پپ گواردیولا در کنفرانس خبری تیمش درباره مسائل مربوط به نژادپرستی حرف زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، پپ گواردیولا در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل هوفنهایم در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از حواشی اخیر و اظهارات نژادپرستانه ضد رحیم استرلینگ در ۲ بازی گذشته منچسترسیتی سخن گفت.

سرمربی منچسترسیتی، این‌گونه اظهاراتش را شروع کرد: باید هر روز با این پدیده زشت نژادپرستی مقابله کنیم. من به خاطر محکومیت این عمل زشت از سوی باشگاه چلسی، از آن‌ها تشکر می‌کنم. اگر نمونه این اتفاقات در باشگاه من هم اتفاق می‌افتاد، باز هم همین حرف‌ها را می‌زدم و همین کارها را انجام می‌دادم. ما باید برای احقاق حقوق بشر برای همه انسان‌ها و ایجاد یک جامعه برتر انسانی برای آیندگان، مبارزه کنیم. این نوع حرکات و اعمال نژادپرستانه خطرناک است؛ نه تنها در انگلیس بلکه در سرتاسر اروپا. پیام من به سیاستمداران این است که باید در برابر حق شهروندی تمام انسان ها سخت‌گیر باشند و این خود، بهترین نوع دموکراسی است.

گواردیولا درباره بازی پیش‌رو سیتی گفت: هوفنهایم حذف شده اما نشان داده تیمی سختکوش است و دقایق پایانی ۲ بازی اخیرش در لیگ قهرمانان ثابت کرد تا چه حد جنگجو و هیجانی است. باید با قدرت برای کسب پیروزی و عنوان سرگروهی به میدان برویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.