محمد تقوی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز اعلام کرد، هیچ بازیکنی در نیم‌فصل از این تیم جدا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد تقوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: درگذشت ایرج دانایی‌فرد را تسلیت می‌گویم. او فردی ارزشمند و یکی از نوابغ فوتبال ایران بود. دانایی‌فرد فوتبال ایران را به دنیا شناساند. امیدوارم قدر پیشکسوتانی که در دسترس هستند، بیشتر بدانیم و از تجربیات آنها بیشتر استفاده کنیم.

وی درباره انتخاب خودش به عنوان سرمربی تراکتورسازان و اینکه صداوسیما از او به خاطر صحبت‌هایش با شبکه بی‌بی‌سی فارسی انتقاد کرده بود، گفت: جواب سؤالات‌تان را دادید. می‌خواهند تمرکز را از من بگیرند، اما تمرکز ما روی بازی‌های‌مان است. ما تصمیمات مدیریت را می‌پذیریم. برخی از لفظ سرمربی موقت استفاده می‌کنند، در حالی که همه سرمربیان موقت هستند.

«ممکن است بعد از بازی فردا یا یک ماه دیگر از تراکتورسازی بروم.»، سرمربی تراکتورسازی با بیان این جمله تصریح کرد: همه ما اعضای تیم تلاش می‌کنیم و با یک هدف جلو می‌رویم. سعی می‌کنیم تمرکز خود را برای مسابقه فردا از دست ندهیم. با این حال دست‌هایی هستند که کار خودشان را می‌کنند. من فکر نمی‌کردم هواداران تراکتورسازی این‌گونه باشند. آنها بی‌همتا بوده و سزاوار بیش از اینها هستند. امیدوارم آنچه که شایسته هواداران تراکتورسازی است، به آنها تقدیم کنیم.

تقوی درباره انتخاب بیژن حیدری برای قضاوت این بازی و اخراج شجاعی توسط حیدری در دیدار تراکتورسازان مقابل صنعت نفت، در پاسخ به این پرسش که آیا این داور تمرکز شجاعی و سایر بازیکنان تراکتورسازی را به‌هم می‌زند یا خیر، خاطرنشان کرد: شجاعی حرفه‌ای‌تر از این حرف‌هاست که داور تأثیری روی او نداشته باشد. مواردی چون انتخاب داور در اختیار ما و باشگاه تراکتورسازی نیست و آرامش‌مان را به این خاطر از دست نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه هواداران تراکتورسازی هیچ وقت به داور توهین نمی‌کنند، اظهار داشت: من ترکی نمی‌دانم، اما همسرم ترکی بلد است و از او درباره شعارهای هواداران درباره داور پرسیدم. همسرم به من گفت که هواداران توهین نمی‌کنند.

سرمربی تراکتورسازی درخصوص اینکه نصرآزادانی و محمد مسلمی‌پور، بازیکنان پیشین این تیم با سرخپوشان تمرین نمی‌کنند، گفت: این دو جزو بازیکنان ما نیستند. البته ممکن است هر دو بازیکن در نیم‌فصل دوم به تیم ما اضافه شوند، اما فعلاً به این موضوع فکر نمی‌کنیم، چون تمرکز ما روی بازی فرداست. زمانی که به تراکتورسازی آمدم، گفتم که هر بازی سخت است. تیم و بازیکنان ما به مرحله‌ای رسیده‌اند که اهداف بزرگی در نظر داریم و نباید هیچ دیداری را آسان بدانیم.

تقوی با بیان اینکه فولاد با داشته‌های خود نباید در این جایگاه (رتبه یازدهم جدول) باشد، تصریح کرد: اعضای کادر فنی و بازیکنان تراکتورسازی نباید گول جایگاه فولاد را در جدول بخورند. بازیکنان این را بهتر از من می‌دانند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تراکتورسازی بازیکنی را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد، خاطرنشان کرد: محروم و مصدوم نداریم. همه بازیکنان در اختیار ما هستند و امیدوارم فردا بازی و نتیجه خوبی را پشت سر بگذاریم.

سرمربی تراکتورسازی در واکنش به سؤال خبرنگاری که به حضور برادر تقوی در تبریز اشاره کرد و درباره اضافه شدن او به کادر فنی تراکتورسازان پرسید، گفت: چند ماهی است که خانواده‌ام را ندیده‌ام. برادرم آمده تا مرا ببیند و قرار نیست هر سر زدنی به معنی اضافه شدن به کادر فنی باشد. واقعاً کار ما سخت است و برخی به من می‌گویند چرا از هتل بیرون نمی‌روی. تمام تمرکز من روی تیم تراکتورسازی است و برای دیدن خانواده‌ام نمی‌روم. به همین خاطر آنها برای دیدنم به تبریز می‌آیند.

تقوی در مورد وضعیت آنتونی استوکس و لی هری اروین اظهار داشت: همان‌طور که اسدی (مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی) گفته است، ما پرونده این موضوع را نبسته‌ایم. استوکس و اروین بازیکنان ما هستند و نمی‌توانیم سرمایه‌های باشگاه را به این راحتی از دست بدهیم. اگر قرار است این دو بازیکن بازی نکنند، باشگاه نباید ضرر کند. مالک و مدیریت باشگاه می‌دانند که این موضوع را چگونه مدیریت کنند. فعلاً این قضیه، بسته و منتفی شده است و این دو بازیکن را در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه هواداران تراکتورسازی همیشه به اعضای این تیم لطف دارند و ناامید کردن آنها خیلی سخت است، تصریح کرد: من چاپلوسی را دوست ندارم، اما واقعاً می‌گویم من و بازیکنان، مدیون هواداران هستیم. می‌توانم بگویم همه وجود ما در اختیار آنهاست و برای خوشحالی آنها تلاش می‌کنیم. همیشه اتفاقی که می‌خواهیم، رخ نمی‌دهد، اما قول می‌دهم بازیکنان ما با تمام توان بازی می‌کنند.

سرمربی تراکتورسازان در ادامه تمجید‌های خود از هواداران تراکتورسازی خاطرنشان کرد: تیمی به نتیجه می‌رسد که بیشتر بدود و تلاش کند و چنین تیمی، شانس بیشتری برای موفقیت دارد. ممکن است فولاد بیشتر از ما تلاش کند. با این حال ما هوادارانی داریم که یار دوازدهم ما نیستند، بلکه روح تیم تراکتورسازی هستند و خیلی به ما کمک می‌کنند.

تقوی در پاسخ به این پرسش که آیا چند بازیکن اضافه شده به تراکتورسازی، تنها تمرین می‌کنند یا در لیست ۱۸ نفره این تیم حاضر خواهند بود، اظهار داشت: این بازیکنان قطعاً جزو بازیکنان ما خواهند بود. ما تیم امید را می‌بینیم و دنبال راهکاری هستیم تا این تیم کنار ما تمرین کند. ما باید تمرینات دو تیم (تیم‌های بزرگسالان و امید تراکتورسازی) را مدیریت کنیم و بازیکنان امید کنار ما حاضر باشند. باید بتوانیم در رده‌های مختلف حضور داشته باشیم. خوشبختانه تیم‌های پایه تراکتورسازی تاحدودی جا افتاده‌اند و بازیکنان می‌دانند که نمی‌توانند با «کانال زدن» به تیم بزرگسالان برسند.

وی با بیان اینکه بازیکنان رده‌های پایه تراکتورسازی باید تلاش کنند، گفت: اگر در ادامه کار، ما و مدیران باشگاه حضور داشتیم، تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین فرصت، بافت بومی تراکتورسازی را بهبود ببخشیم و بازیکنانی که استعداد لازم را دارند، به تیم اضافه شوند. شرایط شاید به گونه‌ای نباشد که امروز از آنها استفاده کنیم و برخی از بازیکنان امید به این باور نرسیده‌اند که در تیم بزرگسالان بازی کنند. من هم تلاش می‌کنم به بازیکنان جوان بیشتر میدان دهم.

سرمربی تراکتورسازی درباره فعالیت این باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات و اینکه آیا بازیکنی از این تیم جدا خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: هیچ بازیکنی از جمع ما جدا نمی‌شود. ما لیست خروجی نداریم، مگر اینکه بازیکنی خودش بخواهد از تراکتورسازی برود. خودم با هیچ بازیکنی مذاکره نکرده‌ام.

تقوی در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات مدیران باشگاه تراکتورسازی با برخی بازیکنان با نظر تقوی بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر مدیریت در این باره اقدام کرده، مطمئن باشید از ما نظری خواسته شده است. البته نیاز نیست که چیزی بگویم. ما دو مهاجم خود را از دست دادیم و باید دو مهاجم جدید جذب کنیم. خوشبختانه تراکتورسازی به مقطعی رسیده که خیلی‌ها می‌خواهند به این تیم اضافه شوند و برای حضور در تراکتورسازی، ابراز علاقه می‌کنند که این نکته مثبتی است.

«به عنوان مربی به خودم اجازه نمی‌دهم با بازیکنان جدید به صورت مستقیم مذاکره کنم»، وی با بیان این جمله اظهار داشت: اگر به بازیکنی نیاز داشتم، به مدیریت باشگاه منتقل می‌کنم تا مسئولان با این بازیکنان مذاکره کنند. اگر می‌گویید مدیران باشگاه در حال مذاکره با بازیکنان جدید هستند، این در راستای تقویت تیم است.

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه لیستی به مدیران این باشگاه ارائه نکرده است، گفت: بعد از بازی فردا درباره جذب بازیکنان جدید فکر می‌کنیم. فعلاً دو بازیکن ما که مهاجمان خارجی تیم هستند، در تبریز حضور ندارند و ممکن است به احتمال یک درصد به تبریز بازگردند، چون هنوز از لیست ما خارج نشده‌اند. تلاش می‌کنیم بازیکنانی را که جذب می‌کنیم، ضعیف‌تر از بازیکنانی که از تیم جدا شده‌اند، نباشند و بازیکنان قوی‌تر و مؤثرتری خواهند بود.

پس از صحبت‌های تقوی، مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی گفت: خوشحالیم تراکتورسازی به جایگاهی رسیده که اسامی بزرگی برای جذب تیم بیان می‌شوند، اما قطعاً اگر اتفاقی رخ دهد، با نظر کادر فنی تیم و مدیریت باشگاه خواهد بود و اگر بازیکنی جذب شود، به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )