مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا امروز با دیدارهای گروه E و F به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ آخرین روز از دیدارهای مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، امروز (پنجشنبه) با دو دیدار از گروه E و دو دیدار از گروه F پیگیری و در پایان این مسابقات برنامه کامل مرحله یک‌هشتم نهایی نیز مشخص خواهد شد. جایی که حریف تیم ملی ایران در مرحله بعد نیز از بین تیم‌های سوم این دو گروه یا فلسطین (تیم سوم گروه B) خواهد بود.

فلسطین در گروه B به مقام سوم رسید و یکی از تیم‌هایی خواهد بود که ایران ممکن است در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف ایران برود. عمان، لبنان، ترکمنستان، کره‌شمالی دیگران تیم‌هایی هستند که احتمال دارد ایران با آنها بازی کند. تکلیف این موضوع فرداشب مشخص خواهد شد.

در روز پایانی مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا، از گروه E، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این دوره،‌ دو تیم شش امتیازی عربستان و قطر در جدالی سیاسی - فوتبالی به مصاف هم خواهند رفت. دو کشوری که در چند سال اخیر اختلافات سیاسی زیادی با هم داشتند،‌ پس از اختلافات فراوان، این‌بار در مستطیل سبز رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. قطری‌ها حتی با یک تساوی در این مسابقه هم می‌توانند به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنند، اما سعودی‌ها اگر می‌خواهند صدرنشین شوند، باید مقابل حریف خود به پیروزی برسند.

دیگر دیدار این گروه بین لبنان و کره شمالی برگزار خواهد شد، دو تیم بدون امتیازی که بازی آن‌ها با توجه به صعود چهار تیم از تیم‌های سوم، تشریفاتی نخواهد بود و دو تیم برای امیدوار ماندن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

در گروه F، ازبکستان ۶ امتیازی با تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپن، برخلاف انتظار بالاتر از این تیم در صدر جدول قرار گرفته و با کسب یک تساوی در دیدار آخر مقابل سامورایی‌ها، می‌تواند مسیر صعودش به مراحل بالاتر را هموار کند. در دیگر دیدار این گروه تیم‌های بدون امتیاز عمان و ترکمنستان به امید رسیدن به جایگاه سوم جدول به مصاف هم می‌روند تا بتوانند یکی از سهمیه‌های تیم‌های سوم صعود کننده را به خود اختصاص دهند. نکته مهم در این مسابقه این است که تساوی به درد هیچ‌یک از تیم‌ها نخواهد خورد و دو تیم باید خودشان را به آب و آتش بزنند تا سه امتیاز را به دست بیاورند.

برنامه کامل دیدارهای روز پایانی گروه‌های E و F به شرح زیر است:

گروه E * عربستان - قطر، (ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران) * لبنان - کره شمالی، (ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران)

گروه F * ژاپن - ازبکستان، (ساعت ۱۷ به وقت تهران) * عمان - ترکمنستان، (ساعت ۱۷ به وقت تهران)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.