سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را قابل قبول و راضی کننده دانست.

رضا مهاجری، سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: در این رقابت‌ها ما بازی آسان و راحت نداریم. در بازی برابر عمان هم اگر پنالتی عمان در دقایق اول گل می‌شد، شاید شرایط بازی فرق می‌کرد. حتی خود چین هم می‌تواند حریف سختی برای تیم ملی باشد اما با گذر از چین و صعود به مرحله نیمه نهایی، ما با تیم‌های درجه اول آسیا برخورد خواهیم داشت و با تیم‌های هم‌سنگ خومان بازی می‌کنیم و بازی‌ها سخت‌تر خواهد شد. تا اینجای کار عملکرد تیم ملی قابل دفاع و راضی‌کننده بوده است.

سرمربی ماشین‌سازی تبریز در ادامه اظهار کرد: هر تیمی به نوبه‌ خود مشکل خاص خود را دارد اما مهم این است که تیم ملی از توانایی‌هایش دارد خوب استفاده می‌کند و با توجه به بضاعتش در آماده‌سازی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. در نیمه دوم بازی ایران برابر عمان، ما یک فوتبال روان و شناور را ارائه دادیم. درست است که گلی به ثمر نرساندیم اما صاحب موقعیت‌های زیادی شدیم و این نشان می‌دهد که تیم ملی بازی به بازی هماهنگ‌تر و بهتر می‌شود.

او در پایان گفت: در مراحل بالاتر ما کمتر حق اشتباه داریم یعنی اگر بخواهیم اشتباه برابر عمان را تکرار کنیم، جبران کردنش بسیار سخت می‌شود. امیدوارم بازیکنان تمرکز خوبی داشته باشند و آن عرقی که از کادر فنی به بازیکنان منتقل می‌شود تاثیر خودش را بگذارد. این مسائل نقاط بارز تیم ملی ماست که بازیکنان ما مثل یک خانواده می‌مانند و بسیار برای یکدیگر تلاش می‌کنند و انگیزه و تعصبشان قابل تقدیر و ستودنی است.

او درباره عملکرد محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم ماشین‌سازی تبریز در تیم ملی ایران گفت: حسین خودش را ثابت کرد و روزهای سختی را گذراند. وقتی دو فصل روی زانویش دو عمل جراحی انجام داد و برگشت، نشان دهنده این است که او روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. حسین تا قبل از این که به تیم ملی دعوت شود خیلی سختی کشید و یکی از ارکان ما در خط دفاعی بود. خدا را شکر زحماتش دیده شد و آقای کی‌روش او را به تیم ملی دعوت کرد. بدون تعصب تیمی می‌گویم که حسین در بازی‌هایی که برای تیم‌ملی انجام داد، از بازیکنان کم اشتباه، مسئولیت پذیر و با تعصب تیم ملی بود و ما خوشحالیم که ماشین‌سازی یک نماینده در تیم‌ملی دارد.

مهاجری درباره شرایط و عملکرد تیمش در نیم فصل اول لیگ برتر هم گفت: نیم فصل اول، نتایج ما با فراز و نشیب زیادی روبرو بود. هر چقدر که به انتهای فصل نزدیک شدیم، کیفیت فوتبالمان بیشتر شد. مصدومیت‌ها یک مقدار برایمان بازدارنده بود اما بچه‌ها بسیار تلاش کردند فوتبال خوبی را ارائه دهند. در هفته آخر ما با تیم‌های بالای جدول مسابقه داشتیم که کار ما را به لحاظ امتیاز گیری سخت کرد.

او ادامه داد: نیم‌فصل دوم تمرینات را زودتر شروع کردیم. متاسفانه دو تن از بازیکنان خوبمان را از دست دادیم. در بازار نقل انتقالات یارگیری یک مقدار سخت است و در حد توان خود چند بازیکن به جمع‌مان اضافه کردیم. ما باید در خط حمله تقویت بشویم و با توجه به اینکه اگر توحید غلامی نیاز به عمل جراحی داشته باشد، نیاز به هافبک دفاعی داریم. اردوی خوبی در کیش داشتیم و یک بازی دوستانه هم برابر نساجی مازندران انجام دادیم. پنج‌شنبه هم یک بازی دوستانه هم برابر پرسپولیس خواهیم داشت. امیدوارم با این آماده‌سازی‌ها عیار تیم و آزمون خطا کار مشخص شود تا برای نیم‌فصل دوم آماده شویم.

مهاجری در مورد نیم‌فصل دوم گفت: نیم فصل دوم همیشه سخت‌تر بوده است. یک اصطلاح فوتبالی هست که می‌گوید در نیم‌فصل دوم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود. امتیاز گرفتن در این نیم‌فصل سخت‌تر می‌شود و همه‌ تیم‌ها تلاش می‌کنند تا موقعیت‌شان را در جدول ارتقا یا حفظ کنند. ما هم خارج از این قاعده نیستیم. بضاعتمان محدود است اما آن چیزی که ما را امیدوار می‌کند انگیزه و میل خواستن‌ بازیکنان است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.