سرمربی تیم فوتبال دختران ایران در واکنش به انتقاداتی که از عملکرد وی در ساختن بازیکنان صورت می‌گیرد، گفت: از من انتظار دارند بازیکنانی که به سن ۱۹ سالگی رسیده‌اند را «بسازم»!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال اواخر اسفند ماه سال جاری طبق روال هر ساله در تورنمنت سوچی شرکت خواهد کرد. ملی پوشان فوتبال جوانان با صعود از مرحله نخست رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا اردیبهشت ماه سال آینده باید در مرحله دوم مسابقات شرکت کند.

کتایون خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت و شرایط تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال گفت: امکانات تیم ملی خوب است اما در حال حاضر مشکل اصلی ما آسیب دیدگی بازیکنان در مسابقات لیگ است. آشیل پا، فاطمه قاسمی در رقابت‌های لیگ پاره شد و برخی از بازیکنان نیز از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده اند و همین باعث شده است تا دست من برای بازیکنان خالی شود.

سرمربی تیم فوتبال دختران جوانان در ادامه افزود: قصد داشتم به جنوب کشور بروم و در استان‌های بوشهر و خوزستان به دنبال جذب بازیکن باشم اما نمی‌دانم چگونه این کار را انجام دهم. حداقل نیاز دارم ۵۰ تا ۷۰ بازیکن در جنوب کشور جمع شوند تا از بین آنها برای مسابقات آسیایی بازیکن انتخاب کنم.

خسرویار تاکید کرد: در پست فوروارد به بازیکن نیاز دارم، جنوبی‌ها بازیکن سریع زیاد دارند به همین دلیل تصمیم دارم که در این مناطق به دنبال جذب بازیکن بروم اما نمی دانم چگونه باید این کار را انجام دهم.

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال از طریق هیاتهای استانی می تواند این هماهنگی را انجام دهد آیا کمکی کرده است یا خیر؟ گفت: باید پرس و جو کنم، چند بار درخواست کرده‌ام اما اتفاقی رخ نداد.

سرمربی تیم فوتبال دختران ایران در ادامه به بازیکنان دو ملیتی اشاره و گفت: حدود دو ماه به آمریکا سفر کردم و در آنجا بازیکنان دو ملیتی بسیاری پیدا کردم که آنها در تورنمنت سوچی در ترکیب تیم ملی خواهند بود.

خسرویار در ادامه با گلایه انتقادها از خودش افزود: بارها به من گفته شده که نمی توانم بازیکن بسازم! در ۱۹ سالگی مگر می شود بازیکن ساخت؟ بازیکنان باید در رده‌های پایه ساخته شوند. الان زمانی نیست که من بازیکن بسازم، همه از من چنین انتظاری دارند، من تیم می سازم نه بازیکنن.

وی ادامه داد: بازیکنانِ ایرانی در خارج از کشور بسیار داریم که برای تیم ملی نیز مفید هستند و می توان از آنها استفاده کرد. بالاخره این‌ها نیاز دارند که در ترکیب تیم ملی قرار گیرند و برای تیم ملی خودشان بازی کنند. خدا را شکر که عبدی در کنار تیم ملی است و بازیکنان از اطلاعات او به نحو احسن استفاده می کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.