تیم ملی فوتبال یمن یکی از حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا به دستور مقام‌های دولت مستعفی مجبور به ادامه اجباری اردوی ریاض به جای قطر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت المشاهد یمن، نایف البکری (وزیر ورزش دولت فراری و مستعفی یمن) اعلام کرد که تیم ملی فوتبال یمن بنا به دلایل سیاسی اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا را در ریاض، پایتخت عربستان به جای قطر برپا کرده است.

البکری در زمان دیدار با اعضای تیم ملی فوتبال یمن در ریاض خطاب به آنها اعلام کرد که اردوی یک ماهه قطر به طور رسمی لغو شده و باید در عربستان تمرین‌ها را دنبال کنند.

پیش از این فدراسیون فوتبال یمن که مقر آن در شهر صنعا است اعلام کرده بود که تیم ملی این کشور اردوی یک ماهه‌ای در دوحه، پایتخت قطر برپا می‌کند و ۳ بازی تدارکاتی برابر تیم‌های ملی تاجیکستان، فلسطین و لبنان نیز پیش‌رو خواهد داشت. قرار بود این اردو با پشتیبانی فدراسیون فوتبال قطر از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شود.

رسانه یمنی سپس به نقل از یک منبع نزدیک به تیم ملی فوتبال یمن نوشت: مقام‌های ارشد یمنی به تیم ملی فوتبال دستور دادند که اردوی آماده‌سازی خود را به جای قطر در ریاض برپا کنند. وعده‌هایی نیز به آنها برای برگزاری چند بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی کشورهای حوزه خلیج فارس داده شده است.

تیم ملی فوتبال یمن در گروه D جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا که از ۱۵ دی‌ماه سال جاری به میزبانی امارات آغاز می‌شود با تیم‌های ملی ایران، عراق و ویتنام قرار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.