در آستانه آغاز مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا به و منظور ایجاد شور و نشاط متناسب با برگزاری این رقابت ها جشنواره فوتبال و اقوام ایرانی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، غلامحسین زمان آبادی مشاور فدراسیون فوتبال در امور فرهنگی با بیان این مطلب گفت:نخستین جشنواره فوتبال و اقوام ایرانی از نهم دی ماه در هتل همای تهران برگزار خواهد شد و در این جشنواره علاوه بر نمایش فرهنگ و سبک زندگی اقوام مختلف همچنین جاذبه های اقوام از ۴۰ شخصیت برجسته و نامدار که در تاریخ فوتبال کشور تاثیرگذار بوده اند تقدیر به عمل می آید. 

زمان آبادی در ادامه اضافه کرد: در این جشنواره فضای مناسبی حول محور وحدت اقوام ایرانی به عنوان هسته جامعه اسلامی همزمان با حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا شکل می گیرد. همچمنین در آستانه جشن های چهل سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از ۴۰ چهره برجسته فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور اعم از بازیکنان، مربیان و داوران از قومیت ها و مناطق مختلف تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

مشاور فدراسیون فوتبال در امور فرهنگی همچنین گفت: تیم ملی فوتبال ایران به دلیل برگزاری اردوی برون مرزی مستقیما راهی کشور امارات خواهد شد و بر این اساس مراسم بدرقه به روال معمول انجام نمی شود اما این جشنواره نوعی همبستگی و اتحاد ملی در راستای حمایت از تیم ملی و تقویت ملی پوشان در آستانه جام ملت هاست. در واقع هدف این است که فضایی بر اساس وحدت و انسجام اقوام شکل بگیرد تا در آستانه جام ملت های آسیا شور و اشتیاق مناسب با برگزاری این رقابت ها و در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایجاد شود.

گفتنی است نخستین جشنواره فوتبال و اقوام ایرانی از ۹ الی ۱۲ دی ماه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری توسط فدراسیون فوتبال و با مشارکت و مکاری سازمان میراث فرهنگی ، کنسرواتور تهران  و گروه هتل های هما برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.