شورای فیفا در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی پیشنهادهای جدید لیگ ملت‌ها و جام باشگاه‌های جهان را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فیفا، کارگروه ویژه‌ای که از سوی فیفا مامور بررسی و مطالعه دقیق پیشنهادهای جدید لیگ ملت‌ها و جام باشگاه‌های جهان شده بودند نتایج تحقیقات خود را در نشست ماه مارس به شورای فیفا جهت تصمیم‌گیری نهایی برای پذیرش یا رد آنها ارائه خواهند داد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته (یکشنبه) در پاریس نخستین نشست کارگروه ویژه فیفا برگزار شد که به تجزیه و تحلیل مسائل فنی و ورزشی پیشنهادهای ۲ تورنمنت جدید ملی و باشگاهی جهان پرداختند. این بررسی‌ها در بخش جام باشگاه‌های جهان شامل به‌روزآوری، تقویم، فرمت، تعداد تیم‌های و محل برگزاری این رقابت‌ها بودند. در بخش لیگ ملت‌های جهان نیز تقویم، فرمت و تاثیرگذاری این رقابت‌ها در مسابقات کنفدراسیون‌های منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کارگروه ویژه فیفا پیشنهادهای جداگانه‌ای در رابطه با ۲ تورنمنت پیشنهادی برای نشست ماه مارس شورای فیفا در شهر میامی آمریکا آماده خواهد کرد، البته مشورت‌ها با دیگر طرف‌ها از جمله نمایندگان باشگاه‌ها، بازیکنان و لیگ‌های مختلف ادامه دارد.

پیش از این رسانه‌های اروپایی اعلام کرده بودند که یک کنسرسیوم جنوب‌شرق آسیا و خاورمیانه شامل عربستان و ژاپنی‌ها پیشنهاد ۲۵ میلیارد دلاری به فیفا جهت سازماندهی ۲ تورنمنت جدید ملی و باشگاهی به فیفا ارائه کردند. یوفا مخالف جدی تصویب این پیشنهادها در فیفا است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.