سازمان لیگ یک شرکت فرش را تهدید کرده، به استقلال و پرسپولیس گفته بازی‌هایشان را در ورزشگاه دیگری برگزار کنند و به وزیر ورزش نیز اعتراض کرده است!

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: مسئولان ورزشگاه آزادی مدتی است با مجوزی که از شرکت توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی دریافت کرده‌اند، اقدام به عقد قراردادهای تبلیغاتی و نصب بنرهای آن در ورزشگاه آزادی می‌کنند! این اتفاق در شرایطی افتاده که در سال‌های اخیر سازمان لیگ طرف قرارداد تمام شرکت‌ها برای عقد قرارداد اسپانسرینگ تبلیغات محیطی بوده و به نمایندگی از باشگاه‌های لیگ برتری درآمدزایی در این زمینه را برعهده دارد. به‌طور مثال رقم قرارداد سال‌جاری طبق شنیده‌ها بیشتر از ٨٠ میلیارد تومان بوده و اقدام اخیر مدیران ورزشگاه آزادی برای نصب بنرهای تبلیغاتی قرارداد سنگین سازمان لیگ را با خطری جدی مواجه کرده است.

پول تبلیغات طبقه دوم در حساب ورزشگاه آزادی!

این تبلیغات البته ربطی به تابلوهای کنار زمین که شرکت‌های طرف قرارداد سازمان لیگ آن را نصب می‌کند، ندارد و در قسمت‌های تبلیغاتی دیواره دور تا دور طبقه دوم استادیوم آزادی نصب می‌شود. جالب اینجاست که پول این تبلیغات هم به جای این‌که به سازمان لیگ و باشگاه‌ها برسد، به حساب ورزشگاه آزادی می‌رود! موضوعی که بالاخره صدای مسئولان سازمان لیگ و باشگاه‌ها را هم درآورده است.

درودگر: این کارها زورگویی است!

محمدصادق درودگر، مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران هم به این اقدام شرکت توسعه و تجهیز واکنشی تند نشان داد. او در گفت‌وگو با روزنامه شهروند هم درباره این جنجال بزرگ گفت: «مسئولان شرکت توسعه و تجهیز فکر می‌کنند، چون مقام و قدرت دارند هر کاری که دلشان خواست می‌توانند انجام بدهند. ما مسئول استیفای حقوق فوتبال و باشگاه‌ها هستیم و همه واقعیت‌ها را برای مردم بازگو می‌کنیم. این شرکت ورزشگاه آزادی را با رقمی سنگین اجاره می‌دهد و سپس برخلاف آئین‌نامه‌های اجرایی و قوانین مدتی است که در آن تبلیغات هم نصب می‌کند. در واقع کار اجرایی را مدیران ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند اما آنها بدون اجازه شرکت توسعه یک لیوان را هم نمی‌توانند جابه‌جا کنند. این کارها زورگویی و قلدرمابانه است و ضرری میلیاردی به فوتبال و باشگاه‌ها می‌زند و فوتبال ایران در برابر آن سکوت نخواهد کرد.»

محمدصادق درودگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نکات مهمی اشاره و تأکید کرد: «ما مثل آب‌خوردن این قدرت را داریم که جلوی این رفتارهای غیرحرفه‌ای را بگیریم، اما همواره تعامل و احترام را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم وگرنه کاری ندارد به داور بگوییم تا تابلوها پایین نیامده سوت آغاز مسابقه را به صدا درنیاورد یا بعد از ١٥ دقیقه بازی را تعطیل کند. الان هم اگر داریم حرف می‌زنیم، علتش این است که بدون دعوا و جنجال این اقدام‌های خودسرانه را برای تبلیغات در ورزشگاه‌ها به پایان برسانند. در غیر این صورت برخورد قاطعی با آن خواهیم داشت. ما حتی از پرسپولیس و استقلال خواسته‌ایم که آماده باشند تا در صورت نیاز بازی‌های آنها در ورزشگاه دوم و دیگری به جز آزادی برگزار شود.»

پای صداوسیما دوباره وسط آمد!

بعد از صحبت‌های رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ اما بد نیست که در جریان برخی اتفاقات پشت پرده روزهای اخیر قرار بگیرید. پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» نشان می‌دهد که اخیراً گزارش‌هایی به مدیران فوتبال ایران رسیده که در یک جلسه مشترک برای جلوگیری از قدرت‌گرفتن فوتبال ایران در فعالیت در زمینه قراردادهای اقتصادی تبلیغاتی اقداماتی اساسی گرفته شود. سطح این مذاکرات به قدری بالا بوده که حتی مدیران سازمان لیگ حالا با بحران تصویربرداری از مسابقات هم روبه‌رو شده و گویا اعتقاد دارند صداوسیما هم از نصب‌شدن بنرهای تبلیغاتی اسپانسرهای اختصاصی ورزشگاه استقبال و حمایت می‌کند.

ماجرای تماس تهدیدآمیز با شرکت فرش!

اتفاق جالب توجه دیگر اما تماس تهدیدآمیز مدیران سازمان لیگ با دو شرکت بسیار مشهوری است که برای نصب تبلیغات خود با مدیران ورزشگاه آزادی توافق داشته‌اند. یکی از این شرکت‌ها از مشهورترین تولیدکننده فرش‌های ماشینی بوده که بعد از تهدید جدی سازمان لیگ رسماً خواهان جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی خود در ورزشگاه توسط استادیوم آزادی شده است. گفته می‌شود مدیران فوتبال در تماس با مدیران این شرکت تولیدکننده فرش تهدید کرده‌اند اگر به این کار خود ادامه بدهند، از باشگاه‌های بزرگ و بازیکنان پرسپولیس و استقلال می‌خواهند که از هواداران بخواهند حتی یک قالی از محصولات این شرکت را خریداری نکنند! این تهدید به قدری جدی مطرح شد که همان‌طور که اشاره کردیم، از ترس، دستور جمع‌آوری بنرها را صادر کردند.

اعتراض رسمی به وزیر ورزش

در شرایط کنونی این درگیری بزرگ قطعاً با ورود وزیر ورزش به اتمام خواهد رسید. در بازی امروز پرسپولیس و پدیده و بازی‌های بعدی سازمان لیگ این آمادگی را دارد که با اقدامی حیرت‌انگیز با سوءاستفاده مسئولان ورزشگاه آزادی در زمینه قراردادهای تبلیغات محیطی برخوردی جدی داشته باشد، حتی ممکن است جلوی برگزاری مسابقات گرفته شود. به این ترتیب باید دید واکنش مسعود سلطانی‌فر دعوای سازمان لیگ و باشگاه‌ها با شرکت توسعه و تجهیز که از زیرمجموعه‌های وزارت ورزش و جوانان است، چه خواهد بود. به هر حال مهدی تاج و حیدر بهاروند رئیس فدراسیون و سازمان لیگ هم نسبت به اتفاق به وجود آمده به صورت رسمی و کتبی به وزیر اعتراض کرده و خواهان جلوگیری از این کار شرکت توسعه شده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.