اقتدار ظاهر شود.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی دشوار پرسپولیس مقابل پدیده و صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: با توجه به اینکه چند روز قبل دو تیم بازی کرده بودند، پدیده شناخت خوبی از پرسپولیس داشت. حریف شروع خوبی داشت و به گل هم رسید ولی شایان مصلح گل پدیده را جبران کرد.

وی با اشاره به نیمه نخست این بازی گفت: هر دو تیم در نیمه نخست خوب بازی نکردند. به خاطر حذفی بودن مسابقه، پدیده دنبال برگزاری بازی در وقت‌های اضافه بود. فشردگی مسابقات باعث شده برانکو از همه نیروهایش استفاده کند. به خاطر همین تعویض‌های ما یکنواخت است.

مدافع سابق پرسپولیس تاکید کرد: تعویض‌ها کلیشه‌ای شده است. برانکو بهتر می‌داند اما بشار و عالیشاه باید از ابتدا بازی کنند و بازیکنان جدید به مرور در بازی‌ها به تیم اضافه شوند و به هماهنگی برسند.

فنونی‌زاده یادآور شد: ترابی، سروش رفیعی و مهدی شریفی باید در نیمه دوم استفاده شوند تا به هماهنگی برسند. ترکیب نیم فصل نخست برای این بازی بهتر بود. منشأ از تیم رفته اما عالیشاه می‌تواند در خط حمله کمک کند.

او به موفقیت پرسپولیس در نیم فصل نخست اشاره کرد و افزود: دلیل موفقیت تیم هماهنگی بازیکنان و تعداد کم آن‌ها بود چرا که همیشه کنار هم بودند.

مدافع پرسپولیس اظهار کرد: به عقیده من به غیر از مهدی شیری که در نبود مدافع راست به طور ثابت بازی می‌کند، بقیه بازیکنان جدید باید رفته رفته به هماهنگی برسند.

فنونی‌زاده به عملکرد مهدی شیری اشاره کرد و گفت: ما همیشه بهترین مدافعین کناری را داشتیم. کار دفاعی شیری فوق العاده خوب است اما تیم پرسپولیس باید حمله کند و خط دفاعی نقش پررنگی در این موضوع دارد. شیری کیفیت لازم را در ارسال سانتر ندارد. او باید در بخش هجومی بیشتر کار کند.

وی درباره عملکرد محمد نادری در زمین بعد از مصدومیت سید جلال حسینی نیز گفت: با یک بازی نصفه و نیمه نمی‌توان فهمید. در بازی با فولاد هم او مرتکب خطای پنالتی نشد. من فکر می‌کنم او می‌تواند خاطرات آقای پنجعلی را زنده کند چرا که چپ پا است. او روی هوا خوب است و روی زمین هم می‌تواند بهتر شود. باید بازی‌سازی کند. باید ببینم در بازی‌های مهم چه کار می‌کند.

فنونی‌زاده اضافه کرد: فرصت اشتباه در خط دفاعی نیست. باید بیش از این کار کند. در پست او کسانی کار می‌کنند که جزو بازیکنان خوب ما هستند. سید جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده چندین سال است که در تیم هستند. وقتی سید جلال رفت، سکان رهبری تیم در اختیار شجاع خلیل زاده قرار گرفت.

او درباره ماریو بودیمیر نیز اظهار کرد: من پرسپولیسی دو آتشه هستم. روز اول هم گفتم کاش او را نمی‌آورند و منشأ می‌ماند. او سه، چهار بازی انجام داده و یک خطر جدی هم نتوانسته خلق کند. بهترین مهاجم‌های ایران همیشه در اختیار پرسپولیس بوده است. علیپور زحمت می‌کشد. منشأ باشد یا نباشد، علیپور خوب بازی می‌کند. همه این بازیکنان مکمل علیپور هستند. او نقش طارمی را بازی می‌کند.

فنونی‌زاده در ادامه به شوخی برای برانکو کری خواند و گفت: مشخص شد که برخلاف لیگ برتر که برانکو در آن استاد است، "حذفی باز" نیست.

وی درباره بازی پرسپولیس با سپاهان در مرحله نیمه نهایی اظهار کرد: سپاهان تیم خوبی است. برنده این بازی قهرمان است. ان‌شاء‌الله ما برنده می‌شویم. چون بازی بعد از لیگ است، ما به هماهنگی رسیدیم و هواداران نگران نباشند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )