ایران در حالی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود که کارلوس کی‌روش برای صدمین بار روی نیمکت ایران خواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در کنار تمامی حساسیت‌های خاص خود، از یک نظر دیگر برای سرمربی تیم ملی ایران خاص خواهد بود چرا که کارلوس کی‌روش در این بازی برای بار صدم هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت و از این حیث صاحب یک رکورد ویژه خواهد شد.

کی‌روش اولین بار در تیرماه ۱۳۹۰ هدایت تیم ملی را برعهده داشت و ملی‌پوشان ایران در نخستین بازی تحت هدایت وی با تک گل سیدجلال حسینی از سد ماداگاسکار عبور کردند. کی‌روش در ۸ سال حضور خود در ایران تا به حال در ۹۹ بازی هدایت تیم ملی را برعهده داشته که در این بین ۶۰ بازی با پیروزی، ۲۷ بازی با تساوی و ۱۲ بازی با شکست تیم ملی ایران به پایان رسیده. در این مدت تیم ملی ایران ۱۸۳ بار موفق به گلزنی شده و ۵۷ بار نیز دروازه خود را باز شده دیده است.

پیروزی در ۶۲ درصد بازی‌ها، میانگین گل زده ۱.۸۵ و میانگین گل خورده ۰.۵۸ دیگر آمار به ثبت رسیده برای تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی‌روش بوده است. این سرمربی پرتغالی همراه با تیم ملی ایران در دو جام جهانی و دو جام ملت‌ها حضور یافته و در دومین حضور خود به عنوان سرمربی در جام ملت‌ها، تیم ملی را به مرحله نیمه نهایی رسانده و امیدوار است تا با کسب پیروزی در بازی مقابل ژاپن در یکصدمین حضور خود به عنوان سرمربی در کادر فنی تیم ملی، طلسم ۴۳ ساله حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را بشکند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۱ )