فدراسیون فوتبال ایران برای مشخص شدن وضعیت آیاندا پاتوسی بازیکن آفریقایی استقلال و تعداد بازی‌های ملی او با سرمربی سابق آفریقای جنوبی هم نامه‌نگاری کرده است!

به گزارش خبرنگار مهر، آیاندا پاتوسی در شرایطی در نقل و انتقالات زمستانی به تیم فوتبال استقلال اضافه شد که در تیم کیپ تاون سیتی آفریقای جنوبی توپ می زد و در سوابق او بازی در تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی هم دیده می شود.

با این حال مسئولان باشگاه استقلال بعد از عقد قرارداد با این بازیکن متوجه شدند پاتوسی شروط قید شده در آیین نامه سازمان لیگ در ارتباط با بازیکنان خارجی را ندارد. این دو شرط عبارتند از بازی در تیم ملی بزرگسالان و امید کشور متبوع در دو سال گذشته یا بازی در بالاترین سطح مسابقات لیگ قاره ای و یا حداقل ۱۰ بازی در دو سطح از بالاترین سطوح لیگ های اروپایی و آمریکای جنوبی.

در روزهای گذشته فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای بازی های ملی پاتوسی نامه نگاری کرد که مشخص شد این بازیکن طی دو سال گذشته شرط بازی ملی را دارا نمی باشد.

نکته جالب اینجاست که فدراسیون ایران که به نظر می رسد از سوی باشگاه استقلال یا وزارت ورزش برای حل مشکل پاتوسی تحت فشار بوده است، با اون داگاما سرمربی سابق تیم ملی آفریقای جنوبی هم نامه نگاری کرده است! این موضوعی است که کارل لوییس خبرنگار سایت EWN آفریقای جنوبی آن را افشا کرده است.

این خبرنگار مدعی شد: «اون داگاما شب گذشته تایید کرد که نامه ای را در ارتباط با آیاندا پاتوسی به فدراسیون فوتبال ایران نوشته است. داگاما دو سال پیش سرمربی موقت آفریقای جنوبی بود و اعلام کرد که دو سال پیش قصد داشته است پاتوسی را در لیست تیم ملی آفریقا قرار بدهد اما این بازیکن در آن مقطع زمانی آماده نبوده است.»

البته سرانجام مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برای حل این مشکل پاتوسی، شرط «دو سال گذشته» را نادیده گرفتند و با استعلام وضعیت او از سال ۲۰۱۶ به بعد، مجوز بازی او را برای استقلال صادر کردند!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.