علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ابراز امیدواری کرد، تیمش میزبان خوبی برای نفت مسجدسلیمان باشد و سه امتیاز این بازی را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان, علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان, اظهار داشت: به تیم مرزبان خوش‌آمد می‌گویم، تیمی که اولین ضربه فوتبال در ایران در این شهر زده شده و شهر قابل احترامی برای فوتبال است. وقتی اولین بار وارد استادیوم این شهر شدم متوجه شدم بنیه فوتبالی قوی دارد. فارغ از هر نتیجه امیدوارم میزبان خوبی باشیم برای این تیم. امیدوارم فردا با لطف خدا سه امتیاز بازی را بتوانیم در اصفهان حفظ کنیم.

وی ادامه داد: بچه‌های ما، جوان‌ها و بزرگ‌تر‌ها تیم تشنه برد هستند و بعد از اینکه فردا سه امتیاز بازی را بگیریم تیم ما آماده بلند شدن خواهد شد. نفت مسجدسلیمان روند صعودی خوبی داشته و مربی خوب و بادانشی دارد، اما در بدشرایطی ما به هم خوردیم. ما در شرایطی هستیم که حریص و گرسنه برای برد هستیم و این نشان‌دهنده این است که می‌تواند بازی زیبایی باشد. نقاط ضعف و قوت مسجدسلیمان را آنالیز کرده‌ایم. ۱۵ دقیقه اول بازی فردا برای ما خیلی مهم است. سعی ما بر این است که این تشنگی برای برد را حفظ کنیم و روند صعودی نفت مسجدسلیمان را متوقف کنیم و سه امتیاز بازی فردا در اصفهان بماند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: ما سه گل در سه هفته گذشته دریافت کردیم و یک گل‌ روی یک پنالتی خوردیم. یک بار در بازی با فولاد توپ به کمر بازیکن ما خورد و گل شد و یک گل هم در شرایط تاکتیکی از پرسپولیس روی کرنر خوردیم. ما در خط دفاع‌مان اولین نکته‌ای که رعایت می‌کنیم این است که گل نخوریم. شما وقتی می‌خواهید ساختار دفاعی‌تان را درست کنید از بازیکن شماره ۱۰ و ۹ تیم باید درست کنید که فشار روی خط دفاع نیاید تا دفاع مجبور شود به حریف شانس گل بدهد. وقتی شما یک مهاجم شش دانگ داشته باشید این توانایی و انرژی به خط دفاع می‌رسد که شرایطی ایجاد کند که گل نخورید. در مجموع یک تیم‌ می‌تواند با ۱۱ بازیکن حمله و با ۱۱ بازیکن دفاع کند و این‌طور نیست که فقط از خط دفاعی تیم انتظار دفاع داشته باشیم. ما در سه بازی گذشته‌مان دو گل بد خوردیم و یک گل تاکتیکی هم از پرسپولیس خوردیم. کل تیم ما باید ترمیم شود و اینکه خط حمله در دفاع کمک نکند همخوانی ندارد و تیم باید همگن و همسو باشد.

منصوریان خاطرنشان کرد: من اهل دروغ نیستم. یک موقعی بود که به عزیزی گفتند فلان روزنامه در مورد شما صحبت کرده است. گفت روزنامه نمی‌خوانم، ولی اول صبح روزنامه‌ها را می‌خواند. از بعد از اتفاقات پارسال تا امروز به هیچ وقت نود را نگاه نکردم. با تمام احترامی که برای مخاطبان برنامه نود قائلم و اینکه جزو یکی از پنج برنامه‌ تلویزیون است که مخاطب دارد، اما در مورد این برنامه خیلی بحث‌های وسیع و اخلاقی دارم. البته این حرف من به این دلیل نیست که چون آن شب در برنامه نود برای من اتفاقی افتاد. کلاً با ساختار اخلاقی این برنامه نه من، بلکه همه مشکل دارند. برنامه نود را به هیچ عنوان نگاه نمی‌کنم و دلایل خودم را دارم. اعتقاد دارم که سکوت بهترین رمز پیروزی هر آدمی در زندگی می‌تواند باشد.

وی یادآور شد: در مورد اتفاقات داوری نظر من این است که برنامه‌ها هیچ کمکی به ما نمی‌کنند. در ۱۰-۱۵ سال گذشته هر هفته اتفاقات داوری نشان داده شده است چه در برنامه نود و چه در برنامه شب‌های فوتبالی، ولی من تا حالا ندیدم که کمکی شود. من به شخصه اعتقادم بر این است که باید به داوری احترام گذاشت. اگر عمدی نبوده و سهوی بوده، باید احترام گذاشت. در حق تیم ما در بازی با پرسپولیس ظلم شد. اگر عالیشاه و کمال اخراج می‌شدند جریان بازی عوض می‌شد. من به داور چهارم گفتم وقتی بازیکن پا می‌اندازد بازیکن ما که قهرمان پرش نیست که بپرد و قصدی ندارد که شبیه‌سازی کند و برای حفظ بدنش مجبور است، بپرد. هر پرشی در داخل باکس شبیه‌سازی نیست. روی دومین حرکت هم به نظر من فکر نکنم کارت نداشت. وقتی شما با تیم‌های پرطرفدار بازی می‌کنید نوع داوری با بازی مثل بازی فردای ما مقابل نفت مسجدسلیمان، متفاوت است، چون در بازی‌هایی که مثل بازی فردا داور آرامش بیشتری دارد. در برنامه نود هم نشان دادند که حق ما ضایع شد، اما آیا این حق برای ما برمی‌گردد؟

منصوریان درباره ویدیویی که از صحنه دیدار ذوب‌‌آهن مقابل پرسپولیس و اشتباه محسن مسلمان در میانه زمین منتشر شده است،‌ گفت: قبل از اینکه این سؤال را جواب بدهم، اجازه دهید در مورد مسلمان یک چیز بگویم. این بازیکن دو سال با پرسپولیس قهرمان ایران شده و یکی از عناصر تأثیرگذار این تیم بوده است و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. بحث تمرینات و بازی او در پرسپولیس هم به این باشگاه و کادرفنی آن برمی‌گردد. در هر صورت من به چیزی کار ندارم، اما وقتی بازیکنی در این شرایط از یک باشگاه جدا می‌شود و دوباره مقابل این تیم قرار می‌گیرد، صفر تا صد است. یعنی یا خیلی خوب بازی می‌کند یا بد. آن هم به این دلیل است که بازیکن می‌خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد، اما نمی‌تواند.

وی افزود: بعد از آن بازی هم یک اتفاق روحی خیلی خوب در رختکن ما رخ داد و مسلمان شجاعت عذرخواهی از تمام اعضای تیم را داشت. بعد از آن هم تمام تیم بعد او را بوسیدند. من به شخصه دنبال این نقاط در تیمم می‌گردم تا یک اتفاق خاص بیفتد. مثلاً روز گذشته در تمرین توپ در یک صحنه زیر پای مسلمان رفت و همه سریع بالای سر او دویدند. مسلمان یک پایگاه دلسوز و خوب است، حتی من بعد از تمرین با او صحبت کردم و گفتم در لیگ ما یک «مسلمان» کم است و او باید همان بازیکن تیم امیدِ منصوریان و باشگاه پرسپولیس باشد. قطعاً این بازیکن می‌تواند در ادامه راه به ما کمک کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.