مسئول توسعه فوتبال پایه و آکادمی های فوتبال گفت: با توجه به اینکه برگزاری المپیاد ملی فوتبال یک رویداد ملی می باشد و بدون شک هدف فدراسیون فوتبال مشارکت و استفاده از توانمندی های استان ها در این زمینه بوده است.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نیما نکیسا- مسئول توسعه فوتبال پایه و آکادمی های فوتبال گفت: ضمن تایید مطلب فوق گفت: برگزاری المپیاد ملی فوتبال یک رویداد ملی می باشد، هدف فدراسیون فوتبال مشارکت و استفاده از توانمندی های استان ها در این زمینه بوده است.  بر این اساس از سوی وزارت ورزش نامه ای به استانها جهت برگزاری مسابقات ارسال شد. 

وی ادامه داد: جهت انتخاب میزبانی مسابقات از میان  کیش و تهران با بررسی امکانات و ۳ بازدید میدانی از جزیره کیش ، این  جزیره به عنوان میزبان تعیین شد اما به علت انصراف کیش،  میزبانی مسابقات بعد طی بازدید ها و جلسات مکرر با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و هیئت فوتبال استان تهران، مجموعه عصر انقلاب شهریار تهران به عنوان میزبان مشخص شد.

وی در ادامه درباره اهداف برگزاری این المپیاد گفت: یکی از اهداف اصلی فیفا ارتقاء هدفمند فوتبال و همه گیر نمودن آن در سرتا سر جهان و حتی در دورافتاده ترین مناطق  بود.. فدراسیون فوتبال نیز به عنوان متولی فوتبال کشور موظف به اجرای اصول تعیین شده فیفا در زمینه فوتبال پایه می باشد. تدوین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در جلسه شورای معاونین مطرح و در وزارت ورزش و جوانان مصوب و به ادارات ورزش و جوانان استان ها و فدراسیون ها ابلاغ شد.

مسئول توسعه فوتبال پایه و آکادمی های فوتبال گفت: وزارت ورزش مهمترین دلیل برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را عدم دیده شدن بسیاری از استعدادهای برتر در نقاط مختلف کشور دانست که یکی از مهمترین دلیل آن اقتصادی و عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان و نونهالان در بیش از نیمی از فدراسیون ها است. 

وی ادامه داد: مدیرکل استعدادیابی و آموزش های پایه وزارت ورزش و جوانان برگزاری این طرح را در قالب رشته های فدراسیون های المپیکی و المپیک جوانان با چشم انداز المپیک ۲۰۲۲ سنگال اعلام کرد و  با توجه به این که شرایط سنی در المپیک جوانان ۱۵ تا ۱۸ سال است و هدف حضور نخبگان در چهارسال آینده در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال است و نخبگان ورزشی ایران نسل جدید ورزشکاران در المپیک های ۲۰۲۴ به بعد خواهند بود.

نکیسا ادامه داد: فدراسیون فوتبال هر ساله مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پسران را در دو سطح لیگ برتر و لیگ مناطق و مسابقات استانی در رده های سنی زیر ۱۴ سال و فستیوال های ملی فوتبال دختران و پسران زیر ۱۴ سال با تعداد تقریبی۲۰۰ هزار نفر و با هدف استعدادیابی و کشف استعدادهای برتر جهت تغذیه تیم های ملی برگزار می کند.

وی در ادامه بیان کرد: استان تهران با توجه به مجوز وزارت ورزش مبنی بر جمعیت این استان دارای ۲ تیم تهران و توابع تهران بود. استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز،اصفهان، ایلام، تهران، توابع تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه،کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد ۲۹ تیم از ۲۸ استان حاضر در مسابقات بودند هم چنین استان های خوزستان، بوشهر، سمنان و کیش در این مسابقات حضور نیافتند.

وی در ادامه بیان کرد: این مسابقات با رصد ۱۲ استعدادیاب تعیین شده از سوی کمیته جوانان فدراسیون فوتبال و قضاوت ۲۴ داور تعیین شده از سوی کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران برگزار شد و کلاسهای آموزشی مختلفی برایشان تشکیل شد.

نکیسا در پایان گفت: استعدادیابی و انتخاب بازیکنان نخبه مسابقات جهت ورود و تغذیه تیم های ملی توسط تیم استعدادیابی فدراسیون فوتبال به سرپرستی حیدر شریفی و  علی طهماسبی در این دوره از مسابقات انجام شد و ۲۴ داور از استان تهران و ۳ پزشک مستقر در مجموعه در زمان برگزاری مسابقات حضور داشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.