مدیر تیم فوتبال امید گفت: ۶ تیم سرگروه از شرق آسیا و ۵ تیم سرگروه از غرب آسیا به مرحله بعد صعود می‌کنند&#۱۶۰;و برای ما مهم است که به عنوان صدرنشین&#۱۶۰;صعود کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید استیلی مدیر تیم فوتبال امید کشورمان درباره لغو اردوی اول اسفندماه شاگردان کرانچار و همچنین هماهنگی برای اردوهای بعدی تیم فوتبال امید گفت: جلسه‌ای با حضور فتاحی و کرانچار درباره برنامه‌های تیم امید برگزار کردیم. فشردگی بازی‌های لیگ باعث شد که ما اردوی اول تا ۵ اسفندماه را لغو کنیم. این تعاملی بود که کرانچار با فتاحی کرد و اردو لغو شد ولی قرار شد در اردویی که از ۱۱ اسفند تا پایان بازی‌ها که ۶ فروردین است، بازیکنان در اردوی تیم فوتبال امید حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: در اردوی قبلی از ۲۶ نفر بازیکن ۱۰ نفر را در اردو داشتیم. یکی از مشکلاتی که داریم این است که خیلی از بازیکنان ما در تیم‌های خودشان هم بازی نمی‌کنند و شاید ۲۰ درصد از بازیکنان تیم امید در لیگ بازی کنند. تقاضایی که از مدیران باشگاه‌ها و سرمربیان‌شان داریم این است که چون بحث ملی است بازیکنان را در اختیار تیم امید بگذارند. در جام ملت‌های آسیا هم دیدیم که خیلی از تیم‌ها از بازیکنان امیدشان استفاده می‌کردند. تیم عراق که با ایران همگروه بود از ۴-۵ تا بازیکن تیم امیدش استفاده می‌کرد. کار ما سخت است ولی آقای کرانچار و کادرفنی خیلی زحمت می‌کشند و فدراسیون تا الان برنامه‌های ما را اجرا کرده است. ۲ بازی تدارکاتی در تهران داریم و امیدواریم از روز یازدهم تمام بازیکنان در اختیارمان باشند.

استیلی درباره این موضوع که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای حضور تمام بازیکنان در اردوی آینده تیم امید تضمینی هم دادند، گفت: یکی از راه‌ها این است که ما خودمان با مربیان تیم‌ها در ارتباط باشیم چون نمی‌خواهیم باشگاه‌ها آسیب ببینند و تعامل داریم. تا زمان بازی‌هایمان ۲۰ روز وقت داریم و بازیکنان را باید از لحاظ بدنی، تاکتیکی و روانی آماده کنیم. قرار است با آقای تاج جلسه‌ای درباره حضور بازیکنان در اردوی تیم امید برگزار کنیم و ببینیم نتیجه چه می‌شود.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد درباره این موضوع که کدام یک از باشگاه‌ها بیشتر همکاری می‌کنند، عنوان کرد: خیلی از باشگاه‌ها همکاری می‌کنند. مشکلات باشگاه‌ها را درک می‌کنیم. اگر بازیکنی را هم در بازی‌هایشان استفاده نمی‌کنند ولی در تمرینات‌شان استفاده می‌کنند. بازی نکردن بازیکنان در باشگاه‌ها شرایط ما را هم سخت کرده است چون در شرایط مسابقه قرار نگرفته‌اند. تورنمنت قطر خیلی به ما کمک کرد چون هم نقاط ضعف‌مان را پیدا کردیم و هم بازیکنان با بازی‌های بین‌المللی که انجام دادند و تجربه‌ای که کسب می‌کنند، درصد اشتباهاتشان در بازی‌های رسمی پایین می‌آید.

استیلی افزود: ۶ تیم سرگروه از شرق آسیا و ۵ تیم سرگروه از غرب آسیا به همراه ۴ تیم برتر دوم هر گروه به مرحله بعد صعود خواهند کرد و برای ما مهم است که به عنوان صدرنشین صعود کنیم. از فدراسیون فوتبال خواستیم چون بازی‌هایمان در ایران انجام می‌شود ۲ بازی بین‌المللی تدارکاتی در تهران برگزار کنیم. قرار بود که در مشهد، شیراز یا اهواز بازی کنیم اما امکانپذیر نبود و امیدواریم بتوانیم در ورزشگاه آزادی بازی کنیم چون بازیکنان ما روی زمین عملکرد خوبی دارند و اگر زمین خوب نباشد دچار مشکل می‌شویم. ما زمین پاس قوامین را معرفی کردیم که الان زیر کشت هست و در حال حاضر ورزشگاه شهر قدس را در نظر داریم.

وی درباره استفاده تیم امید از مجموعه پک گفت: در حال حاضر در آکادمی هستیم و مجموعه پک را هم در اختیار داریم، قبل از رفتن تیم ملی به جام ملت‌های آسیا مشکلاتی برای استفاده وجود داشت اما بعد از بازگشت تیم ملی مشکلات حل شده است.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان درباره شرایط پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: بازیکنان جدیدی که به پرسپولیس اضافه شدند یک مقدار زمان می‌برد تا هماهنگ شوند. پیش از این چون ۱۳-۱۴ بازیکن بیشتر نبودند و کسی از آنها توقعی نداشت و بازیکنان هم انگیزه‌ زیادی برای بازی کردن داشتند. الان یک مقدار این شرایط کمتر شده و خیلی سخت است که مربیان انگیزه بازیکنان را دوباره بیشتر کنند. با اینکه الان در صدر جدول هستند ولی در دو بازی قبلی توقعات را برآورده نکردند. بازیکنانی مثل رفیعی، ترابی، شیری و بودیمیر بازیکنانی هستند که باید زمان بگذرد تا هماهنگ شوند و نتیجه گرفتن تیم هم به هماهنگی‌ بیشتر بازیکنان کمک می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.