استقبال بازیکنان ، خانواده ها و استان ها نشان می دهد که اردوهای استعدادیابی مناطق ۹ گانه موفقیت آمیز بوده و می تواند در آینده فوتبال کشور تاثیرگذار باشد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، مجید مرتضایی مربی ملی منطقه شش کشور در خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: به عقیده من این طرح انگیزه مضاعفی در بازیکنان این رده سنی ایجاد کرده ضمن اینکه بهترین پشتوانه برای تمامی رده های تیم های ملی است. طرحی که برای اولین بار انجام شده و مدیران و مربیان فدراسیون فوتبال بایستی  مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهند وسال بعد با ابعاد بهتر و منسجم  تر برگزار شود.

وی همچنین اضافه کرد: پیشرفت بازیکنان در این اردوها ,مرحله به مرحله  بهتر شده است. آن چیزی که مشخص است در عرض سه روز اردو نمیتوان تغییر آنچنانی در تکنیک و یا تاکتیک بازیکنان بوجود آورد اما مهمترین بخش کار ما استانداردسازی تمرینات بازیکنان پس از اردوها در تمرینات تیم های باشگاهی آنها و یا در تمرینات اختصاصی آنهاست. نکته مهم اینکه ما از آنها برای اردوی بعد پیشرفت و رشد  بالاتری را میخواهیم و بازیکنان بر این اساس و با انگیزه بالا تمرینات خود را انجام میدهند تا به آن استانداردهای تکنیکی و تاکتیکی برسند.

مربی ملی منطقه شش کشور در خصوص تعامل و تاثیر خانواده ها در اجرای این طرح نیز اظهار داشت: برگزاری جلسات منظم با والدین بازیکنان نقش بسیار مهمی در پیشرفت آنها دارد. چرا که مسئله اصلی در پیشرفت بازیکنان نقش ویژه والدین آنها است که هر چه آنها اطلاعات بیشتری داشته باشند قطعا به نحو موثرتری میتوانند به فرزندانشان در پیشرفت فوتبال کمک کنند به همین دلیل ما همواره به دنبال تعامل و همکاری نزدیک با خانواده ها هستیم.

مرتضایی در پایان گفت:خط مشی ما در منطقه ۶ این بود که هیچ گاه درهای تیم منتخب بر روی هیچ استعدادی بسته نباشد. به طوری که ما هر ماه حداقل یک تا چندین نفر استعداد جدید را داشتیم که برای ارزیابی به تیم منتخب اضافه می شدند و حتی جای برخی دیگر را میگرفتند. این مسئله نور امیدی را در دل تمامی بازیکنان روشن کرده و از سوی دیگر بقیه نفرات میدانستند که در صورتی که کار را جدی نگیرند قطعا از تیم کنار گذاشته خواهند شد. باید بگویم هیات فوتبال و کمیته جوانان نیز همکاری بسیار خوبی به لحاظ برگزاری اردوها با ما داشتند و برای تمامی اردوها کلاس تئوری و زمین چمن برای تمرینات تیمی آماده بود. از طرف دیگر هتل و محل اسکان برای بازیکنان شهرستانی آماده بود که جا دارد از آنها تشکر ویژه داشته باشم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.