با وجود انتقادها از موقعیت سوزی طارمی و آزمون برابر عمان این دو بازیکن از عملکرد خودشان راضی‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بعد از بازی ایران و عمان که با پیروزی تیم‌ملی به پایان رسید و البته با از دست رفتن موقعیت‌های متعدد گلزنی توسط دو مهاجم اصلی ایران همراه بود، موجی از انتقادها علیه سردار آزمون و مهدی طارمی شکل گرفته است. این دو نفر مخصوصا در نیمه دوم می‌توانستند ۴ یا ۵ گل به‌ثمر برسانند و یک پیروزی قاطع را برای تیم کشورمان رقم بزنند، اما فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت تا این نگرانی به‌وجود بیاید که شاید در مراحل حساس‌تر و مسابقات سخت‌تر، عادت مهاجمان ما به گل خراب کردن برای‌مان گران تمام شود. ریخت‌وپاش طارمی و سردار که در لحظاتی حرص کارلوس کی‌روش را هم در آورد، در حالی اتفاق می‌افتاد که کریم انصاری‌فرد روی نیمکت نشسته و طبعا برای آنها خطر محسوب می‌شود. با این وجود انگار مهاجمان ما از عملکرد خودشان رضایت دارند. این موضوع از مصاحبه‌های روز گذشته آنها به وضوح مشخص بود.

دلخوشی سردار به حمایت کی‌روش

سردار آزمون بیشتر از مهدی طارمی تحت فشار است. تندروترین منتقدان طارمی هم قبول دارند که او حداقل در زمینه موقعیت‌سازی مهارت ویژه‌ای دارد، اما ماجرای سردار کمی پیچیده‌تر است. او که در دو بازی اول مرحله گروهی سه گل زد و در کورس آقای گلی قرار گرفت، دو بازی است که گل نمی‌زند. آزمون اما نگران نیست و می‌گوید منتقدانش بعدا پشیمان خواهند شد: «مطمئن باشید اگر بخواهند از من انتقاد کنند، جواب‌شان را در زمین می‌دهم. آنهایی که انتقاد می‌کنند را بی‌پاسخ نمی‌گذارم. اگر هم نتوانم گلی بزنم بالاخره کارم را درست انجام می‌دهم که فرصت گلزنی برایم ایجاد می‌شود و با دروازه‌بان حریف تک به تک می‌شوم. این را بدانید آنهایی که از من انتقاد می‌کنند بعدا خودشان شرمنده می‌شوند. فوتبال همین است. یک روز مثل بازی با ویتنام توپ‌ها داخل گل می‌رود و یک روز هم دروازه خالی گل نمی‌شود.»

او حتی عقیده دارد انتقادات اخیر سازمان‌دهی شده است: «همه چیز را می‌دانم و متوجه می‌شوم منتقدان از کجا خط می‌گیرند. وقتی مربی من، خانواده‌ام و... می‌دانند من چقدر تلاش می‌کنم همین برایم کافی است. بزرگان فوتبال ایران هم از من حمایت کردند. خیلی از سلبریتی‌ها، بازیگران و فوتبالیست‌ها و خود آقای کی‌روش از من حمایت کردند و این نشان می‌دهد خیلی‌ها من را می‌بینند و تلاشم را نادیده نگرفته‌اند.»

این هم یک جمله جالب‌تر از سردار در مورد این که چرا توپ‌هایش جلوی عمان گل نشده: «اگر قرار باشد همه موقعیت‌ها را به گل تبدیل کنم الان در روسیه فوتبال بازی نمی‌کردم بلکه باید در یک تیم معتبر اروپایی توپ می‌زدم.»

البته حتما خود سردار هم ایمان دارد که سطح فنی او از لیگ روسیه بالاتر است و امیدواریم بعد از جام ملت‌ها یک تیم خوب برای خودش پیدا کند.

طارمی، راضی از زوج تهاجمی

با همه انتقادات به نظر می‌رسد دو مهاجم اصلی تیم‌ ملی به درک خوب و متقابلی از هم رسیده‌اند. مهدی طارمی هم دیروز در این مورد گفت: «با تمام بازیکنان رابطه خوبی دارم. مثلا الان که سعید عزت‌اللهی در تیم نیست ما با هم در ارتباطیم. انرژی‌های مثبت به همدیگر می‌دهیم. با تمام وجود برای موفقیت هم تلاش می‌کنیم. من و سردار هم همین رابطه را داریم. البته باید بگویم داداشی‌تر از اینها هستیم و مثل یک خانواده هستیم که کنار هم زندگی می‌کنیم.»

طارمی پیش‌تر هم گفته بود برای او فرقی نمی‌کند خودش گل بزند یا سردار آزمون موفق به انجام این کار شود. در ضمن نکته‌ای که منتقدان تیم ملی نباید فراموش کنند این است که با آغاز جام ملت‌ها، طلسم گل نزنی زوج خط حمله شکسته شده است. پیش از این مسابقات و نیز اردوی قطر، طارمی و آزمون هر کدام بیش از ۱۰ مسابقه بود که گل نزده بودند بنابراین زیاد نباید دلشوره داشته باشیم اگر یکی، دو مسابقه ضربات آنها به تور ننشست.

آیا گوچی عجله نکرد؟

مساله دیگر در مورد خط حمله ایران به غیبت رضا قوچان‌نژاد مربوط می‌شود. شماره ۱۶ سابق تیم‌ملی که در پنج سال گذشته مهم‌ترین گل‌های فوتبال کشورمان را به‌ثمر رسانده بود، بعد از آنکه در جام‌جهانی به بازی گرفته نشد از تیم‌ملی خداحافظی کرد و تاکنون یک کلمه هم در مورد تصمیمش حرف نزده است. با این وجود به نظر می‌رسد گوچی کمی در این مورد شتاب‌زده رفتار کرد. شاید اگر او شش ماه دیگر دندان روی جگر می‌گذاشت و به جام‌ ملت‌ها می‌رفت، شرایط برای وی تغییر می‌کرد. سیستم بازی ایران در جام‌ملت‌ها نسبت به جام‌جهانی به کلی متفاوت است و مثلا می‌بینید اشکان دژاگه که یک دقیقه هم در روسیه به میدان نرفت، الان پای ثابت ترکیب تیم‌ملی است. شاید اگر قوچان‌نژاد هم می‌ماند، امروز بسیاری از بخت‌های طلایی گلزنی پیش پای او پدید می‌آمد و این بازیکن با شم بالایش گره از کار خط آتش تیم‌ ملی می‌گشود.

جای نگرانی نیست

در پایان می‌توان گفت با وجود از دست رفتن چند موقعیت خوب گلزنی در دیدار با عمان، زیاد هم جای نگرانی برای تیم‌ملی وجود ندارد. بسیاری از تئوریسین‌های دنیای فوتبال عقیده دارند نکته مهم این است که یک تیم بتواند فرصت‌های کافی گلزنی به‌وجود بیاورد. این بخش سخت‌تر کار است که تیم‌ملی حداقل در برابر یمن، ویتنام و عمان مشکلی از بابت آن نداشته است. مصطفی دنیزلی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم‌ ملی ترکیه می‌گوید: «نگران تیمی که توپ‌هایش را گل نمی‌کند نباشید، نگران تیمی باشید که موقعیت گل درست نمی‌کند.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )