سازمان لیگ اسپانیا لغو برنامه‌اش برای برگزاری یکی از بازی‌های این لیگ در خاک آمریکا را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکای اسپانیا، باشگاه بارسلونا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که دیگر از طرح خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا برای برگزاری مصاف آبی‌و‌اناری‌ها و همشهری‌شان جیرونا در شهر میامی آمریکا حمایت نمی‌کند.

تا پیش از این در حالی که مخالفت‌های فراوانی از جانب‌ نهاد‌های مختلف از جمله فدراسیون فوتبال اسپانیا و حتی فیفا با برگزاری یکی از بازی‌های لالیگا در خارج از خاک این کشور صورت گرفته بود، بارسایی‌ها با انجام دربی کاتالونیا در شهر میامی آمریکا موافق بودند اما اعضای هئیت رئیسه این باشگاه هم اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که کمک به تباس برای پیاده‌سازی طرح جهانی‌سازی لالیگا سود چندانی به حال آنها نخواهد داشت.

با مشخص شدن موضع مخالف باشگاه بارسلونا، سازمان لیگ اسپانیا هم بیانیه‌ای منتشر کرد و لغو طرح برگزاری بازی‌های لالیگا در خاک آمریکا را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: ما می‌‌خواهیم به باشگاه‌های بارسلونا و جیرونا به خاطر اشتیاقی که برای پیشگام شدن در اجرای این طرح نشان دادند تشکر کنیم. از همان ابتدا گفتیم که شرکت تیم‌ها در این طرح داوطلبانه است و اگر بارسلونا حالا تصمیم گرفته که انصراف دهد، امکان انجام این بازی که قرار بود در میامی برگزار شود، وجود نخواهد داشت. ما قطعاً برای اینکه هواداران‌مان در آمریکا را ناراحت می‌کنیم، متأسفیم. با این حال ما به همه آنها می‌گوییم که لالیگا در سریعترین زمان ممکن یکی از بازی‌های رسمی‌اش را در آمریکا برگزار خواهد کرد.

در بخشی دیگر از بیانیه سازمان لیگ اسپانیا آمده است که این سازمان به مبارزه حقوقی خود با دیگر نهادهای فوتبالی برای اخذ مجوز برگزاری بازی‌های لالیگا در خارج از اسپانیا ادامه می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.