رئیس سازمان لیگ اسپانیا از مسئولان باشگاه بارسلونا به خاطر دست کشیدن از حمایت‌شان از او عصبانی نیست.

به گزاش خبرگزاری تسنیم ، خاویر تباس درباره تصمیم اخیر باشگاه بارسلونا برای انصراف از برگزاری مصاف این تیم با جیرونا در شهر میامی آمریکا - موضوعی که پیش از این خودش نسبت به انجام آن اعلام آمادگی کرده بود - را خیانت در حق وی و سازمان لیگ اسپانیا نمی‌داند.

دو باشگاه کاتالان بارسلونا و جیرونا در راستای حمایت از طرح تباس و همکارانش برای جهانی‌سازی لالیگا، موافقت کرده بودند که بازی رودرروی خود در نیمه دوم فصل جاری لیگ را در شهر میامی آمریکا برگزار کنند. باشگاه بارسلونا اما شب گذشته اعلام کرد که از این کار منصرف شده است و به دنبال آن هم سازمان لیگ اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای از لغو این برنامه خبر داد.

خاویر تباس در این خصوص گفت: من تصمیم باشگاه بارسلونا را مصداق خیانت نمی‌بینم. ما از همان اول گفتیم که این دو باشگاه به میل خودشان داوطلب شدند. مسلماً‌ من دوست داشتم که این بازی در ماه ژانوین برگزار شود اما باید شرایط برگزاری این بازی برای دو باشگاه فراهم باشد. این دو باشگاه با حمایت‌های‌شان اجازه دادند که ما تا همین مرحله از برنامه‌مان هم پیشروی کنند، برنامه‌ای که در آینده به ارتقای وجهه لالیگا کمک خواهد کرد.

لوئیس روبیالس، رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا یکی از مخالفان سرسخت برگزاری بازی‌های لالیگا در خارج از خاک اسپانیا بود. تباس با اشاره به این موضوع افزود: فکر نمی‌کنم که لغو برنامه بازی بارسلونا - جیرونا به معنای پیروزی لوئیس روبیالس باشد چون تنها نهادی که برخلاف موافقت اولیه‌اش اکنون انصراف داده است، بارسلونا است. با این حال درخواست ما برای برگزاری برخی از بازی‌های لیگ در خارج از اسپانیا به قوت خودش باقی است. فکر نمی‌کنم که کشیده شدن این پرونده به مراجع قضایی به نفع فوتبال اسپانیول باشد چون دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد اما هنوز که بحث رسیدگی قضایی به این موضوع مطرح نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.