اردوی تیم ملی فوتبال نونهالان زیر ۱۳ سال که با حضور ۳۰ بازیکن آغاز شده بود روز گذشته به پایان رسید.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، حیدر شریفی سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان زیر ۱۳ سال در خصوص پایان این اردو گفت:هدف ما بررسی میزان آمادگی و سلامتی بازیکنان منتخبی بود که از طریق مسابقات آموزشگاهها، المپیاد ، طرح استعدادیابی مناطق و مسابقات استان تهران انتخاب شده بودند. همه تلاش ما این است تمامی استعدادهای توانمند در این رده سنی را شناسایی و به اردو دعوت کنیم تا هیچ بازیکنی از فهرست جا نماند.

شریفی اضافه کرد:بازیکنان خوب و بسیار مستعدی در این اردو حضور داشتند که می توانند سال آینده به تیم ملی نونهالان راه یابند و سال بعد از آن در خدمت تیم ملی نوجوانان کشور باشند. همه تلاش ما این بود که بخش آموزش و استعدادیابی را تا این مرحله به خوبی دنبال کنیم همچنین در اردویی که گذشت وضعیت سلامت جسمی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهیم. یکی از مشکلاتی که متاسفانه موجب آسیب دیدن بازیکنان نونهال شده استفاده از چمن مصنوعی بی کیفیت و کفش های نامناسب است که موجب می شود اکثر این بازیکنان آسیب های جدی ببینند و این آسیب دیدگی در آینده آنها تاثیرگذار است. صحبت های تفصیلی در این خصوص هم انجام شد و تلاش می کنیم با آموزش مناسب از بروز چنین مصدومیت هایی جلوگیری کنیم چرا که این بازیکنان سرمایه آینده فوتبال ما به شمار می روند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان زیر ۱۳ سال همچنین اظهار داشت:ما در این اردو ۳ مسابقه بسیار خوب مقابل بازیکنان برگزیده استان های تهران و البرز برگزار کردیم که بازیکنان مستعد این تیم را هم مورد ارزیابی قرار دادیم. برنامه ویژه ای هم برای بررسی وضعیت استادهای معرفی شده از استان های خوزستان و بوشهر خواهیم داشت چرا که نمی خواهیم هیچ استعدادی در سطح کشور از دید ما دور بماند. درب های تیم ملی نونهالان به روی همه بازیکنان شایسته باز خواهد بود و تلاش می کنیم مجموعه ای کامل از بازیکنان با استعداد و لایق را به رده های بعدی سنی معرفی می کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.