رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت که اشکان خورشیدی داور بازی تراکتورسازی - استقلال از کسی عذرخواهی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری گفت: خوشبختانه در بازی‌های هفته هجدهم تاکنون شاهد قضاوت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم و هیچ اشتباه تاثیرگذاری از سوی داوران در این بازی‌ها اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: طبیعتا ممکن است اشتباهات جزیی در برخی بازی‌ها وجود داشته باشد اما هیچ اشتباه تاثیرگذاری مشاهده نشده و عملکرد داوران بسیار خوب بوده است. درباره مسابقه حساس تراکتورسازی و استقلال تهران باید بگویم قضاوت تیم داوری در این بازی فوق‌العاده بود. با توجه به شرایط ویژه و حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه همچنین حساسیت بازی عملکرد بسیار خوبی را دیدیم. حتی داوران پشت دروازه هم عملکرد خوبی داشتند و نشان می‌دهند که به هماهنگی لازم رسیده‌اند.

رئیس دپارتمان داوری گفت: در این مسابقه برخی مدعی بودند که باید کارت زرد دوم به اشکان دژاگه داده می‌شد اما این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد. حتی ممکن است در برخی دیگر از کشورها چنین جریمه‌ای در نظر گرفته شده باشد اما معیار ما قوانین فیفا و الگوهای داوری است. دژاگه در صحنه شادی گل حرکت نادرستی انجام نداد که باعث تحریک تماشاگران شده باشد و کاملا رفتاری عادی داشت که نمی‌تواند باعث دریافت کارت زرد شود. در مسابقه لهستان و سنگال در جام جهانی هم بازیکن لهستان چنین حرکتی را انجام می‌دهد اما می‌بینیم که جریمه نمی‌شود.

وی در پایان گفت: گفته شده که داور مسابقه تبریز در این‌باره یا هر موضوع دیگری عذرخواهی کرده اما این مسئله هم صحت ندارد چرا که اولا در این بازی هیچ اشتباه تاثیرگذاری دیده نشده که داور بخواهد از کسی عذرخواهی کند و البته حتی اگر در یک بازی داور مرتکب اشتباهی شود از عوامل تیم‌ها عذرخواهی نمی‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.