فدراسیون جهان فوتبال، امتیاز پخش بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به یک شرکت رسانه‌ای در اسپانیا داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت نشریه آس مادرید، فیفا حق پخش بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ را به شرکت رسانه‌های «مدیاپرو» اسپانیا اعطار کرد.

طبق توافق صورت گرفته میان دو طرف، شرکت مدیاپرو علاوه بر دریافت امتیاز پخش بازی‌های جام بیست‌‌و‌دوم، دارای حق پخش بازی های جام جهانی ۲۰۱۹ زنان و چند رویداد دیگر فیفا تا سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

با وجود آنکه سه سال تا زمان برگزار جام جهانی ۲۰۲۲ باقیست، این دوره از مهمترین تورنمنت دنیای فوتبال جزو ادوار تاریخی آن محسوب می‌شود چرا که برای اولین بار در اثنای برگزاری لیگ‌های باشگاهی اروپا و در فصل پاییز (۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر) برگزار می‌شود.

از این رو انتظار می‌رود که تغییر در زمان برگزاری رقابت‌ها افزایش مخاطبان تلویزیونی این رقابت‌ها را هم در پی داشته باشد.

این نخستین بار خواهد بود که جام جهانی همزمان با لیگ‌های باشگاهی فوتبال اروپا تداخل زمانی دارد و از این رو تمامی توجهات روی بیست‌و‌دومین دوره برگزاری این رقابت‌ها در قطر خواهد بود. شرکت مدیاپرو نیز تضمین کرده است که کامل‌ترین پوشش ممکن را از بزرگترین رویداد ورزشی با بیشتری آمار مخاطبین را فراهم کند و وعده ایجاد شبکه‌ای ۲۴ ساعته برای پوشش این رقابت‌ها را هم داده است.

این شبکه قرار است علاوه بر پخش بازی‌های جام جهانی، برنامه‌های دیگری همچون آنالیز بازی‌ها، مصاحبه‌ها، تمرینات و نشست‌های خبری و همچنین مسابقات تاریخی جام جهانی را پخش کند.

سایر امتیازاتی که فیفا برای برهه زمانی میان سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به شرکت رسانه‌ای مدیاپرو داده، شامل جام جهانی زیر ۲۰ سال لهستان در ماه‌های می و ژوئن سال ۲۰۱۹، جام جهانی زیر ۱۷ سال پرو در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، جام جهانی فوتبال ساحلی پاراگوئه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ و جام جهانی فوتبال سالنی لیتوانی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.