رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال معتقد است داوران در مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر هیچ اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه مسابقات نداشته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در بازی‌های این هفته تاکنون شاهد قضاوت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم و هیچ اشتباه تأثیرگذاری از سوی داوران در این بازی‌ها اتفاق نیافتاده است.

رفعتی اضافه کرد: طبیعتاً ممکن است اشتباهات جزئی در برخی بازی‌ها وجود داشته باشد اما هیچ اشتباه تأثیرگذاری مشاهده نشده و عملکرد داوران بسیار خوب بوده است. هم‌چنین در خصوص مسابقه حساس تراکتورسازی و استقلال تهران باید بگویم قضاوت تیم داوری در این بازی فوق‌العاده بود. با توجه به شرایط ویژه و حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه، هم‌چنین حساسیت بازی عملکرد بسیار خوبی را دیدیم. حتی داوران پشت دروازه هم عملکرد خوبی داشتند و نشان می‌دهند که به هماهنگی لازم رسیده‌اند. رئیس دپارتمان داوری هم‌چنین گفت: در این مسابقه برخی مدعی بودند که باید کارت زرد دوم به اشکان دژاگه داده می‌شد اما این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد. حتی ممکن است در برخی دیگر از کشورها چنین جریمه ای در نظر گرفته شده باشد اما معیار ما قوانین فیفا و الگوهای داوری است. دژاگه در صحنه شادی گل حرکت نادرستی انجام نداد که باعث تحریک تماشاگران شده باشد و کاملاً رفتاری عادی داشت که نمی‌تواند باعث دریافت کارت زرد شود. در مسابقه لهستان و سنگال در جام جهانی هم بازیکن لهستان چنین حرکتی را انجام می‌دهد اما می‌بینیم که جریمه نمی‌شود. رفعتی در پایان گفت: گفته شده که داور مسابقه تبریز در این خصوص یا هر موضوع دیگری عذرخواهی کرده اما این مسئله هم صحت ندارد چرا که اولاً در این بازی هیچ اشتباه تأثیرگذاری دیده نشده که داور بخواهد از کسی عذرخواهی کند و البته حتی اگر در یک بازی داور مرتکب اشتباهی شود از عوامل تیم‌ها عذرخواهی نمی‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.