از نگاه سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان هدایت این تیم اهوازی کاری دشوار است و از هرکسی برنمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم از تبریز، افشین قطبی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: اول باید از میهمان‌نوازی مردم تبریز از فرودگاه تا هتل قدردانی کنم که به ما لطف داشتند. تبریز یکی از شهرهای زیبایی است که در آسیا دیده‌ام. این دیدار برای دو تیم سخت خواهد بود. تراکتورسازی تیمی پرمهره است که در دیدارهای اخیرش گل نخورده و بیشتر از ما هم گل زده و امتیاز کسب کرده است.

وی ادامه داد: شنیده‌ام فردا هم هواداران باتعصب و پرشور تراکتورسازی برای تشویق به ورزشگاه خواهند آمد. ما باید تلاش کنیم کارمان را از جایی شروع کنیم و فکر می‌کنم در این ۱۳ روز که در کنار تیم فولاد هستم بازیکنان ما خیلی پیشرفت و سعی کردند با تغییرات کوچک تأثیرات زیادی در روند تیم داشته باشند و امیدواریم این را فردا در عملکرد تیم ببینیم. خودم خیلی هیجان دارم که فردا در ورزشگاه هواداران ایرانی را ببینم، چرا که دلم برای‌شان تنگ شده است و خوشحالم که این بازی زیبا را در ورزشگاه یادگار امام (ره) انجام می‌دهیم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره محروم و مصدوم تیمش در بازی فردا بیان کرد: ما برای بازی فردا یک محروم داریم و فرشاد سالاروند را در اختیار نخواهیم داشت، اما بازیکن مصدوم نداریم و همه شاگردانم سرحال و با یک روحیه بسیار خوب فردا بازی خواهند کرد.

قطبی درباره تجربه‌اش از فوتبال ایران و اینکه باشگاه فولاد بیشتر به آکادمی توجه دارد، گفت: یکی از دلایلم برای قبول کردن کار در فولاد این بود که احساس کردم استعدادهای خوبی در فوتبال خوزستان هستند و فکر می‌کنم که عشق به فوتبال در اهواز بسیار زیاد است. مدیران باشگاه نیز هدف‌های بزرگی دارند و وظیفه من این است که خیلی زود بازیکنان جوان این تیم را به تیم اصلی وارد کنم و همزمان نتیجه هم برای ما مهم است. ما سعی می‌کنیم هرچه زودتر بهترین نتایج را برای تیم کسب کنیم.

وی درباره تقابل با اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و اختلافاتی که در زمان سرمربیگری در تیم ملی با شجاعی داشته است، خاطرنشان کرد: خیلی ضروری است که در مورد احسان حاج‌صفی هم صحبت کنیم. این بازیکن قبلاً که در پرسپولیس بودم یک گل به ما زد و کارمان را سخت کرد. کارشناسان می‌گفتند که می‌تواند بهترین دفاع چپ آسیا باشد، به همین خاطر افتخار می‌کنم از اینکه حاج‌صفی برای تراکتورسازی و تیم ملی بازی می‌کند. در مورد شجاعی هم باید بگویم بازیکن خیلی خوب و فهمیده‌ای است و من مشکلی با او نداشتم. در جام ملت‌ها چند بازیکن ما با مشکل سرماخوردگی روبه‌رو بودند، شجاعی هم دچار آنفلوانزا شده بود و از شرایط خوبش دور بود و من خیلی دوست داشتم که برای تیم ملی بازی کند. در مورد اشکان دژاگه باید بگویم آن زمان که در ولفسبورگ بازی می‌کرد من با پدرش صحبت کردم. خیلی دوست داشتم که او در تیم ملی بازی کند، اما آن زمان باشگاهش در شرایط بدی بود و نمی‌خواست این بازیکن را از تیمش دور کنیم. آن زمان جمع‌بندی بین من، پدر اشکان و خودش این شد که با توجه به آینده این بازیکن بهتر است که او را به تیم ملی نیاوریم، چرا که اگر این کار را می‌کردیم باشگاهش دیگر وی را بازی نمی‌داد. متأسفانه خیلی‌ها این داستان را نمی‌دانند. من هر سه بازیکن ملی‌پوش تراکتورسازی را دوست دارم و فکر می‌کنم سه بازیکن خوب ایران و آسیا هستند.

«شما تیم فولاد را نبستید و این تیم هم‌اکنون شرایط خوبی ندارد. چه پتانسیلی در این تیم دیدید که فولاد را انتخاب کردید؟»، عنوان کرد: عشق به فوتبال در خوزستان و استعداد فوتبال خوزستان و ورزشگاهی که در اهواز ساخته شده است از دلایل مهمی بود که من را به حضور در فولاد ترغیب کرد. مدیریت دکتر رضایی و شناختی که در چند روز گذشته از ایشان پیدا کردم به من ثابت کرد که این همکاری می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد. من کارهای سخت را دوست دارم و چیزی که همیشه به من انگیزه می‌دهد، این است که باید با تلاش کارمان را پیش ببریم و با دل شیر و جرأت زیاد در فولاد کار کنیم و تیم را بسازیم. همه می‌توانند در تیم پرمهره کار کنند، اما هدایت تیمی مثل فولاد کار هر کسی نیست که بتواند در آنجا کار کنند. در مورد تراکتورسازی هم چیزی که خیلی در مورد این تیم و باشگاه دوست دارم، هواداران‌شان است. زمانی که سرمربی تیم ملی بودم می‌دیدم در استادیوم یادگار امام (ره) مردم چقدر این باشگاه را دوست دارند و نگاه خیلی خوبی به این تیم داشتند و من پیش از شروع فصل و در میانه‌های فصل هم از تراکتورسازی پیشنهاد داشتم، اما هیچ‌گاه شرایط فراهم نشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.