مدیر فنی اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده از سیستم کمک‌داور ویدیویی در جام ملت‌های آسیا تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسینم، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار است از مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا، از سیستم VAR (کمک‌داور ویدیویی) استفاده کند و برای نخستین بار، در دیدار تیم‌های ملی ژاپن و ویتنام مورد استفاده قرار می‌گیرد. AFC از سپتامبر سال ۲۰۱۸، کارگاه‌های آموزشی تشکیل داده و این سیستم را در مرحله یک‌هشتم نهایی آزمایش کرده است. دیوید الری مدیر فنی اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB)، رئیس کمیته داوران فیفا و نیز پیر لوییجی کولینا برای رونمایی از سیستم VAR به امارات آمده‌اند.

دیوید الری درخصوص استفاده از VAR در بازی‌های باقی‌مانده جام ملت‌های آسیا گفت: این سیستم بدون شک، آینده فوتبال خواهد بود و ما می‌توانیم تأثیرات مثبت این سیستم را در جهان ببینیم. AFC با استفاده از این سیستم از مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد، تصمیم حساب‌شده و عاقلانه‌ای گرفت.

وی با بیان اینکه داوران و کمک‌داوران ویدیویی برای استفاده از این فناوری آموزش کامل دیده‌اند، تصریح کرد: «کمترین دخالت برای بیشترین سود»، فلسفه استفاده از VAR است. این سیستم در هر تصمیمی تأثیرگذار نخواهد بود، بلکه در زمان رخ دادن اشتباهی واضح یا نادیده گرفته شدن اتفاق جدی تأثیرگذار در نتیجه بازی، به داوران کمک می‌کند. کمک‌داور ویدیویی در گل، پنالتی و صحنه‌های اخراج مستقیم استفاده می‌شود.

مدیر فنی اتحادیه بین‌المللی فوتبال با ابراز اطمینان از اینکه جام ملت‌های آسیا از به کار بردن VAR بهره بسیاری می‌برد، خاطرنشان کرد: همانطور که در جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه دیدیم، VAR بدون قطع جریان اصلی بازی و احساس حاکم بر مسابقه، عدالت را به همراه می‌آورد. اتحادیه بین‌المللی فوتبال به خاطر این تصمیم تعیین‌کننده که عدالت را به فوتبال آسیا نزدیک‌تر می‌کند، AFC را تمجید می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.