دستیار پیشین کارلوس کی روش و سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: تیم ملی ایران بازیهای حساب شده‌ای در جام ملتها انجام داد و با شایستگی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

علیرضا منصوریان در گفتگو با خبرنگار مهر به ارزیابی عملکرد تیم ملی در چهار دیدار برگزار شده در جام ملتهای آسیا پرداخت و گفت: در مجموع ۴ دیدار در جام ملتها، تیم ملی حرکت حساب شده‌ای از این تیم دیدیم و اگر الان بچه‌های ما به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات رسیده‌اند، شایستگی آن را داشته‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: در همین مرحله بعضا تیم‌های بزرگ‌تر مقابل تیم‌های کوچک‌تر به مشکل برخورد کردند. ویتنام که کمتر روی آن حساب می‌شد توانست بر خلاف پیش‌بینی‌ها اردن را حذف کند و تایلند هم برای چین دردسر ساز شد و چینی‌ها به سختی از عهده شکست دادن این تیم بر آمدند.

سرمربی سابق تیم ملی امید ایران ادامه داد: ۳ بازی اول ایران در مرحله گروهی بود و طبیعی است که استراتژی بازیهای گروهی با بازیهای مرحله حذفی تفاوت دارد. خیلی‌ها بعد از بازی با عراق به نحوه بازی تیم ملی ایراد گرفتند. در حالی که برای یک مربی عاقل در چنین دیداری مهم حفظ موقعیت صدرنشینی بدون بر جای گذاشتن بازیکن محروم و مصدوم بود. درست همان کاری که کی‌روش کرد. تیم ملی ایران در بازی با عراق نیازی نداشت به آب و آتش بزند. خیلی‌ها خواستند از آن بازی یک چهره انتقامی بسازند که کی روش هوشمندانه تیمش را با یک استراتژی درست به میدان فرستاد.

منصوریان در خصوص دیدار بعدی ایران مقابل چین بیان داشت: این بازی هم سختی‌های خاص خودش را دارد اما در مجموع بعید می‌دانم برای تیم ایران به منظور صعود به مرحله بعدی مشکل ایجاد شود.

سرمربی ذوب آهن گفت: البته که نباید این بازی را ساده انگاشت چون همانطور که گفتم بازیهای حذفی شرایط خاص خودش را دارد و غفلت از هر حریفی می‌تواند با غرامت سنگینی مواجه شود.

مربی سابق علیرضا بیرانوند در تیم نفت تهران در خصوص عملکرد این بازیکن در تیم ملی بیان داشت: بیرانوند روز به روز و بازی به بازی پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌شود. تا شش ماه پیش می‌شد گفت او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آسیا است اما حالا می‌توان ادعا کرد بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیا و یکی از دروازه‌بان‌های خوب دنیا است. امیدوارم درخشش او و دیگر ملی پوشان کشورم به قهرمانی در آسیا ختم شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۳ )